Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Min flyger bra och mycket stadigt fast kvick i rodren. Om jag däremot aktiverar angle eller horizon kan den bli lite vinglig. Exempelvis, man gör tre, fyra kvicka flippar på rad och sen släpper spaken så vinglar det en hel del när den stabiliserar sig igen.
Jag ska testa dina inställningar och se om det blir bättre.
Jag har hittat en eventuell orsak....Afrochippet har lossnat från den dubbelhäftande tejpen jag använde så det hänger och dinglar i sladdarna....får ta en annan tejp. Eftersom min testflygning var rätt stabil så tyckte jag det vara konstigt att det ryckte så mycket 2a gången
Hur väl håller den höjden? Exempelvis om du ligger på en viss höjd och sedan flyger fram och tillbaka några gånger, helst ska den hålla samma höjd. Viss variation kan ju förekomma men i snitt ska höjden vara samma.
Den variation du ser på denna filmen är gott och väl inom en meter. Jag kan testa att flyga runt lite på lunchen i morgon och se hur stabil den är.
Som skydd för sensorn satte jag bommulls-pad.
Kommentar