FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cklinga
    • nov 2014
    • 53

Ursprungligen postat av eAk
    [ATTACH=CONFIG]51380[/ATTACH]
    Nu är den färdig ritad till att passa overcraft 1.2 PDB AKA batch 3
    Den passar också batch 2 om man kapar av tungan en bit. det är meningen att man ska fästa den med bunt band på batch 2 och vibrations dämpare. på batch 3 ska man sätta tungan igenom hålet och vibrations dämpare för att få lutning på plattan.

Fick inte dra igång min fräs på söndags kväll. Men allt är iordning till att göra första prov fräsningen. Så får ta det någon dag i veckan jag har tid över efter jobbet.
    Snyggt! Ska bli spännande att se hur resultatet blir sen Förstår inte riktigt hur man ska fästa GoPro för att få lutning, men antar att jag kommer få se det snart!

Kommentar

• eAk
      • apr 2014
      • 1023

Ursprungligen postat av UndCon
      Jag gör det - märker inte av fördröjning på något negativt sätt - Krashar gör jag på grund av andra orsaker.
      Finns det lågprofil kontakter så man kan sätta en glasfiber vit vid sidan av för att skydda?

Kommentar

• UndCon
        • apr 2009
        • 2886

http://www.banggood.com/Gopro3-Video...e-p-89638.html

Jag tror det är en sådan jag har...ganska låg profil - men trots det slogs UBS-kontakten loss

Kommentar

• eAk
          • apr 2014
          • 1023

Ursprungligen postat av UndCon
          http://www.banggood.com/Gopro3-Video...e-p-89638.html

Jag tror det är en sådan jag har...ganska låg profil - men trots det slogs UBS-kontakten loss
          Synd jag inte har en sådan får beställa en. Så kan man rita till ett spår att montera en liten glasfiber bit som skyddar.

Kommentar

• LeoR
            • nov 2012
            • 50

Synd jag inte har en sådan får beställa en. Så kan man rita till ett spår att montera en liten glasfiber bit som skyddar.
            Har några sådana liggandes, kan skicka en till dig om du vill.

Kommentar

• eAk
              • apr 2014
              • 1023

Ursprungligen postat av LeoR
              Har några sådana liggandes, kan skicka en till dig om du vill.
              Duger en 50 lapp ink frakt.

Kommentar

• LeoR
                • nov 2012
                • 50

Duger en 50 lapp ink frakt.
                Jadå, PMa dina uppgifter så löser vi det

Kommentar

• Copterdude
                  • maj 2012
                  • 1269

Miniquad racing på Australiensiska nyheterna.

The latest news and headlines from Yahoo! News. Get breaking news stories and in-depth coverage with videos and photos.

Kommentar

• Xermalk
                    • jul 2013
                    • 672

Trevligt .
                    Men 150km/h? det läte inte som att där var någon 6s maskin i luften där.
                    På 4s kan man glömma 150 km/h på en raksträcka.

Gillar pappers quaden de håller framför videon. Man kan se stödpinnarna när den lutar åt fel håll i svängarna. De orkade inte ens animera något :sarcastic:.

Kommentar

• eAk
                      • apr 2014
                      • 1023

Klicka på bilden för större version

Namn: 20150323_201528.jpg
Visningar: 1
Storlek: 81,2 KB
ID: 504587 Klicka på bilden för större version

Namn: 20150323_200332.jpg
Storlek: 77,7 KB
ID: 504588 Klicka på bilden för större version

Namn: 20150323_193847.jpg
Storlek: 52,4 KB
ID: 504589 Klicka på bilden för större version

Namn: 20150323_192351.jpg
Storlek: 90,4 KB
ID: 504590

Ett par bilder från fräsningen och test montering. Fick jämvikt med batteriet.

Kommentar

• cklinga
                        • nov 2014
                        • 53

Bilder

Ett par bilder från fräsningen och test montering. Fick jämvikt med batteriet.
                        Ser bra ut! Snyggare än vad jag tänkt mig Är det meningen att man inte ska använda de främre stöden alls med denna topplatta? Känns som att lite av hållbarheten och styvheten offras då.

Är riktigt intresserad av denna för övrigt!! Snyggt jobbat

Kommentar

• eAk
                          • apr 2014
                          • 1023

Man kan ju använda dom hålen om man vill. Men då får man vinkla kameran på annat vis. Ex en kil eller något.
                          Jag gjorde dom för att lämna valfriheten.

Ursprungligen postat av cklinga
                          Ser bra ut! Snyggare än vad jag tänkt mig Är det meningen att man inte ska använda de främre stöden alls med denna topplatta? Känns som att lite av hållbarheten och styvheten offras då.

Är riktigt intresserad av denna för övrigt!! Snyggt jobbat

Kommentar

• eAk
                            • apr 2014
                            • 1023

Det ser inte snyggt ut med en undervåning till ccd kamera / batteri.
                            Så kommer att rita om så att den använder en kil till att vinkla kameran och en extra våning. För CCD kameran.
                            Igentligen är det bästa att använda det skalet man kan köpa till sony kamerorna och skruva fast i top plattan.

Kommentar

• cklinga
                              • nov 2014
                              • 53

Det ser inte snyggt ut med en undervåning till ccd kamera / batteri.
                              Så kommer att rita om så att den använder en kil till att vinkla kameran och en extra våning. För CCD kameran.
                              Igentligen är det bästa att använda det skalet man kan köpa till sony kamerorna och skruva fast i top plattan.
                              Kan tänka mig det. Beställde en liten servo-gimbal för CCD-kameror som jag tänkte prova montera (stumt i rätt vinkel) på samma sätt som du föreslår med skalet till sony-kamerorna.

Var kan man köpa det skalet till Sony-kamerorna förresten? Har inte kunnat hitta något när jag sökt

Kommentar

• eAk
                                • apr 2014
                                • 1023

Där man köper effio-v har dom ett till den.
                                Jag prov monterade propeller och märkte man måste förlänga top plattan ett par mm för 6"
                                det finns bara 1 mm till godo och mer än så flexar armarna. Har beslutat att Gopro kameran ska få en glasfiber bit liknande den man har till ccd men som kilas fast i vinkel.
                                Klicka på bilden för större version

Namn: 20150325_220204.jpg
Storlek: 62,5 KB
ID: 504609

Ursprungligen postat av cklinga
                                Kan tänka mig det. Beställde en liten servo-gimbal för CCD-kameror som jag tänkte prova montera (stumt i rätt vinkel) på samma sätt som du föreslår med skalet till sony-kamerorna.

Var kan man köpa det skalet till Sony-kamerorna förresten? Har inte kunnat hitta något när jag sökt

Kommentar

Arbetssätt...