Ok, nä tänkte om du hade Spektrum så har jag en del tips + några extra parkflyermottagare liggande..
Raptor F22
Kollaps
X
-
Nya friska tag, en modell av Raptor bara ett minne. Finns inget lim som kan få liv i den. Tappar lusten, nä envis. Nu vet jag med största sannolikhet att det är ett elfel som fått den att plötsligt gå i backen.
Nu en ny med en del erfarenhet, inget tejpande utan glasfiberväg för väggar och vitlim som förstärkning. Silikon för att förstärka Uhu por limmade delar. Sedan målat hela modellen med spruta.
Vikt komplett 406 gram.
Se den medans den är hel: http://bertssida.se/radiostyrt/
BertDifference between men and boys is the price of their toysKommentar
-
Äntligen så blev det en provtur men min f22, lite blåst så det blev ingen lång resa men startade snyggt. Vinden tilltar så till slut så står den still i motvinden och bryr sig inte om mig. Landningen blev lite hård men vinden styrde nog mer än jag.
-
Lungnare i dag men den tenderar dra åt höger. Tre landningar utan större skador sedan en med nosen före. Ligger på "operations bordet nu".Difference between men and boys is the price of their toysKommentar
-
Såhär lättlandad var min salig Mig29 i lite motvind, spola till slutet:
”Vir prudens non contra ventum mingit”Kommentar
-
Härligt med lite vind men du fick i alla fall ner den hel. Min gjorde en frivolt i luften och hamnade på nosen. Inga större skador men visade sig sedan att en limning lossat på kroppen, detta syntes inte förrän man böjde på den. Det var nog anledningen till att den drog höger när jag flög på söndagen. Hur det än är så är den hel igen och suget att få flyga igen har återkommit.
-
Hej tråden och forumet. Tror bestämt att det här är mitt första inlägg här.
För några månader sedan så var jag på besök hos SA3BGM/Tony. Det visade sig att han hade börjat flyga modellflyg sen jag hälsade på honom sist. Blev väldigt sugen och lånade hem mallarna från F22an som han gjort. Beställde saker, handlade byggmaterial, m.m. Det har tagit sin lilla tid att få ihop allt, rättat de byggfel jag gjort och även få lite tid över till att bygga. Men så för ett tag sen var farkosten färdig.
Så i dag, i blåst och lätt snö, stod jag inte ut att vänta längre på att få se om F22an flög. Tony var på också, så batterier laddades och vi gav oss iväg till flygfältet. Vädret var kanske inte helt optimalt, framförallt inte för en pilot som inte spakat ett plan på sådär en 20 år (flög 2 ggr innan jag planterade planet djupt ner i marken den gången). Men hälften vunnet.
Vi gick ut en bit på fältet för att kunna starta i motvind, Tony kaststartade och jag höll nervöst i spakarna. Vi hade bestämt att jag bara skulle flyga några meter rakt fram för att sen landa. Planet flög iväg, en vindpust lyfte det mycket högre än jag tänkt, men det flög väldigt fint och rakt fram, landade lite längre bort än vad jag tänkt och kanske lite hårdare, men med lite tejpförstärkningar så var den lilla skadan enkelt fixad.
Upp igen, den här gången lyfte planet högre, visste inte riktigt vad jag skulle göra med Tony tipsade om att jag skulle svänga. Ett mycket bra förslag, det blev några varv i luften innan jag dock inte helt graciöst satte ner planet väldigt försiktigt på marken.
En häftig känsla att flyga med något som jag själv byggt och som än så länge är helt också. Nästa gång tar vi en dag med mindre vind och helst lite varmare i luften.
Måste tillägga att F22an funkade fint som en nybörjarmodell, snygg är den med.
//DanKommentar
-
Grattis Slas kul att det gick så bra. Jag kan inte skryta med att det gått något vidare med min F22 även om det bara blev lite mindre skador sist. Såg att vikten på din är nästan 50 gram mer än min. Har du TP på den punkten som ritningen föreskriver. Hoppas på att få komma upp och köra tillsammans någon dag alla tre.
// BertDifference between men and boys is the price of their toysKommentar
-
Mitt väger 320gr +lipo , 430gr m 2S2200 , 450gr m 3S1800 och 480gr m 3S2200.
Detta vägt på en gammal brevvåg. Har ej kollat om den är tillförlitlig.
Jag kör nu med 2S2200, 2600KV motor och 7x4 propp. Snart skall jag sätta dit
samma setup som Dan.
Jag hjälpte Dan med TP och den ligger som på ritningen.
Du/Ni är hjärtligt välkomna när ni vill. :-)
//TonyVåga vägra Facebook.Kommentar
-
Låter fint med vikten, då ska jag göra så att jag kan sätta på ett större batteri. Blir lite förstärkning vid batterihållaren. Ser inte ut att bli något flygväder så i helgen blir det lite annat pyssel på landet.
//BertDifference between men and boys is the price of their toysKommentar

Kommentar