Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rille Stark
    • jun 2011
    • 410

Jo, jag kunde inte stå emot! :dance3:
    Här är en härlig video! :1headbang:

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
      • 989

Suck, jag beställde också en i förbifarten för en timme sen eller nåt; kolfiber som började ta slut efter div multirotorbyggen och vips åkte en vinge med i varukorgen...
      ----------------------------------
      Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• helifanatic
        • jan 2008
        • 151

+1 kunde inte hålla mig

Kommentar

• SurJohan
          • jan 2012
          • 15

+1 kunde inte hålla mig heller, En blå, Skulle precis beställa från RC-Factory när jag såg att dom kommit till Sverige

Kommentar

• Peterps
            • nov 2012
            • 135

Faan nu kan man inte låta bli... Det får bli en sån men den kan man gömma under sängen ...

En grön den flög så bra

//Peter

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
              • 989

Ursprungligen postat av Peterps
              Faan nu kan man inte låta bli... Det får bli en sån men den kan man gömma under sängen ...

En grön den flög så bra

//Peter
              Du får röja snabbt, det trista med att beställa på hemmaplan är att man inte får vänta på hkpost, cnpost, sgpost mfl o arlandaposten... Måste tydligen traska iväg snart och hämta ut det; sen ska man kunna smyga undan mitt i sportlovstid för att kunna montera också ju...
              :argue:
              Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• McRegor
                • maj 2006
                • 7942

...och när sen frågan kommer ifrån nån dig närstående så blir svaret "Den har jag haft lääääänge..."...
                Roger

Kommentar

• Joakim_S
                  • dec 2012
                  • 83

En gul!

Kommentar

• Rille Stark
                    • jun 2011
                    • 410

Nu är delarna utlagda på matsalsbordet som vanligt!
                    Den här skall jag börja bygga på redan ikväll. Men först vill jag gärna bolla lite tankar med Er.
                    Jag grunnar på en 19 grams med 8 tumspropeller istället för den lilla AT2202 med 7x3.5.
                    Planen är att använda Power HD D65HB servon till Elevon.

Nu till min fundering, Vad tror ni om sidoroder till denna?
                    Om det är värt besväret så har jag ett Hitec 5035 som jag skulle kunna använda.
                    Bifogade filer

Kommentar

• SurJohan
                      • jan 2012
                      • 15

Blir oxå lite sugen på sidroder, Mest för att kunna hovra alt. landa vertikalt, Kommer nog att kännas konstigt att bara flyga med höger spaken, Kan bli lie stressigt när man närmar sig en vägg första gången

/Johan

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
                        • 989

Tror definitivt på sidoroder, få se hur det blir med deltarodren så man inte behöver skära ut för mycket bara - tänkte ha vingen utomhus enbart då vår hall generellt är för liten för flygandevinge.
                        Tog längre tid på mej innan locklyft; de brukar packa bra, de där på RCFlight... Har tom nångång fått kartong med fotspår på och trott man måste börja bygge med att laga, men icke...
                        Klicka på bilden för större version

Namn: CrackWingLocklyft.jpg
Visningar: 1
Storlek: 74,4 KB
ID: 494753

Kommentar

• Rille Stark
                          • jun 2011
                          • 410

Tanken jag har är att sätta servot ganska högt i ena fenan och dra en stötstång ovanför urskärningen för elevon och sedan via en kolfiberstång i rodrets bakkant koppla ihop de båda sidorodren. Det gäller att saker & ting inte krockar.

Kommentar

• Joakim_S
                            • dec 2012
                            • 83

Kanske kan vektorstyrning av motorn i sidled fungera i stället för roder...

Kommentar

• Rille Stark
                              • jun 2011
                              • 410

Jo, det är en bra ide!
                              Jag grunnade på det först, men det skulle kräva stora modifieringar & vingbalkarna sitter också lite ivägen, så styrningen skulle inte kunna vinkla så många grader innan det tog stopp i nått viktigt. Det går ju självklart att lösa med lite tid & klurighet!

Här finnes en skiss som man kan pröva lite ideer på.

Kommentar

• McRegor
                                • maj 2006
                                • 7942

Varför komplicera saker ? Kör som konstruktören tänkt sig och som vingar i största allmänhet är utförda - alltså utan sidoroder. Hade det tillfört mycket så är jag rätt övertygad om att det redan suttit sidoroder på kärran. Sen har jag svårt att tro att det skulle gå speciellt bra att hovra med en kärra med så kort "kropp" som en kroppslös vinge...
                                Vill ni gärna styra med vänsterspaken inomhus så lägg in en mixer som påverkar skevrodren på samma sätt som skevroderspaken...
                                Roger

Kommentar

Arbetssätt...