Ännu mindre! Nu blir jag byggasugen. Fast egentligen är 250 en alldeles perfekt storlek.
FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Den längsta?
6000+ posts.
Kommentar
-
Hrm, då var det dags att leta efter ett bra alternativ till Youtube.
Kommentar
-
Jag har bara erfarenhet av QAV250 med G10-ram samt min LKTR250 (också den i G10) och av dessa har min LKTR250 klarat av betydligt värre krascher. Men den blir ganska ramsned efter ett tag, inför varje flygning måste jag rikta upp den.Hur är det med dessa qav250 egentligen? Har sett på flera håll att armar bryts av vid lindriga krascher. Jag trodde de skulle vara väldigt tåliga då bottenplattan/armarna är ganska grova..
själv har jag haft diverse ruskiga krascher med min billga zmr250 i g10 utan att den tagit skada. Man börjar ju undra..
Min nya LKTR250 (Boopidoo edition) är dessutom betydligt stadigare utan att väga så mycket mer så den hoppas jag på. Ska försöka hinna ställa in lite pids idag em.
Jag tror att problemen med QAV250 ofta är med G10 ramen då konstruktionen inte är så genomtänkt. Kolfiber bör hålla bättre.Senast redigerad av Boopidoo; 2015-04-11, 16:09.Kommentar
-
Ja den är jue i princip samma storlek som Ladybirden
Hade dock velat Bygga en LKTR120 då det är roligare att bygga en egen. En micro H-ram ser så söt ut också hehe.
(lånade bilder) från http://fpvlab.com/forums/showthread....KTR100-LKTR090
120mm
Håller med att 250 storleken är en mycket bra storlek då man fortfarande får plats med standardutrustning och bra hd kamera.
Det är dom där gångerna när man vill flyga på en väldigt liten yta som det vore kul med något mindre.
Jag skulle t.ex. vilja sätta upp en miniatyr airgatebana på min lilla villatomt. och jag bor i ett villaområde så tomterna är mycket små men perfekt för 120mm quads som nästan är ljudlösa utomhus. Eller iaf är mina Ladybirds det, vet inte hur det blir med brushless. Vore även kul att kunna flyga in genom ett fönster och genom hela villan och ut nån annanstanns.
Bilden är klockren med 50mw 1280mhz.
Har redan micro FPV utrustning så bara koptern som saknas nu.
Ladybirdsen funkar jue hyffsat men ingen precition eller prestanda direkt.
Får skapa en LKTR120mm tråd sen om jag bygger en hehe.
Vi kan återgå till 250 nu
Senast redigerad av Copterdude; 2015-04-11, 09:53.Kommentar
-
Kommentar
-
en arm på min bee245 gick sönder efter ett fall från stillastående på 3meters höjd ner i mjukt gräsf, en motor la av.
kan vara dålig kvalitet på kolfiber (vilket jag tror det va i detta fallet ) men kan lika gärna varit en träff i en vinkel som kolfibern inte är gjord
för att ta mot smällar i .Kommentar
-
Blev riktigt impad av ramen en polare köpte på banggood, en tvättäkta QAV kopia. Beställde en likadan, riktigt trevligt pris och 100 gånger bättre än min ZMR. Här är min maiden med den efter vi satt ihop den, fick lite go markkänning vid 3:40
http://www.banggood.com/Reptile-X260...-p-944543.htmlKommentar
-
Det är emax ramen. En sådan jag landade i ena vatten hindret på golfbanan. Den ligger där än.
Blev riktigt impad av ramen en polare köpte på banggood, en tvättäkta QAV kopia. Beställde en likadan, riktigt trevligt pris och 100 gånger bättre än min ZMR. Här är min maiden med den efter vi satt ihop den, fick lite go markkänning vid 3:40
http://www.banggood.com/Reptile-X260...-p-944543.htmlKommentar
-
Ja, det ska de ju tåla. Särskilt när varken BEE eller QAV är särskilt billiga ramar.en arm på min bee245 gick sönder efter ett fall från stillastående på 3meters höjd ner i mjukt gräsf, en motor la av.
kan vara dålig kvalitet på kolfiber (vilket jag tror det va i detta fallet ) men kan lika gärna varit en träff i en vinkel som kolfibern inte är gjord
för att ta mot smällar i .Kommentar

Kommentar