Till alla nybörjare inom multirotor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • d94pam
    • jun 2013
    • 10

Tack igen för alla svar!

Så om jag satsar på en hexa istället för Quad, skulle jag då fortfarande kunna utgå från ditt förslag berthrsd fast byta ut ramen till denna:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...B_Version.html
    Och sen lägga till 2st:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._4S_OPTO_.html
    Och två motorer osv. till såklart?
    Antar att jag behöver ett lite kraftigare batteri med då. Något bra förslag på hur mycket kräm man bör ha för två motorer till då?

Kommentar

• berthrsd
      • feb 2011
      • 413

Korrekt.

Skulle rekommendera 3S3300mAh till denna storlek. Dessa är prisvärda: http://www.autopartner.se/fullymax-3...459-c-175.aspx

Kommentar

• berthrsd
        • feb 2011
        • 413

Annars vet jag en kille som bygger färdiga lösningar...

Kommentar

• d94pam
          • jun 2013
          • 10

Haha, bra att veta om jag skulle köra fast!

Kommentar

• ajee
            • jul 2013
            • 14

Mycket matnyttig tråd. Tack!

Jag lär dock återkomma med frågor

Kommentar

• d94pam
              • jun 2013
              • 10

En dum fråga kanske. Men har fått min uppsättning med prylar från hobbyking idag. En sak missades (kanske du kan lägga till i din lista med berthrsd) och det är skruvarna som håller motorerna i ramen. Att det är M3 har jag nog lyckats klura ut, men frågan är hur långa. Är det standard?
              Tack på förhand!

Kommentar

• simonarvestrand
                • jan 2012
                • 3850

hmm. är det inte m2,5?
                ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                |FPV STUFF|
                |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                | DJI Inspire 1 |
                |TERMIK OCH HANG |
                |
                Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• berthrsd
                  • feb 2011
                  • 413

M3 är nog det vanligaste för att skruva fast motorer i den här storleksklassen, M2.5 brukar användas för att skruva fast propelleradaptern, samt för att skruva ihop resten av ramen.

Anledningen till att det inte står med i listan är att det är lite olika om man får med skruvar eller inte. Till DJI Orginal F450 medföljer skruvar, och ibland när jag har beställt ramar från HK och RCTimer så har det följt med skruvar... M3x8 borde passa bra, exempelvis dessa: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...x8_20pcs_.html (lade till detta i första inlägget)
                  Senast redigerad av berthrsd; 2013-07-10, 21:34. Anledning: Lade till länk

Kommentar

• d94pam
                    • jun 2013
                    • 10

Jo, M3 är jag hyffsat säker på att de är. Då ska jag raskt bara försöka få tag i några M3x8 då. Vill inte vänta två veckor till på Hobbyking (och betala 150:- i frakt för några skruvar, hahaha). Tack för infon!

Kommentar

• ajee
                      • jul 2013
                      • 14

Hur är det där att beställa från HobbyKing egentligen. Brukar ni hålla er till EU eller NL, eller kör ni även från deras amerikanska lager (global alltså)?

Tänker mest på så man inte åker dit på tullavgifter och paniklånga leveranstider.

Kommentar

• Kvaddcopter
                        • jun 2013
                        • 72

Ursprungligen postat av ajee
                        Hur är det där att beställa från HobbyKing egentligen. Brukar ni hålla er till EU eller NL, eller kör ni även från deras amerikanska lager (global alltså)?

Tänker mest på så man inte åker dit på tullavgifter och paniklånga leveranstider.
                        deras internationella lager ligger i Hongkong, alla mina beställningar har kommit på mellan 10-15 dagar från beställning

Kommentar

• ajee
                          • jul 2013
                          • 14

Aha, se där så rackarns fel man kan ha Men oavsett vad så behöver man alltså inte vara kinkig på var dom skickar ifrån utan det går bra att köra på global utan att oroa sig för tull och att saker inte kommer fram!?

Kommentar

• Stiffe
                            • jan 2012
                            • 991

Ursprungligen postat av ajee
                            Aha, se där så rackarns fel man kan ha Men oavsett vad så behöver man alltså inte vara kinkig på var dom skickar ifrån utan det går bra att köra på global utan att oroa sig för tull och att saker inte kommer fram!?
                            Skickar dom från EU land är det inga avgifter ( moms och tull ) det finns en risk från övriga lager , 1 gång har jag åkt på moms tull från Hong kong och ca 2 veckor leverans , från NL tar det bara nån vecka
                            Bor i Malmö
                            Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• berthrsd
                              • feb 2011
                              • 413

Om man beställer lite större paket ökar risken för att fastna i tullen. Samma sak om man beställer grejer som ser lite dyrare ut, tulltjänstemännen är inte dummare än att dom inser att en hel låda med avancerad elektronik är värd mer än 300 kronor... Gällande att paketen inte kommer fram så är risken minimal, har själv gjort 68 beställningar från Hobbyking de senaste tre-fyra åren, och varenda paket har kommit fram.

Kommentar

• Curpling
                                • sep 2010
                                • 115

Vill bara passa på och tacka dig berth!
                                Skall nog göra en best. av en Berth Special Copter.
                                :crazy_pilot: Flygplanen står som spön i backen... :crazy_pilot:

Kommentar

Arbetssätt...