Krach-kit

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Medeashusse
    • maj 2013
    • 959

    #781
    Jajjamen, har sett filmen när jag "laddade" inför mitt besök på Ripa!
    Vi får se om det blir nattflygning framöver. Har ju inte provat det sättet att krascha än!

    Skickar väl upp ES:n först, för att reka.
    Senast redigerad av Medeashusse; 2013-10-22, 07:12.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

    Kommentar

    • Medeashusse
      • maj 2013
      • 959

      #782
      Dags att stoppa ner handen i frågelådan igen och dra upp en lapp.
      Kanske en liten dum fråga, men jag lägger den i högen ovanpå de andra.

      I vilket fall, kan jag bygga om min lill-Sbach EPP så att den blir hanterbar inomhus?
      Har läst om att byta propeller, motor etc för att få mer vrid och mindre fart eller är det bara att kväsa dessa tankar i sin linda?

      120 cm i spännvidd, 10 X 6 propp, 980 kv

      Oavsett så blir det med säkerhet nya krashbilder..
      Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

      Kommentar

      • Peterps
        • nov 2012
        • 135

        #783
        Mitt tips kör den utomhus om du inte har en inomhusfotbollsplan ...

        //Peter


        Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

        Kommentar

        • Medeashusse
          • maj 2013
          • 959

          #784
          Ha, ha? Anade det, tänkte om man kunde få ner hastigheten för att hinna svänga! Well, har ju fått den fodrade sändarpåsen från HK så det går nog bra att rasta den utomhus i fortsättningsvis också..
          Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

          Kommentar

          • Mr J
            • maj 2006
            • 4130

            #785
            En bra inomhuskärra är runt 800 mm spv. och väger helst mindre än 200g.
            Jag tror inte din flygande limklump matchar den beskrivningen...

            Kommentar

            • numnutchris

              • dec 2008
              • 989

              #786
              Ursprungligen postat av Medeashusse
              ---
              I vilket fall, kan jag bygga om min lill-Sbach EPP så att den blir hanterbar inomhus?
              ...
              Har du en stor hall, inte är rädd för att taket biter planet så går det om du är ensam där; flög själv en del uteplan inne när kompisen hade tillgång till hall för oss själva för ett antal år sedan.
              Men bästa rådet är nog investera/bygga något enligt mrJ's recept ovan
              ----------------------------------
              Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

              Kommentar

              • Medeashusse
                • maj 2013
                • 959

                #787
                Ok, gör väl som ni säger då! Kan nog iofs flyga ensam i hallen då de jag flyger tillsammans med brukar ställa sig som mänskliga sköldar mellan mig, mitt plan och depån, istället för att flyga samtidigt som mig.
                Jag har ju en olimmad Morback liggandes i en låda, så det blir väl till att göra en någorlunda sofistikerad limklump av den.

                Skulle ju bara träna lite hovring i all enkelhet... :(
                Senast redigerad av Medeashusse; 2013-11-04, 14:01.
                Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                Kommentar

                • numnutchris

                  • dec 2008
                  • 989

                  #788
                  Ursprungligen postat av Medeashusse
                  Ok, gör väl som ni säger då! Kan nog iofs flyga ensam i hallen då de jag flyger tillsammans med brukar ställa sig som mänskliga sköldar mellan mig, mitt plan och depån, istället för att flyga samtidigt som mig.
                  Jag har ju en olimmad Morback liggandes i en låda, så det blir väl till att göra en någorlunda sofistikerad limklump av den.

                  Skulle ju bara träna lite hovring i all enkelhet... :(
                  Det är ju bra du övat limining, beror förstås på hall o storlek också, men minns att man behövde hink med lim o rulle packtejp i början av inneflygkarriären iallafall
                  ----------------------------------
                  Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

                  Kommentar

                  • Medeashusse
                    • maj 2013
                    • 959

                    #789
                    Tja, kan ju istället träna hovring i sporthall med den nya Sbachmodellen i Phoenix! Lika många krascher, men mindre med lim!! :p
                    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                    Kommentar

                    • Medeashusse
                      • maj 2013
                      • 959

                      #790
                      Å andra sidan, så skulle jag i så fall aldrig lämnat sim-världen överhuvudtaget, om jag velat spara på limmet...
                      Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                      Kommentar

                      • Mr J
                        • maj 2006
                        • 4130

                        #791
                        Du kanske kan hitta en Lim-Sim... :sarcastic:

                        Kommentar

                        • Medeashusse
                          • maj 2013
                          • 959

                          #792
                          Phoenix glue, the repair expansion pack. Make it even more real, you will be able to repair your model every time you crash! :p
                          Senast redigerad av Medeashusse; 2013-11-04, 22:15.
                          Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                          Kommentar

                          • Medeashusse
                            • maj 2013
                            • 959

                            #793
                            Men hur funkar det här med proppar, varvtal etc egentligen?
                            Någon som vet om en "props for dummies"-sida? Har läst lite här o var men inte lyckats få en samlad genomgång.
                            Senast redigerad av Medeashusse; 2013-11-05, 21:35.
                            Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                            Kommentar

                            • 338federal
                              • aug 2013
                              • 127

                              #794
                              Byt till variabel blad. -+13 grader. Rättare sagt rcheli

                              Kommentar

                              • Medeashusse
                                • maj 2013
                                • 959

                                #795
                                Nej, nej, nej! Inga helisar för mig! Har ju som sagt problem med o fatta hur fasta proppar funkar...
                                Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...