Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hej alla!
Peter har gått igång med sitt Nanobygge, och eftersom att han förmodligen är Sveriges mest vana Boomerangbyggare kommer jag att följa hans tråd med intresse, för att sedan göra ungefär det samma. Vad har då hänt med min Nano? Jo nu har 7st servon inhandlats och valet föll på Hitec HS-5625MG från Als hobby, där även modellen är köpt från, har också inhandlat elektriska ställ från RC-lander som ska få husera i Nanon. Varför då el-ställ frågar sig vän av ordning. Jo tyvärr har jag återigen varit med om att luftställ inte vill vara med när man trycker på knappen, typ huvudstället kommer ut och frontstället tog sovmorgon.
Jo vi blev ju ett gäng, närmare bestämt ett 30-tal, som förra helgen var med på JRW (jet rookie weekend) meeting i Karlskoga och kan bara säga att det var riktigt kul att lyssna på föredragen och träffa andra jetintresserade nybörjare och proffs. Hoppas att det kan bli en återkommande aktivitet framöver.
Hils
Magnus
Bifogade filer
Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:
Va bra att du satte igång!! Valet av servon är ok..kanske lite tunga (50gr). Ska bli intressant att se, hur stället fungerar. För att få plats med Pro Links stället i brunnarna, måste jag ersätta ABS brunnarna med nya av plywood, eller också göra hål i hela botten!
Lycka till med projektet.
/Pete
An Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:
Hej Pete!
Tack för senast förresten, det var trevligt att träffas.
Ja dom var ju rätt mycket tyngre än dina, eller så är dina väldigt lätta.
Jag hoppas i alla fall att dom gör det dom ska, om inte kompletterar jag med andra servon om det skulle behövas. Vad gäller ställen, så behöver nog brunnarna på min Nano också moddas för att dom ska passa. Skulle dock vara kul att få dom att fungera i Boomerangen. Vi får väll träffas för lite Nanoflygning framöver och kolla på våra respektive lösningar och val av material.
Ha det så länge.
Hils
Magnus
Ursprungligen postat av petera38
Hej Magnus,
Va bra att du satte igång!! Valet av servon är ok..kanske lite tunga (50gr). Ska bli intressant att se, hur stället fungerar. För att få plats med Pro Links stället i brunnarna, måste jag ersätta ABS brunnarna med nya av plywood, eller också göra hål i hela botten!
Lycka till med projektet.
Dina Hitec är det inget fel på, men jag tycker att om Cardash skriver 3-5kg servon, då räcker väl 5,5kg??? Det finns en vis tendens att överdriva lite mht dragkraft på servon nu för tiden. Jag menar, att det nått av ett kompromiss...ju lättare ju bättre. Men helst kör jag med digitala servon och metallväxel..
Jag ska bara ha en Wren 44 Gold i min, så jag försöker att hålla vikten nere.
/Pete
An Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:
Hej alla!
Här blir det att tänka om och tänka rätt.:banghead:
Dom fjädrande benen hade blivit snygga på henni, men dom jäv..... vill ju inte passa och jag törs inte bryta för mycket i materialet. Nu ska det letas nya fjädrande ben, tyvärr blir det någon rak variant vilket är synd då dom med vinkel ser lite snyggare ut, men men vad gör man inte för konsten, öhh jag menar den tekniska perfektionen.
Hils
Magnus
Bifogade filer
Kolla på Al´s Hobby hemsida.
Pro Lynx tror jag dom heter.
Landställsben som är snarlika dina belastade, men typ raka obelastade.
Finns i olika längder.
Tack för tipset, men jag hittade en modell från RC-lander, som jag tror kommer att fungera.
Hils
Magnus
Ursprungligen postat av Mange Lundin
Kolla på Al´s Hobby hemsida.
Pro Lynx tror jag dom heter.
Landställsben som är snarlika dina belastade, men typ raka obelastade.
Finns i olika längder.
Hej alla!
Har inte hänt så mycket med Nanon, men nya ställ har handlats hem och modifierats lite grann, så både hjul och fjädring ska få plats i original hjulbrunnen.
Benet ska även kapas i nederkant.
Hils
Magnus
Bifogade filer
Kommentar