Sv: Till alla nybörjare inom multirotor
För mig blev det tvärtom
Jag tyckte, priset till trots, att min DJI F450 med Naza inklusive GPS var en fantastisk maskin att lära sig flyga med. Nu ligger den på "hyllan" och jag flyger mest med OpenPilot CC3D som mer liknar KK-kortet om jag förstått allt rätt.
Jag ska vara ärlig med att när det ska fotas och ibland finfilmas så uppskattar jag t ex Nazan som låter mig fokusera mer på objekten än flygandet (konstant jobba med att hålla höjd och riktning). Påstår inte att jag är expert på vare sig det ena eller det andra
När jag skaffade mig min F450 så var det dessutom en RTF, hade inte koll på mycket men ville flyga utan att löda så att säga
Nu springer jag ut i garaget så fort frun somnat på soffan och löder, pillar, tweakar och när vädret tillåter flyger, testar, kraschar, FPVar och har skitkul
Ps
Jag har även köpt en multimeter
--
S
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
För mig blev det tvärtom
Jag tyckte, priset till trots, att min DJI F450 med Naza inklusive GPS var en fantastisk maskin att lära sig flyga med. Nu ligger den på "hyllan" och jag flyger mest med OpenPilot CC3D som mer liknar KK-kortet om jag förstått allt rätt. Jag ska vara ärlig med att när det ska fotas och ibland finfilmas så uppskattar jag t ex Nazan som låter mig fokusera mer på objekten än flygandet (konstant jobba med att hålla höjd och riktning). Påstår inte att jag är expert på vare sig det ena eller det andra
När jag skaffade mig min F450 så var det dessutom en RTF, hade inte koll på mycket men ville flyga utan att löda så att säga
Nu springer jag ut i garaget så fort frun somnat på soffan och löder, pillar, tweakar och när vädret tillåter flyger, testar, kraschar, FPVar och har skitkul
Ps
Jag har även köpt en multimeter
--
S
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Kommentar