FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kajakmannen
    • jun 2006
    • 1471

har ungefär samma andelar av de olika delarna i min väska lika bra att beställa proppar i 100 tal istället för 10 tal

Kommentar

• Copterdude
      • maj 2012
      • 1269

Ursprungligen postat av markusb
      Snyggt kajaken, fick du användning av spypåsen vid dykrollen?

Copter, kan du inte testa lite buskrally med den? Skulle vara en snygg film!
      En välgallrad skog och gasa upp lite fart i kanske?
      Hehe vet inte om jag skulle våga, varje arm har 75g motor motor och 30A esc på så tror det knäcks rätt lätt om man krashar då det bara är glasfiber

Har ändå nästan gett upp att hitta något bra ställe för buskflygning. Letat jättemycket.
      Bara tät skog överallt med kvistar och buskar så man får flyga i slowmotion.
      Aldrig sett en timmerbil här ute eller gallrad skog så verkar inte bättre.

Så blir nog mer att inrikta sig på annan sorters flygning typ snabb och lite acrogrejor och så småningom långt då skulle va kul att ta sig längre ut över vattnet.

Kommentar

• Timtimtim
        • apr 2012
        • 838

Ursprungligen postat av kajakmannen
        Absolut. Kan göra några skärmdumpar under dagen.
        Låter fint

Kommentar

• eAk
          • apr 2014
          • 1023

666e inlägget he he
          Ursprungligen postat av Copterdude
          Hehe vet inte om jag skulle våga, varje arm har 75g motor motor och 30A esc på så tror det knäcks rätt lätt om man krashar då det bara är glasfiber

Har ändå nästan gett upp att hitta något bra ställe för buskflygning. Letat jättemycket.
          Bara tät skog överallt med kvistar och buskar så man får flyga i slowmotion.
          Aldrig sett en timmerbil här ute eller gallrad skog så verkar inte bättre.

Så blir nog mer att inrikta sig på annan sorters flygning typ snabb och lite acrogrejor och så småningom långt då skulle va kul att ta sig längre ut över vattnet.

Kommentar

• kajakmannen
            • jun 2006
            • 1471

Mina inställningar i Naze32 kortet med 2204 Multistar elit motorer med 2300 kv samt 5x4 gemfans och 3s lipo.Klicka på bilden för större version

Namn: QAV250 Naze32 settings_02.jpg
Visningar: 1
Storlek: 63,7 KB
ID: 503186Klicka på bilden för större version

Namn: QAV250 Naze32 settings_01.jpg
Storlek: 51,6 KB
ID: 503187

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

Ruggigt nära mina piddar på min dys 2300kv maskin. skiljer 0,1 på nått värde , rätt spännande

Hur är multistar motorerna ?

Kommentar

• kajakmannen
                • jun 2006
                • 1471

Dom känns ok men ingen wow feeling. En av motorerna började glappa men några små knack med don och hammare på axeln under löste det.

Kommentar

• tragi702
                  • jul 2009
                  • 246

var ute o luftade Glas Clonen av QAV250 sent igår kväll

tycker det är en väldigt bra skuren sats,kommer EJ från samma "garage"som Kol clonerna gör.. ALLA hål är samma storlek på denna, . skiljer knappt 10 gram på glas o kol varianterna jag har!?.. men är förövrigt exakt samma ram.

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2430.jpg
Storlek: 100,8 KB
ID: 503193

var rätt snyggt med silver mönster..

Namn: IMG_2432.jpg
Storlek: 155,0 KB
ID: 503194
                  Fördelen med glas är att man kan lägga en öppen dubbelsidig PCB för ström matning mellan plattorna..ingen risk för kortis!. lätt o löda på mer i efter hand som led o dyl.. plus o minus längst bak,alla hålen i ramen är perfekta lödplatser.även när den är monterad!.

Namn: IMG_2435.jpg
Storlek: 87,9 KB
ID: 503195

Namn: IMG_2429.jpg
Storlek: 87,2 KB
ID: 503196

Köpte Rapstrap där jag beställde min RD290 minihex.. suveränt buntband i poleuretan,kan gå runt smala bult,runt hela ramen med "bra spänn". ESC arna får oxo bra kylning då det är hål överallt..de är 30cm långa o blir många bandningar då man bara fortsätter o banda tills den är slut.. dessa kommer jag att använda överallt.
                  Hittade dom faktiskt i sverige när jag fått mina från andra sidan jorden ..

