Goa flygställen runt Göteborg sökes.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Steflo112
    • jan 2013
    • 347

Det förstår jag. Hans bana är riktigt svår. Jag gjorde av med hur många proppar som helst när jag testade den.

Kommentar

• eAk
      • apr 2014
      • 1023

Synd det regnade bara och jag inte hittade min mobius.
      kan hoppas på väder imorgon när jag reparerat klart min 250 sedan gårdagen.

Kommentar

• nordicguy
        • maj 2015
        • 37

Mm, blev bara till att åka hem igen och ladda ur batterierna. Inte första gången man åkt ut precis när det börjar regna 😛

Imorgon ser lovande ut, lite blåsigt kanske. Ta nått race på eftermiddagen?

Kommentar

• eAk
          • apr 2014
          • 1023

Ursprungligen postat av nordicguy
          Mm, blev bara till att åka hem igen och ladda ur batterierna. Inte första gången man åkt ut precis när det börjar regna 

Imorgon ser lovande ut, lite blåsigt kanske. Ta nått race på eftermiddagen?
          Hade varit kuyl oim vi kunde vara 3st och race sammtidigt.
          jag tänker vara bakis på morghonen iallafall. men runt 12-13 tiden bör jag vakna. hur ser vädret ut vid 14-15?

Min goipro är inställd nu så den kan jag montera igen på den större ramen som saknar motorer för tillfället wiiii sparade flera tusen där

Kommentar

• nordicguy
            • maj 2015
            • 37

SMHI säger sol och 6m/s imorgon eftermiddag. Kul om vi blir några stycken, kl 14-15 i Trankärr funkar fint för mig. Har dock inte möjlighet att åka längre än så.

Grymt att du kunde laga GoPro'n, var det svårt att byta linsen?

Kommentar

• eAk
              • apr 2014
              • 1023

Nej men välldigt pilligt att fåihop kameran igen eftersom att det är sådanadära kretskorts kablar som satt dummt till att klämma tillbaka i friktions kontakterna. Men hadde jag inte behövt räta ut aliminum plattan som allt är monterat i för den var böjd så hadde det varit lättare då man bara behövt ta en tång och vrida loss den gamla linsen (limmad för att fokusen ska vara rätt) och skruvat dit den nya.

Ursprungligen postat av nordicguy
              SMHI säger sol och 6m/s imorgon eftermiddag. Kul om vi blir några stycken, kl 14-15 i Trankärr funkar fint för mig. Har dock inte möjlighet att åka längre än så.

Grymt att du kunde laga GoPro'n, var det svårt att byta linsen?

Kommentar

• Steflo112
                • jan 2013
                • 347

Flygning imorgon blir bra, vi får höras på FM. Själv trodde jag att jag skulle få utnyttja hemförsäkringen idag. Provade ett nytt ställe igår och lyckades naturligtvis köra in i en gren och quadden kraschar. Hittar den direkt men GoPron är borta. Letade i ca 3 timmar till 23:30 när jag gav upp. Åker tillbaka imorse och kör ett nytt sök. Hittar den fortfarande inte. Tänker men inte kan den väl ha hoppat igenom ett svetsat stålstaket och studsat över vägen. Jag hoppar över staketet och går över gatan och där ligger den i gräset ca 30 cm från vägbanan och ca 20 meter från där quadden går ner. Kopplar in den datorn hemma och GoPron fungerar. Sicken röta. Kommer hädanefter sätta fast den på bättre sätt.
                Senast redigerad av Steflo112; 2015-06-13, 19:12.

Kommentar

• nordicguy
                  • maj 2015
                  • 37

Fasen vilken tur att du hittade den, smart att kolla så långt bort. Man kanske skulle sätta fångrem på kameran... :-D

@eak, vi kanske får kolla om din mobius sitter fast i busken bortom trädet

Kommentar

• kronblom
                    • maj 2012
                    • 319

Goa flygställen runt Göteborg sökes.

Ursprungligen postat av Steflo112
                    Flygning imorgon blir bra, vi får höras på FM. Själv trodde jag att jag skulle få utnyttja hemförsäkringen idag. Provade ett nytt ställe igår och lyckades naturligtvis köra in i en gren och quadden kraschar. Hittar den direkt men GoPron är borta. Letade i ca 3 timmar till 23:30 när jag gav upp. Åker tillbaka imorse och kör ett nytt sök. Hittar den fortfarande inte. Tänker men inte kan den väl ha hoppat igenom ett svetsat stålstaket och studsat över vägen. Jag hoppar över staketet och går över gatan och där ligger den i gräset ca 30 cm från vägbanan och ca 20 meter från där quadden går ner. Kopplar in den datorn hemma och GoPron fungerar. Sicken röta. Kommer hädanefter sätta fast den på bättre sätt.
                    Riktigt tur. Nytt ställe nämnde du...nu blir jag nyfiken. Var?

Själv kapade jag både signal kabel samt plus pol vid en krasch i förra veckan, så nu är den på byggbordet igen. :/

Har precis fått hem 4st 65C 4S 1800 batterier. Så det är dags att testa 5045BN när den är klar.

Kommentar

• eAk
                      • apr 2014
                      • 1023

Vilka batterier är det? jag är nyfiken behöver nog något bättre än 45c
                      Ursprungligen postat av kronblom

Själv kapade jag både signal kabel samt plus pol vid en krasch i förra veckan, så nu är den på byggbordet igen. :/

Har precis fått hem 4st 65C 4S 1800 batterier. Så det är dags att testa 5045BN när den är klar.

Kommentar

• kronblom
                        • maj 2012
                        • 319

Läste någonstans att dessa ifrån dronematters skulle vara ok. Kostar en del men ville testa.

Kommentar

• eAk
                          • apr 2014
                          • 1023

dom var inte så värst dyra om man jämför med alla andra 1800mah 45c
                          mina dualsky 1750mag 45c kostade 295kr eller om det var 298kr så 20c extra för småpengar känns ju som det är värt att testa. Rapportera gärna vad du tycker om dom. Hade gärna sett dom in action så jag kan bedömma om det är dom man ska satsa på nästa beställning av batterier.

Mina puffar ju på löpande band. framförallt turnigy nanotec batterierna.
                          Läste någonstans att dessa ifrån dronematters skulle vara ok. Kostar en del men ville testa.
                          http://www.dronematters.com/batterie...00mah-65c.html

Kommentar

• kronblom
                            • maj 2012
                            • 319

Jag kör mina 18A KISS på 3S och utan problem än så länge. Vet ej ifall jag skall byta till SN20A när jag byter till 4S. Känns som om KISS brinner upp oftare på 4S än 3S.

Kommentar

• nordicguy
                              • maj 2015
                              • 37

Flyger med dessa:

Lite stora kanske men till 2208-2000kv motorer med 6x45 props ger de plenty of powah B-)

Kommentar

• Steflo112
                                • jan 2013
                                • 347

Så här såg de ställena ut som jag testade. Notera sista klippet ca 5 sekunder innan krocken med trädet så rycker quadden till och efter det träffar jag grenen och GoPron studsar iväg ner vänster, igenom staketet (kanske över) sen över vägen för att stanna i gräset.

Kommentar

Arbetssätt...