Goa flygställen runt Göteborg sökes.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Steflo112
    • jan 2013
    • 347

Ursprungligen postat av Ceasar
    Tjena
    Har varit några gånger vid Björlanda kile gamla nedlagda skjutbana.
    Precis norr om båthamnen, man får parkera vid småbåtshamnen och gå sista biten.
    Kanske redan någan annan här som varit där ?
    Ca 300x300 meter, dock är buzzer ett måste eftersom det är mest vass/gräs.
    Finns en liten grus väg i mitten att följa...
    Det finns lite varnings skyltar men området används både hundägare och Ryttare vad jag sett.
    Här kommer några bilder...

[ATTACH=CONFIG]52352[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]52353[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]52354[/ATTACH]
    Tack för ett riktigt bra tips. Det verkar ju vara ett mycket bra ställe. Går det lätt att hitta en kraschad quad eller hur högt är vass/gräset?

Kommentar

• Ceasar
      • sep 2014
      • 6

Ursprungligen postat av Steflo112
      Tack för ett riktigt bra tips. Det verkar ju vara ett mycket bra ställe. Går det lätt att hitta en kraschad quad eller hur högt är vass/gräset?
      Åt båthamnen till är det lite blött och hög vass, dvs dom ljusa områdena på sista bilden.
      I mitten utmed grusvägen på bägge sidor o höger(nord-öst) är det ok, sänkte min 250 längs bort mot berget på första bilden(tappade vartalen på en motor) va lite orolig men där var det torrt och jag hörde den på 20-30m.
      Bra plats o sitta är på berget lite brevid huset.

Kommentar

• kronblom
        • maj 2012
        • 319

Var ute och flög lite kort på ett ställe nära Gunnebo. Vet ej ifall det är samma ställe som nämnts tidigare, men tror inte det.
        Ingen stor yta och omgärdat av skog. Men ett kul ställe för att flyga lite annorlunda än ute på öppna fält. Det gick bättre än väntat, även om jag var på helspänn hela tiden.

Kommentar

• Steflo112
          • jan 2013
          • 347

Ursprungligen postat av kronblom
          Var ute och flög lite kort på ett ställe nära Gunnebo. Vet ej ifall det är samma ställe som nämnts tidigare, men tror inte det.
          Ingen stor yta och omgärdat av skog. Men ett kul ställe för att flyga lite annorlunda än ute på öppna fält. Det gick bättre än väntat, även om jag var på helspänn hela tiden.

Snygg flygning, kronblom. Det tar sig som mordbränanrn sa. Jag tänkte flyga en vända efter arbetet idag och detta stället verkar väl vara helt OK. Jag ringer dig om jag behöver vägbeskrivning.

Kommentar

• Steflo112
            • jan 2013
            • 347

Hittade Kronbloms Gunnebo-bana. Helt OK men lite för liten yta och är man flera så kommer det nog inte fungera. Jag provade också ett annat ställe jag kört förbi flera gånger och tänkt testa vid tillfälle. Tillfället kom idag. Det är Hagens IP. Perfekt ställe att raca runt på. Först å främst. Inga människor som kan komma till skada. Målställningar utplacerade lite på måfå. Perfekta som rundningsmärken. Jag kommer köra en vända eller två där imorgon vid lunchtid om någon vill hänga på. Med förhoppning att planerna inte används av någon annan naturligtvis.

Kommentar

• Steflo112
              • jan 2013
              • 347

Kronblom och jag kör en vända på Hagens IP idag klockan 11:30. Adress Hagens Prästväg.

Kommentar

• eAk
                • apr 2014
                • 1023

Ursprungligen postat av Steflo112
                Kronblom och jag kör en vända på Hagens IP idag klockan 11:30. Adress Hagens Prästväg.
                Jag vaknade nyss och måste byta ut ena motorn på min race quad. så jag hinner inte

Kommentar

• Steflo112
                  • jan 2013
                  • 347

Ursprungligen postat av eAk
                  Jag vaknade nyss och måste byta ut ena motorn på min race quad. så jag hinner inte
                  För hårt firande efter Måns seger igår kanske?
                  Om Du ska göra succé i Motala nästa helg kan Du ju inte slösa bort fina flygdagar med att sova.
                  Jag laddar batterier och kör senare i EM om Du är intresserad på att testa en juste FPV-bana. Kronblom är visserligen inte lika nöjd med banan som jag är men smaken är som baken. Du får skaffa dig en egen uppfattning.

Kommentar

• kronblom
                    • maj 2012
                    • 319

jag tror att det är en vanesak. jag får nog ge den några försök.

Kommentar

• Mr. Rosso
                      • mar 2015
                      • 145

Jag tror jag har hittat en liten pärla att flyga på, sandsjöbacka. Ligger vid Sandsjön en bit utanför Lindomme. Från parkeringen vid sandsjön finns en markerad vandringsled som man följer några hundra meter tills man kommer till en gigantisk ljunghede. Krävs en liten promenad men det var det värt!

Klicka på bilden för större version

Namn: Sandsjöbacka1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 188,6 KB
ID: 504944Klicka på bilden för större version

Namn: Sandsjöbacka3.jpg
Storlek: 204,5 KB
ID: 504945Klicka på bilden för större version

Namn: Sandsjöbacka2.jpg
Storlek: 208,6 KB
ID: 504946Klicka på bilden för större version

Namn: Sandsjöbacka4.jpg
Storlek: 218,1 KB
ID: 504947

Jag gick inte så långt då jag hade MC kläder på, men man kan nog hitta en schysst bana någonstans. Knappt något folk heller, ett par med en hund.

Kommentar

• kronblom
                        • maj 2012
                        • 319

Nice ställe. Det får man testa någon gång.

Kommentar

• Boar
                          • jan 2015
                          • 128

Jag har ett riktigt nice ställe på g för racing. Men tyvärr pga vädret har det inte direkt varit testningsbart.

Ska se om nåra veckor om det blir bättre (har semester om nån vecka).

Får väl se om kronblom vill ut o bryta lite propellrar bland träden (jag bor nära, så det är nära till reservdelar hahah)

Kommentar

• kronblom
                            • maj 2012
                            • 319

Jag var precis ute och tänkte testa mina 5x45 bullnose propeller. Börjar inse att jag har gett mig in i fel hobby. :( Jag har någon enstaka miniatyr fotbollsplan som jag hoppades skulle vara tom, men det kan man drömma om. Har inte direkt tid att sitta i bilen 30min enkel väg när jag vill ut en kort sväng på kvällarna. Bara att återvända hem efter lite cirkulerande runt Mölnlycketrakten.

Kommentar

• Boar
                              • jan 2015
                              • 128

Har du inte typ jätteområden efter möndalsvägen där uppe? ligger nån skola där med område både till höger o vänster?

Kommentar

• kronblom
                                • maj 2012
                                • 319

Jag har stått i närheten av detta ställe några ggr. Kanske det du menar.

Har funderat att kanske försöka gå hit:

Men vet ej om det är åkermark.
                                Så som det ser ut på google är inte riktigt som det ser ut idag.

Ursprungligen postat av Boar
                                Har du inte typ jätteområden efter möndalsvägen där uppe? ligger nån skola där med område både till höger o vänster?

Kommentar

Arbetssätt...