FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Scaze
    • maj 2012
    • 34

Märkte ingen direkt skillnad med de nya PIDarna men den flyger ju inte sämre iaf så de får vara.
    Skall ut till fältet i dag å flyga lite DLG så tar nog med min LKTR250 dit för vidare test.
    De flesta gånger jag trasat propellrar har faktiskt varit i LOS, är lättare att flyga FPV tror jag.
    Men å andra sidan tas det nog lite lugnare när jag flyger med glasögonen på

Kommentar

• Stiffe
      • jan 2012
      • 991

Ursprungligen postat av Copterdude
      Trevlig flygning
      Perfekt ställe att flyga minis !
      Trevliga filmer

Kommentar

• simonarvestrand
        • jan 2012
        • 3850

råkade precis ändra serial baudrate och slant på en tangent , gör inte det då blir det väldigt jobbigt att komma åt kortet igen :P

Kommentar

• Hayvosh
          • dec 2012
          • 63

Ursprungligen postat av simonarvestrand
          råkade precis ändra serial baudrate och slant på en tangent , gör inte det då blir det väldigt jobbigt att komma åt kortet igen :P
          Anslut seriellt mot kortet?

Kommentar

• Scaze
            • maj 2012
            • 34

Kalibrerat mina ESC och i Baseflight så spinner alla upp samtidigt när jag drar i slidern men när jag ger gas med spaken så startar de alla olika.
            Någon som råkat ut för det? Motor två spinner inte upp för än spaken är i mitten???
            Den flyger som den skall iaf.
            Senast redigerad av Scaze; 2014-08-16, 12:56.

Kommentar

• neu
              • aug 2012
              • 1047

Måste älska Naze32 när det får spel. Händer inte ofta men inte roligt när det gör

Kommentar

• dvogonen
                • jul 2012
                • 491

Motorerna i min miniquad vägrar att starta exakt samtidigt. Jag kalibrerade om otaliga gånger innan jag gav upp. Motorerna i en annan quad startar däremot exakt samtidigt. Samma flygkontroller och mottagare men olika ESCer. Jag misstänker att problemet ligger där.
                Men båda quadarna flyger lika bra, så jag struntar i problemet.

Däremot är det inte ok att behöva ge halv gas innan en motor startar. Har du ställt in Throttle-området så det passar just din radio?

Kommentar

• Scaze
                  • maj 2012
                  • 34

Köpt många propellrar nu från Myrcmart och efter noga kraschtester så har jag märkt att de svarta propellrarna håller mycket sämre en de i glada färger.
                  De svarta spricker och flisor lossnar medans de färgade bara blir lite naggade i kanterna.
                  Vart beställer ni propellrar ifrån å finns det några bättre att skaffa som är värt namnet?
                  De är ju inte dyra så nästa beställning blir bara färgade och en ordentlig bunt av dem med.

Kommentar

• Scaze
                    • maj 2012
                    • 34

Ursprungligen postat av dvogonen
                    Motorerna i min miniquad vägrar att starta exakt samtidigt. Jag kalibrerade om otaliga gånger innan jag gav upp. Motorerna i en annan quad startar däremot exakt samtidigt. Samma flygkontroller och mottagare men olika ESCer. Jag misstänker att problemet ligger där.
                    Men båda quadarna flyger lika bra, så jag struntar i problemet.

Däremot är det inte ok att behöva ge halv gas innan en motor startar. Har du ställt in Throttle-området så det passar just din radio?
                    Har kollat upp throttle området så det är ok men den flyger ju som den ska så det duger för mig med men vore ju intressant att förstå varför den beter sig som den gör.
                    Kör med PID inställningarna som markusb postade tidigare här i tråden och de passar mig förutom att jag inte har ändrat yaw för att kunna vrida på kortet 90´
                    Fartreglagen är RCX 10A och använder deras 1804 motorer. Fått limma om en magnet som lossnat från en motor men det är inte den motorn som jag har problem med.

Kommentar

• simonarvestrand
                      • jan 2012
                      • 3850

Ursprungligen postat av Hayvosh
                      Anslut seriellt mot kortet?
                      det är planen, men blir inte idag. borde väl gå att ansluta med putty?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                        • 1937

Nu fick jag svar från HK efter att ha väntat i 39 arbetsdagar. De ska nu utreda om de ska be Malaysian Airlines starta en utredning. I så fall tar det minst två månader till.

From nu tänker jag aldrig beställa viktiga delar från HK.

Kommentar

• Copterdude
                          • maj 2012
                          • 1269

Ja dom får skärpa sig rejält annars kommer dom tappa många kunder. Inte nog med att paketen tar evigheter att komma fram om dom ens kommer fram, när man väl får paketet är det så undermåligt paketerat att det ofta är halvt demolerat. Tunnaste pappen man kan hitta typ. Bra att få fram detta så inte fler går på niten att beställa därifrån.
                          Tycker dom ska byta fraktbolag även om det skulle kosta kunderna lite mer. Det dom körde med innan had iaf inte såhär högt svinn som Malaysian Post verkar ha. SCS Express verkar inte nån höjdare heller. Många som klagar på dem.

Kommentar

• Scaze
                            • maj 2012
                            • 34

Fått något konstigt mail från SCS Express Intl Ltd om att mitt paket är på gång men behöver betala tull eller nått.
                            Någon som förstår vad jag pratar om får gärna sända mig ett PM så vi slipper kladda ned tråden med massa off topic.
                            Skapar en ny tråd om det när jag förstår vad det handlar om i stället.

Quaden flyger som en dröm iaf =D
                            Senast redigerad av Scaze; 2014-08-16, 16:35.

Kommentar

• kajakmannen
                              • jun 2006
                              • 1471

Jag har fått sådant mail bara att betala in annars tillkommer lagerhyra också. Välj DHL nästa gång

Kommentar

• Henke.a
                                • maj 2013
                                • 201

Samma här.. +1 på kajaken
                                Skywalker 1900
                                Bixler 2

Quads i lite olika storlekar

Kommentar

Arbetssätt...