Till alla nybörjare inom multirotor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SteffeB
    • jun 2011
    • 888

Sv: Till alla nybörjare inom multirotor

Det låter bra! Tack!

Kommentar

• Mr J
      • maj 2006
      • 4130

Inga problem.

Har du skaffat kortet?
      Om du inte har handlat så passa på att köpa programeraren, det har kommit ut fem uppdateringar och den senaste fungerar bra mycket bättre än versionen som korten skeppas med.
      /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• Lassekar
        • dec 2012
        • 279

Ursprungligen postat av richardtenggren
        Hobbex:
        Futuba T6J 1195kr
        eller
        Spektrum DX6i ( då lär man kanske komplettera med mottagare??)
        Hej Richard!

Jag köpte min radio här: http://www.skanehobby.se/sandare-spe...an-mott/3758-0
        Mottagaren beställde jag från England, hittade den på ebay.

Lycka till

/Lasse

P.S. Jag är ett blåbär, så jag kan inte garantera hur bra radion är till detta, men vad jag har förstått så ska den funka! D.S.
        Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

Kommentar

• richardtenggren
          • jun 2012
          • 17

Ursprungligen postat av Mr J
          Inga problem.

Har du skaffat kortet?
          Om du inte har handlat så passa på att köpa programeraren, det har kommit ut fem uppdateringar och den senaste fungerar bra mycket bättre än versionen som korten skeppas med.
          Vilken programmerare ska man ha i så fall? Antar ni snackade om KK2?

Ursprungligen postat av Lassekar
          Hej Richard!

Jag köpte min radio här: http://www.skanehobby.se/sandare-spe...an-mott/3758-0
          Mottagaren beställde jag från England, hittade den på ebay.

Lycka till

/Lasse

P.S. Jag är ett blåbär, så jag kan inte garantera hur bra radion är till detta, men vad jag har förstått så ska den funka! D.S.
          Tack för länken! var ju bra pris där!

Kommentar

• Mr J
            • maj 2006
            • 4130

Ursprungligen postat av richardtenggren
            Vilken programmerare ska man ha i så fall? Antar ni snackade om KK2?

Tack för länken! var ju bra pris där!
            Jag skaffade denna till KK V2.0 http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...occessors.html
            Funkade fint.
            /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

Den är faktiskt riktigt prisvärd. har även en "programmerare" modell dyr , men denna lilla pryl utför jobbet på ungefär halva tiden. vet inte hur det kommer sig men är skit nöjd , den dyra står på en hylla och samlar damm.
              ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
              |FPV STUFF|
              |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
              |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
              | DJI Inspire 1 |
              |TERMIK OCH HANG |
              |
              Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
              |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• rc9
                • aug 2007
                • 125

USBasp programmeraren säljs även av Hobbyflyg.com om man vill handla snabbt och lätt i Sverige

Kommentar

• Lassekar
                  • dec 2012
                  • 279

Hej!

Kanske lite "Off topic", men jag är jättesugen på att inhandla en KK 2.0 med programmerare för att på "sikt" montera på F450:an.
                  Min Naza ska hjälpa mig att flyga, när den delen är avklarad har jag planer på att Nazan ska få hänga med till nästa projekt, som blir något bättre/större.

Nu är jag inte dummare än att jag väntar, KK:n utvecklas hela tiden, så när tiden är inne finns den förmodligen i nyare version. Men i alla fall, - jag gillar KK:n utan att ens ha provat den, bara läst!
                  :rolleyes:

Fly On

/Lasse
                  Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

Kommentar

• berthrsd
                    • feb 2011
                    • 413

Till alla nybörjare inom multirotor

Dröjer nog innan dom uppgraderar hårdvaran i KK2, och mjukvaran är ju bara att uppdatera med programmeraren vartefter.

Kommentar

• simonarvestrand
                      • jan 2012
                      • 3850

kk2 är en riktigt bra hårdvara så den kommer nog hänga med ett tag precis som berth säger.
                      även utan att uppgradera mjukvaran i den så flög den helt ok.
                      ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                      |FPV STUFF|
                      |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                      |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                      | DJI Inspire 1 |
                      |TERMIK OCH HANG |
                      |
                      Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                      |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Kenneth E
                        • okt 2006
                        • 3445

Med senaste mjukvaran flyger KK2 nästan av sig själv, du behöver bara stötta lite grann mot vinden för att den skall stå still. Utan övriga inställningar.

Kanon kontroller att börja med och tydlig display som visar vad du gör utan tilläggsutrustning så som dator eller iphone.

Det finns till och med inbyggd styrning för gimbal om du kör med max Hexa konfiguration.
                        Balsa regn
                        DS-24 operatör.
                        Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
                        Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
                        FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• MarkusH
                          • jan 2013
                          • 56

Hur strömförsörjer man mottagaren? Behöver man en separat bec eller får den sin matning via KK-kortet.

Kommentar

• rc9
                            • aug 2007
                            • 125

Om du har inbyggd bec i esc på motor 1 så försörjer den kortet o i sin tur mottagaren ja

Kommentar

• Peter_L

• feb 2013
                              • 179

Även jag har byggt en quad efter listan i första inlägget. Följde listan exakt förutom ramen vilken var restad. Det blev en annan med liknade utseende och samma storlek. Bygget är klart, väntar bara på mina batterier som jag beställde från Hobbyking för två veckor sen. Dom flesta vet ju att lipos tar vägen över Singapore och kan ta tid antar jag. Jag visste inte det, annars hade jag köpt från deras lager i Europa. Nu är i alla fall paketet i Stockholm och väntar på att helgen ska ta slut.
                              Beställde även ett kit med Fatsharkbrillor och sändare. Det där billiga Predatorpaketet dom har. Fast först ska jag vänja mig vid quad innan kameran åker på. Passade även på att köpa en programmerare och spiroantenner med sista beställningen. Har flugit vanlig RC-heli och modellplan i över 20år, men det här kräver väl inlärning ändå antar jag. Det är väl kanske som att börja om igen.
                              Jag har inte gjort några speciella inställningar i styrkortet, bara det nödvändiga. Förstod det som att det flyger ganska bra direkt ur kartongen. Stämmer det?

Kommentar

• berthrsd
                                • feb 2011
                                • 413

Om du har köpt en programmerare så börja med att uppgradera Kk2-kortets mjukvara till version 1.5. Ställ sedan in motor layout till quad-X, och använt Reciever Test-menyn för att se så att allt går åt rätt håll. Sedan föredrar jag att ha stabiliteten ställd till AUX istället för Stick. Sedan ska det funka bra så länge du har uppgraderade fartreglage, har du inte det så får du ställa ner PI-inställningarna lite.

Kommentar

Arbetssätt...