Goa flygställen runt Göteborg sökes.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kronblom
    • maj 2012
    • 319

Goa flygställen runt Göteborg sökes.

Splitter nya cobra 1960. :(
    Typiskt. Aldrig fixat några motorer. Gissar att jag behöver prylar som jag antagligen inte har. :/

Är det något man kan kolla manuellt? Det är inga glapp och de är knäpptysta när jag vrider på de. Är det vid höga RPM det märks?
    Senast redigerad av kronblom; 2015-04-06, 10:02. Anledning: edit

Kommentar

• Steflo112
      • jan 2013
      • 347

Stoppa pressarna. Jag tror inte det är något fel ÖHT på dina motorer. Det är garanterat mobiusen som gör att det låter som det gör. Min Blackout låter exakt likadant när jag använder mobiusen men med GoPron låter motorerna grymt bra. Sen hade jag otroligtr svårt att bli av med jellon i mobiusen. Du måste nog ha en grymt balanserad quad och precis rätt hård "mobius-platta" för att slippa jellon. Det går naturligtvis men är väldigt svårt. jm2c
      Senast redigerad av Steflo112; 2015-04-06, 10:19. Anledning: felstavning

Kommentar

• Boar
        • jan 2015
        • 128

Sätt dämpskum under mobiusen på 250n. E d typ en zmr eller liknande så kan man alltid bygga en liten ramp med dämpskum, så får man dessutom lite lutning på kameran. Har även använt typ latex-foam som finns o köpa i ark.

Min mobius ger ingen jello alls, men det beror oftast på obalanserade propellrar i mitt fall om det skulle hända.

Kommentar

• eAk
          • apr 2014
          • 1023

Okej kanske kameran som får det att låta så. Men på mina videoklip låter det precis så när något lager är kass. Då byter jag bara ut motorn. men det krävs oerhört lite fel på lagret för att man ska få Jello. Du kan jämföra ljudet på mitt senaste klipp och det från fjällen.

Kommentar

• eAk
            • apr 2014
            • 1023

Jag har tänkt på det lite. Vi har ju massor av grus gropar häromkring. Det kan vara kul att flyga i dom. Siktar på att ha min quad flygklar till helgen (väntar på att få Hem mina nya ccd kameror.

Kommentar

• kronblom
              • maj 2012
              • 319

Hmm...kameraplattan sitter endast fast med 4 gummi dämpare. Jag har nyligen fått hem dessa:

Undrar om det hjälper något att ha detta mellan plattan och mobiusen.

Kommentar

• eAk
                • apr 2014
                • 1023

Ursprungligen postat av kronblom
                Hmm...kameraplattan sitter endast fast med 4 gummi dämpare. Jag har nyligen fått hem dessa:

Undrar om det hjälper något att ha detta mellan plattan och mobiusen.
                Kanske. Ser inte vilket material det är gjort av. annars finns denhär moongel som alla pratar om. Något silikonaktigt som klibbar. Man tvättar tydligen bara av deti varmt vatten så får det tillbaka sin klibbiga fästförmåga. Men min mobius är mer eller mindre vibrationsfri med dom vanliga dämp bollarna man får med till gimbals och zmr ramarna. Har en 3d printad som låter mig använda skalet man fick med till mobiusen.

Kommentar

• Arfide
                  • mar 2015
                  • 71

Ursprungligen postat av Steflo112
                  Själv började jag för ca 2 år sedan. Jag såg ett klipp med en quad flygandes över en sandstrand som såg precis ut som den där jag har min sommarstuga. Tänkte wow, det där måste jag bara testa. Googlade upp flygaren som visade sig vara Justin (juz70) och han flög verkligen inte i Falkenberg utan någonstans i Australien.
                  Å nu är man fast.

Hej! Ska du ut o flyga nån kväll/eftermiddag i veckan? Hakar gärna på och testar lite och observerar om det går för sig

Kommentar

• spretten
                    • sep 2014
                    • 1

Blir det något till hälgen vill jag också föja med! Grusgroppar är nog fränt att flyga i.

Kommentar

• eAk
                      • apr 2014
                      • 1023

Det ser ut som alla delar för att färdigställa min quad trillar in med posten imorgon.

Hade varit görskojj om vi kunde fåihop ett större gäng.
                      Tjejen jobbar natt hela helgen så jag får massa tid för mig själv.

Ursprungligen postat av spretten
                      Blir det något till hälgen vill jag också föja med! Grusgroppar är nog fränt att flyga i.

Kommentar

• Arfide
                        • mar 2015
                        • 71

Ursprungligen postat av eAk
                        Det ser ut som alla delar för att färdigställa min quad trillar in med posten imorgon.

Hade varit görskojj om vi kunde fåihop ett större gäng.
                        Tjejen jobbar natt hela helgen så jag får massa tid för mig själv.
                        vore riktigt kul! Skulle behöva titta o lära mig lite för o bli bättre själv. Jag kan dagen på lördag eller söndag eftermiddag. Eller valfri veckodagskväll

Kommentar

• kronblom
                          • maj 2012
                          • 319

Uppdatera med tid och plats så kanske jag också kan haka på.

Kommentar

• Ceasar
                            • sep 2014
                            • 6

Vore kanonkul jag hänger gärna på.
                            Behöver väcka 250:n efter vintern ;-)

Kommentar

• Magpe027
                              • dec 2013
                              • 12

Hej
                              Flyger både i Fiskebäck och Arendal men hänger gärna på och flyger! Säg till bara!

Vi har startat en Facebook grupp för att kunna bjuda in till "evenemang". Gå gärna med sök på 250FPVracing

Mvh Magnus

Kommentar

• kronblom
                                • maj 2012
                                • 319

Uj. Hur många kanaler finns det på fatshark 5.8?

Kommentar

Arbetssätt...