Namn: IMG_2438.jpg
Storlek: 59,5 KB
ID: 503197

Namn: IMG_2437.jpg
Storlek: 92,4 KB
ID: 503198
                  K-Bygg erbjuder byggmaterial och verktyg till alla typer av byggprojekt!

Flög en sväng i mörkret med nya nightvisionkameran,http://www.surveilzone.com/fpv/fpv-c...era-2.8mm-lens
                  klart prisvärd.var som på dagen hela flygningen..
                  dock så hade jag glömt att man måste ladda mobiusen ibland.. vart rätt hyggligt ändå med tanke på att mobiusen är heelkass i mörker.

//Patrik.

Kommentar

• Timtimtim
                    • apr 2012
                    • 838

Tackar! testade dessa i förmiddags och det blev lite roligare att flyga

Ursprungligen postat av kajakmannen
                    Mina inställningar i Naze32 kortet med 2204 Multistar elit motorer med 2300 kv samt 5x4 gemfans och 3s lipo.[ATTACH=CONFIG]48305[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48306[/ATTACH]

Kommentar

• eAk
                      • apr 2014
                      • 1023

Om det var bra bygg kvalitet på den vart beställde du?
                      Det är ju aldrig fel att ha ett gäng hemma när man väl knäcker något på den man har.

Ursprungligen postat av tragi702
                      tycker det är en väldigt bra skuren sats,kommer EJ från samma "garage"som Kol clonerna gör.. ALLA hål är samma storlek på denna, . skiljer knappt 10 gram på glas o kol varianterna jag har!?.. men är förövrigt exakt samma ram.

[ATTACH=CONFIG]48319[/ATTACH]

var rätt snyggt med silver mönster..
                      [ATTACH=CONFIG]48320[/ATTACH]
                      Fördelen med glas är att man kan lägga en öppen dubbelsidig PCB för ström matning mellan plattorna..ingen risk för kortis!. lätt o löda på mer i efter hand som led o dyl.. plus o minus längst bak,alla hålen i ramen är perfekta lödplatser.även när den är monterad!.
                      [ATTACH=CONFIG]48321[/ATTACH]
                      [ATTACH=CONFIG]48322[/ATTACH]

Köpte Rapstrap där jag beställde min RD290 minihex.. suveränt buntband i poleuretan,kan gå runt smala bult,runt hela ramen med "bra spänn". ESC arna får oxo bra kylning då det är hål överallt..de är 30cm långa o blir många bandningar då man bara fortsätter o banda tills den är slut.. dessa kommer jag att använda överallt.
                      Hittade dom faktiskt i sverige när jag fått mina från andra sidan jorden ..
                      [ATTACH=CONFIG]48323[/ATTACH]
                      [ATTACH=CONFIG]48324[/ATTACH]
                      K-Bygg erbjuder byggmaterial och verktyg till alla typer av byggprojekt!

Flög en sväng i mörkret med nya nightvisionkameran,http://www.surveilzone.com/fpv/fpv-c...era-2.8mm-lens
                      klart prisvärd.var som på dagen hela flygningen..
                      dock så hade jag glömt att man måste ladda mobiusen ibland.. vart rätt hyggligt ändå med tanke på att mobiusen är heelkass i mörker.

//Patrik.

Kommentar

• tragi702
                        • jul 2009
                        • 246

Köpte här:http://www.ebay.com/itm/311029637675...%3AMEBIDX%3AIT

Namn: $_57.jpg
Storlek: 61,5 KB
ID: 503204
                        //Patrik

Kommentar

• Dithes
                          • aug 2014
                          • 134

Nån som kör 6" på sin cloneout? Dom får plats men hur funkar dom vs 5"?

Kommentar

• Hayvosh
                            • dec 2012
                            • 63

[ATTACH=CONFIG]48330[/ATTACH]
                            //Patrik
                            Vad är det för tjocklek på armarna? Har själv en blackout mini-h, men man kan ju inte ha för många då dom är så små

Kommentar

• lassebetong
                              • mar 2007
                              • 1255

[ATTACH=CONFIG]48330[/ATTACH]
                              //Patrik
                              Den såg ju skaplig ut och inte allt för dyr, köpte tre st.
                              //Lasse

Kommentar

• simonarvestrand
                                • jan 2012
                                • 3850

ser ut som en hammerquad ?

Kommentar

Arbetssätt...