Goa flygställen runt Göteborg sökes.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boar
    • jan 2015
    • 128

Måste testa mer

Kommentar

• dave
      • aug 2011
      • 21

Tjena!

Håller också på med 250 quad och skulle gärna vara med och flyga med andra. Har just nu lite bekymmer med videokvalitén från den och lyckades senaste flygningen pricka ett järnspett som jag missat att den fanns där i min träningsbana hemma.... Det rök lite kolfiber där men den är fortfarande flygbar

Kan tyvärr inte imorrn men kollar häri om det kommer mer tillfällen i sommar.

Kommentar

• Filip Kesselbacher
        • maj 2015
        • 6

Hej!
        jag och ett par kompisar har startat en ny Quadcopter grupp på facebook, den inriktar sig mestadels på folk i närområdet av Göteborg men alla är självklart välkomna att gå med i gruppen! i gruppen kan du lägga upp filmer, bilder, bra platser att flyga på och mycket annat. Länk till gruppen: https://www.facebook.com/groups/751098868336423/

Kommentar

• Steflo112
          • jan 2013
          • 347

Hej Filip
          Ett bra initiativ men Du/Ni får gärna skriva här om Ni hittar/hittat några goa ställen.
          Själv har jag inte facebook och kommer inte åt Era fynd.

Kommentar

• eAk
            • apr 2014
            • 1023

Tror inte någon skrivit om det här. Det är ju 28mil bort.
            men det sk ju vara fpv race i motala den 30e. Jag siktar på att ta mig dit. Ska sätta ihop en ra som fyller reglerna enbart för tillfället.

Banan kommer byggas upp på klubbens fält. Banan kommer bestå av såväl högfartsträckor som teknikdelar.

Banmarkeringarna kommer vara av typ beach flaggor samt 2x2m portaler.

Banan kommer att flygas 5 var/heat

Klasserna blir Standard, 3 cell med max 5tums propp diameter och 3-6 motorer.
            max 290mm mellan motorerna/Centrum(beroende på ram typ)
            Open klassen med samma farkoster men med fri propp storlek och fritt antal celler och ok med vinklade motorer.

Alla måste kunna byta video kanal på sitt FPV system samt veta vilka kanaler som är vilka freqvenser
            (ta med en kanallista) om möjligt jorda ev ljudkanal i fpv sändaren.

Vi kommer börja med ett kval för att sedan flyga i olika grupper/heat, där man möter jämnsnabba piloter.
            sedan kan man bli flyttad upp eller ner mellan grupperna under dagen beroende på resultat.

Dagen avslutas med finaler i varje grupp. Heaten kommer vara på 5 varv.

I alla heat kommer vi hjälpas åt att vara caller/varvräknare åt varandra

Förtäring kommer att finas på plats till lunch.( typ hamburgare på vår grill, har ni andra önskemål så ta gärna med eget att lägga på grillen)

Detta är förmodligen landets första utomhustävling så vi kommer säkert lära oss en del under dagen. medtag eget batteri för laddning.

Hjärtligt välkomna: Claes Meijer Motala MFK

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

Kan ju lägga till att det inte blir den första utomhus tävlingen för den blir i Habo den 23e lite närmare för er gbgare

Kommentar

• eAk
                • apr 2014
                • 1023

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                Kan ju lägga till att det inte blir den första utomhus tävlingen för den blir i Habo den 23e lite närmare för er gbgare
                Då är det ju eurovision. Så då kan jag ej

Kommentar

• Steflo112
                  • jan 2013
                  • 347

Ursprungligen postat av eAk
                  Då är det ju eurovision. Så då kan jag ej
                  Vi kan säkert fixa en kanal på 5,8 GHz bandet och sända Eurovison på.😜
                  Vi drar igång en iPad med Eurovisonskanel på och ställer en quad med fpv framför som sänder på en egen kanal. Då kan man efter sitt race bara byta kanal och återgå till Måns å de andra skönsjungande deltagarna.
                  Bra va? Då är du med eller?:sarcastic:

Kommentar

• eAk
                    • apr 2014
                    • 1023

He he kul grej. Fast det är 50 års kalas den 23e Där jag ska sitta och mobba storebror när han tycker att alla bidrag är skit och folk har dålig smak.

