Goa flygställen runt Göteborg sökes.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Arfide
    • mar 2015
    • 71

Ursprungligen postat av Magpe027
    Hej
    Flyger både i Fiskebäck och Arendal men hänger gärna på och flyger! Säg till bara!

Vi har startat en Facebook grupp för att kunna bjuda in till "evenemang". Gå gärna med sök på 250FPVracing

Mvh Magnus
    Bra initiativ! Jag bor i väst men kan ta mig mer eller mindre varsom för att få flyga och tjöta lite.

Kommentar

• eAk
      • apr 2014
      • 1023

Ursprungligen postat av kronblom
      Uj. Hur många kanaler finns det på fatshark 5.8?
      Jag har vit antenn

Kommentar

• Steflo112
        • jan 2013
        • 347

Ursprungligen postat av Arfide
        Hej! Ska du ut o flyga nån kväll/eftermiddag i veckan? Hakar gärna på och testar lite och observerar om det går för sig
        Vi kan absolut göra ett försök efter jobbet i veckan. Jag slutar vid 16 tiden. Till helgen ska jag på "konferens" med jobbet till Berlin. (Även här tas tacksamt emot förslag på goa ställen, inte flyg dock)
        Antalet kanaler på Fatsharken är väl 7 stycken men det går nog inte att använda så många samtidigt. Jag har märkt att om kanalerna ligger för nära varandra så stör dom väldigt mycket. Men det är väl bara att labba fram när vi väl ses. 3-4 stycken samtidigt borde fungera. Sen är jag en sån där VVF (Våga Vägra Facebook) så dom kallelserna kommer jag inte kunna se.

Kommentar

• Arfide
          • mar 2015
          • 71

Ursprungligen postat av Steflo112
          Vi kan absolut göra ett försök efter jobbet i veckan. Jag slutar vid 16 tiden. Till helgen ska jag på "konferens" med jobbet till Berlin. (Även här tas tacksamt emot förslag på goa ställen, inte flyg dock)
          Antalet kanaler på Fatsharken är väl 7 stycken men det går nog inte att använda så många samtidigt. Jag har märkt att om kanalerna ligger för nära varandra så stör dom väldigt mycket. Men det är väl bara att labba fram när vi väl ses. 3-4 stycken samtidigt borde fungera. Sen är jag en sån där VVF (Våga Vägra Facebook) så dom kallelserna kommer jag inte kunna se.
          Skickar dig ett PM med mitt nummer, så kan du slänga iväg ett sms om du ska ut någon kväll i veckan. Lämnar jobbet vid 16 så bör kunna vara i fiskebäck vid 17-tiden.

Kommentar

• Mr. Rosso
            • mar 2015
            • 145

Jag hakar gärna på jag med! Behöver få lite tips & tricks, och kanske lite feedback på första quad bygget

Det ser ut att bli fint väder på torsdag.

Kommentar

• Steflo112
              • jan 2013
              • 347

Ursprungligen postat av Mr. Rosso
              Jag hakar gärna på jag med! Behöver få lite tips & tricks, och kanske lite feedback på första quad bygget

Det ser ut att bli fint väder på torsdag.
              Men då kör vi Fiskebäck torsdag efter jobbet då. Jag är där kl 17 (isch som döttrarna hade sagt)

Kommentar

• kronblom
                • maj 2012
                • 319

Ugh. Typiskt den dag jag inte kunde. Aja, lova mig massa film och krascher.

Kommentar

• Mr. Rosso
                  • mar 2015
                  • 145

Ursprungligen postat av Steflo112
                  Men då kör vi Fiskebäck torsdag efter jobbet då. Jag är där kl 17 (isch som döttrarna hade sagt)
                  Jag är på! Vart exakt i fiskebäck? Aldrig varit där. Kan hända att jag kommer lite senare än 17 dock..

Kommentar

• Steflo112
                    • jan 2013
                    • 347

Ursprungligen postat av Mr. Rosso
                    Jag är på! Vart exakt i fiskebäck? Aldrig varit där. Kan hända att jag kommer lite senare än 17 dock..
                    Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 184,9 KB
ID: 504768Kör ner mot hamnen och innan du kommer fram till "färjerondellen" så finns en parkering på vänster sida. Här är det. Se var flaggan sitter på kartan.

Kommentar

• Arfide
                      • mar 2015
                      • 71

Låter strålande! Vi ses i eftermiddag!

Kommentar

• Arfide
                        • mar 2015
                        • 71

Riktigt kul att så många dök upp idag, trist på lite väl blåsigt bara. Ska kika sedan om de blev nått av de bilderna jag knäppte så laddar jag i så fall upp. Om de blev nån vettig film hos er som flög så får ni gärna ladda upp det och länka

Har nog insett att jag behöver köpa fpv-grejer illa kvickt. Ingen som har ett par brillor som ska säljas?

Kommentar

• eAk
                          • apr 2014
                          • 1023

Jag funderar på att byta upp mig då kommer jag sälja mina predator v2 isåfall.
                          Ursprungligen postat av Arfide
                          Riktigt kul att så många dök upp idag, trist på lite väl blåsigt bara. Ska kika sedan om de blev nått av de bilderna jag knäppte så laddar jag i så fall upp. Om de blev nån vettig film hos er som flög så får ni gärna ladda upp det och länka

Har nog insett att jag behöver köpa fpv-grejer illa kvickt. Ingen som har ett par brillor som ska säljas?

Kommentar

• Mr. Rosso
                            • mar 2015
                            • 145

Det blev inga jätte spännande filmer för mig, insåg idag att jag behöver vinkla om ftv kameran och gopron för att kunna flyga med lite mer flyt. Hälften av all film är rakt ner i backen :P

Men kan bjuda på en bild.

Namn: fiskebäck.jpg
Storlek: 338,1 KB
ID: 504774

Kul att träffas, hakar gärna på framtida flygningar!

Kommentar

• Arfide
                              • mar 2015
                              • 71

Imorgon blir vi ett gäng som träffas igen för att flyga lite, vore jättekul om vi bli några stycken denna gången också. Ny plats den här gången, se bilder nedan. Vi siktar på att ses vi 11:00 på utsatt plats. Glöm inte ladda!

Adress: Krossvägen. Tänk på att det inte går att svänga vänster om ni kommer från stan, måste då åka till rondellen och vända för att komma på rätt sida. Finns en skylt där det står Torslandaviken där man går in.

Namn: 2015-04-17_19-39-11.jpg
Storlek: 44,9 KB
ID: 504777
                              Vid utsatt pil finns denna stora gräsplätt

Namn: 2015-04-17_19-39-48.jpg
Storlek: 174,6 KB
ID: 504776

Kommentar

• Ceasar
                                • sep 2014
                                • 6

Är riktigt sugen, men kan tyvärr inte idag, om ingen vill passa 2 små förstås.
                                Bara 2km flygväg hemifrån iofs.
                                Ha en grym flygdag..
                                /Stefan

Kommentar

Arbetssätt...