FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • markusb
    • jun 2009
    • 1376

Öppnar en alkoläsk och startar stereon...

tycker det är bra musikval, passar den snabba flygstilen.

Kommentar

• simonarvestrand
      • jan 2012
      • 3850

Ursprungligen postat av PinDuke
      +1 det där är ju sådant tjejer med en alkoläsk i handen lyssnar på :girl_wink:
      Precis , men det är klart , kajaken är ju lite långhårig och fjollig

Kommentar

• kajakmannen
        • jun 2006
        • 1471

Haha jag fortsätter med min musik i mina filmer. Ni kan ju alltid välja att inte titta

Timtimtim: det är en stock QAV250 quad som jag flyger med sunnysky motorer. Skall försöka få fram en film på den.

Simon: kan meddela att jag inte är långhårig längre

Kommentar

• tragi702
          • jul 2009
          • 246

Grym Flygning Kajaken!!!.. :rolleyes: Respekt!!..
          1+ på musikvalet..

kan det sluta regna... vill oxo flyga nu!!.:crazy_pilot:
          //Patrik.

Kommentar

• markusb
            • jun 2009
            • 1376

Har precis varit ute och kört maiden på min FPV250 som fått nytt liv nu.
            RCX 1804, RCX 10A G, 5x3 GF, Naze32 funfly, frsky d8r-xp, sunsky 800mW, klöver med 2.4G notch, nån sc2000 kamera på rea och zippy 1300mAh.
            Vilket spjut!
            Undrar om det är att allt är samlat i mitten jämfört mot LKTR där det är mer utplacerat i längsled, plus att batteriet sitter högre på LKTR.

Denna FPV250 kommer nog bli mysig med lite kamera och PID-justeringar. Naze32 funkar bra mycket bättre än KK2 som jag körde sist på min FPV250.

Kommentar

• Hampus Degramo
              • nov 2013
              • 51

Tiotusen kronorsfrågan då. Jag köpte 4 sådana här: http://www.goodluckbuy.com/simonk-10...or-qav250.html Eller ja 2 st CW och 2 st CCW. Men så fort jag kopplat in dom så brann 3 escer och en motor. Vadan detta?

Kommentar

• Copterdude
                • maj 2012
                • 1269

Ursprungligen postat av Hampus Degramo
                Tiotusen kronorsfrågan då. Jag köpte 4 sådana här: http://www.goodluckbuy.com/simonk-10...or-qav250.html Eller ja 2 st CW och 2 st CCW. Men så fort jag kopplat in dom så brann 3 escer och en motor. Vadan detta?
                Tråkigt :(
                Vad för batteri ? Ingen lödning exponerad på typ kolfiberram eller så ?

Kommentar

• Hampus Degramo
                  • nov 2013
                  • 51

Ursprungligen postat av Copterdude
                  Tråkigt :(
                  Vad för batteri ? Ingen lödning exponerad på typ kolfiberram eller så ?
                  3S 2200 mah 28c
                  Hade inte tänkt att flyga med det batteriet. Kopplade bara in det för programmeringen. Slängde på min Naza v2 i väntan på naze32.

Är en sådan där glasfiberhistoria som är utfräst och alla lödningar är krympslangade.

Kan ju minst sagt säga att man tappade lusten just nu. Så om någon har en RTF som dom tröttnat på så skicka pm.

Kommentar

• Copterdude
                    • maj 2012
                    • 1269

Ok då är det konstigt att 3 paja på samma gång. Borde utesluta tillverkningsfel om det inte är en hel batch som blivit knas tycker man. Kommer inte på nån förklaring varför dom pajat då.

Kommentar

• Hampus Degramo
                      • nov 2013
                      • 51

Ursprungligen postat av Copterdude
                      Ok då är det konstigt att 3 paja på samma gång. Borde utesluta tillverkningsfel om det inte är en hel batch som blivit knas tycker man. Kommer inte på nån förklaring varför dom pajat då.
                      Funderar på om det är handhavande fel. Vad händer om ESCen bara har kontakt med 2 av 3 trådar till motorn?
                      Hade nämnligen bara satt ihop dom med sockerbitar. Då jag skulle kolla så det var rätt rotationsriktgning på dom. Innan jag lödde ihop dem.

Kommentar

• markusb
                        • jun 2009
                        • 1376

Det bör inte pajja ESC bara för det.

Rök det ur dom?
                        Skär bort krympslangen på en och posta en bild på ev synlig skada så kanske vi kan lura ut något.

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

Funderar på om det är handhavande fel. Vad händer om ESCen bara har kontakt med 2 av 3 trådar till motorn?
                          Hade nämnligen bara satt ihop dom med sockerbitar. Då jag skulle kolla så det var rätt rotationsriktgning på dom. Innan jag lödde ihop dem.
                          det blir oftast bränd esc, iallafall om man gasar en liten stund

Kommentar

• Copterdude
                            • maj 2012
                            • 1269

Mycket möjligt. Minns att jag läste nån gång att nån gjorde detta och brände reglaget. Exakt vad som händer vet jag dock inte.

Kommentar

• simonarvestrand
                              • jan 2012
                              • 3850

tror det blir strömrusning

Kommentar

• Hampus Degramo
                                • nov 2013
                                • 51

Hann aldrig gasa någonting. Kopplade upp allt till datan och kopplade in batteriet. Sen gick jag för att hämta kaffe. När jag kom tillbaka så hade jag en rökpelare och 3 glödande escer. Så troligtvis är det där jag har problemet. Jaja nu har man lärt sig något nytt.

Kommentar

Arbetssätt...