Ursprungligen postat av Steflo112
                    Vi kan säkert fixa en kanal på 5,8 GHz bandet och sända Eurovison på.
                    Vi drar igång en iPad med Eurovisonskanel på och ställer en quad med fpv framför som sänder på en egen kanal. Då kan man efter sitt race bara byta kanal och återgå till Måns å de andra skönsjungande deltagarna.
                    Bra va? Då är du med eller?:sarcastic:

Kommentar

• Filip Kesselbacher
                      • maj 2015
                      • 6

Hej Steflo!
                      Vi kommer för det mesta hålla oss på facebook gruppen men ifall vi hittar sköna ställen att vara på så delar vi självklart med oss utav detta. Förhoppningsvis kommer vi också kunna anordna träffar och när/om det händer så lägger vi också upp detta här. jag har också startat en tråd här på sidan "quadcopter göteborg" för facebook gruppen

Kommentar

• kronblom
                        • maj 2012
                        • 319

Så där ja, nu har jag börjat plocka ihop min Blackout igen. Senste uppdateringen är en powerOSD från QuadRevo. Ser lovande ut, nu gäller det bara att få ihop allting innanför skalet. Känns som om det blir mindre utrymme för varje gång.

Kommentar

• Steflo112
                          • jan 2013
                          • 347

Ursprungligen postat av kronblom
                          Så där ja, nu har jag börjat plocka ihop min Blackout igen. Senste uppdateringen är en powerOSD från QuadRevo. Ser lovande ut, nu gäller det bara att få ihop allting innanför skalet. Känns som om det blir mindre utrymme för varje gång.
                          Byggde om min i helgen, jag med. så nu äntligen har jag cppm med telemetri till Taranisen. Nu gäller det bara att få till tuningen med LuxFloat (Pidcontroller 2) på nazen, men LuxFloat låter ju så mycket coolare. Provade en vända efter jobbet idag men ca 10-12m/s var ju inte optimalt för att få den inställd rätt. Måste ställa ner alla värden, inkl rate. Jisses va den va på hugget. Testade en flip men Blackouten gjorde 2 eller 3 varv istället för ett varv. Jag hann inte se. Provar igen imorgon.

Kommentar

• Steflo112
                            • jan 2013
                            • 347

Ursprungligen postat av Filip Kesselbacher
                            Hej Steflo!
                            Vi kommer för det mesta hålla oss på facebook gruppen men ifall vi hittar sköna ställen att vara på så delar vi självklart med oss utav detta. Förhoppningsvis kommer vi också kunna anordna träffar och när/om det händer så lägger vi också upp detta här. jag har också startat en tråd här på sidan "quadcopter göteborg" för facebook gruppen
                            Låter bra. Hör av Er så får vi köra en vända vid tillfälle.

Kommentar

• eAk
                              • apr 2014
                              • 1023

Vad har du för rate. Jag har 0.35 tycker min är tok slö på flips men den är ändå stissig runt mitten med 0.65 expo.
                              Har kört lux i ett par veckor nu och är nöjd med det. Tpa gör ingenting där så man måste ställa pid efter att inte få oscilationer på max. får du problem med tuningen så verkar det nästan alltid vara yaw p och d framförallt d som är problemet, ett. Jag kör d4 istället för D 50 eller vad nu standard är.
                              Ursprungligen postat av Steflo112
                              Byggde om min i helgen, jag med. så nu äntligen har jag cppm med telemetri till Taranisen. Nu gäller det bara att få till tuningen med LuxFloat (Pidcontroller 2) på nazen, men LuxFloat låter ju så mycket coolare. Provade en vända efter jobbet idag men ca 10-12m/s var ju inte optimalt för att få den inställd rätt. Måste ställa ner alla värden, inkl rate. Jisses va den va på hugget. Testade en flip men Blackouten gjorde 2 eller 3 varv istället för ett varv. Jag hann inte se. Provar igen imorgon.

Kommentar

• Steflo112
                                • jan 2013
                                • 347

Rate hade jag på 1,30. I PidController1 hade jag 1,20 och tyckte jag kunde rappa upp den lite i PC2 men det var inte rätt.

Kommentar

Arbetssätt...