FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eAk
    • apr 2014
    • 1023

Jag har rusikiga bekymmer att få till pid controller 2 lux float. Får oscilationer hur jag än ställer in den.
    Dock tror jag att det är motorn med kass lager som ställer til ldet för mig. men orkar inte gå tillbaka till pid 0 för att kolla upp det nu.

Kommentar

• Xermalk
      • jul 2013
      • 672

Vad är dina p värden? Med luxfloat så ligger roll/pitch p runt 1.0-2.5 och yaw p hamnar runt 7.

Kommentar

• eAk
        • apr 2014
        • 1023

Ursprungligen postat av Xermalk
        Vad är dina p värden? Med luxfloat så ligger roll/pitch p runt 1.0-2.5 och yaw p hamnar runt 7.
        p 0.6 och d 10
        Men jag får inte bort oscilationerna. Ska kolla på det mer imorgon. den flyger helt suveränt men massa oscilationer hela tiden. huir jag än går fram och tillbaks med pid.

(kommer att bygga om den med 8" proppar när jag får mitt 4mm kolfiber och då hjart jag nya fräscha motorer till det.)

Kommentar

• eAk
          • apr 2014
          • 1023

Det var yaw pid som spökade. nu ska jag provflyga med lillebror och hoppas jag ligger tillräckl9gt bra

Kommentar

• Copterdude
            • maj 2012
            • 1269

Ibland ska man envisas flyga fast huvet och tummarna inte känns hemma :P
            Superkort snutt med lite punchouts iaf med runt 90% gas max på första punchout. Cobra 2300Kv plus 5x4.5 Bullnose på 4S ger rätt trevligt med kraft iaf. Får återkomma med längre video nån dag när huvet är med hehe.

Frågan jag tänkte ställa är att jag funderat på att skaffa airgates till sommarn att sätta upp på stället i videon då det blir trist att bara flyga runt. Vad kan man använda som är enkelt att ta med på Cykel eller på fot ? Antar det finns mycket info med rcgroups men är det nån här som provat göra airgates ?

Blackout V1 220mm ram.
            Cobra 2204 2300Kv
            DYS mini SN20 (BLHELI 13.2 Oneshot/Dampening)
            HQ 5x4.5 Bullnose
            Naze32Acro (Cleanflight Luxfloat/PC2)
            Immersion 600mw
            Frsky d4r-ii
            Sony 600TVL
            Nanotech 4S 1300mah 45-90C
            Vikt med battteri 500g utan gopro.

Kommentar

• UndCon
              • apr 2009
              • 2886

En flygning med markusb häromdagen...eller var det sasquatch i skogen...

Kommentar

• Copterdude
                • maj 2012
                • 1269

Ursprungligen postat av UndCon

En flygning med markusb häromdagen...eller var det sasquatch i skogen...
                Står privat så går ej att se.

Kommentar

• UndCon
                  • apr 2009
                  • 2886

åtgärdat...stack ut å flög medans det laddade upp

Kommentar

• finnen
                    • mar 2009
                    • 148

Ursprungligen postat av Copterdude

Frågan jag tänkte ställa är att jag funderat på att skaffa airgates till sommarn att sätta upp på stället i videon då det blir trist att bara flyga runt. Vad kan man använda som är enkelt att ta med på Cykel eller på fot ? Antar det finns mycket info med rcgroups men är det nån här som provat göra airgates ?
                    Vi har kört en del med VP-rör, men det är ju inte så smidigt på cykel. En idé jag har, men inte testat är att använda tältpinnar från kupoltält. De fälls ju ihop till rätt små paket, och med fladdrande tejpremsor i någon gräll färg borde det synas hyfsat. Finns att köpa på ebay om man inte har något gammalt tält hemma:
                    http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...poles&_sacat=0

Kommentar

• Ted_B
                      • dec 2013
                      • 335

Här är en video med min ZMR250, också i en kohage.

Kommentar

• Arfide
                        • mar 2015
                        • 71

Ursprungligen postat av finnen
                        Vi har kört en del med VP-rör, men det är ju inte så smidigt på cykel. En idé jag har, men inte testat är att använda tältpinnar från kupoltält. De fälls ju ihop till rätt små paket, och med fladdrande tejpremsor i någon gräll färg borde det synas hyfsat. Finns att köpa på ebay om man inte har något gammalt tält hemma:
                        http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...poles&_sacat=0
                        vi hade två sånna uppe sist vi flög från just ett sönderklippt litet kupoltält. Funkade men blev väldigt låga för att kunna flyga fort igenom. Dubbla ihopsatta eller något för att höja är att rekommendera

Kommentar

• Copterdude
                          • maj 2012
                          • 1269

Ursprungligen postat av Arfide
                          vi hade två sånna uppe sist vi flög från just ett sönderklippt litet kupoltält. Funkade men blev väldigt låga för att kunna flyga fort igenom. Dubbla ihopsatta eller något för att höja är att rekommendera
                          Okej, misstänkte att man behövde ganska långa.. Hmm tåls att fundera på, känns som det kan bli mycket att släpa på om man iaf vill ha 3 gates..

Kommentar

• Xermalk
                            • jul 2013
                            • 672

Skall man släpa på det, så är det nog flaggor/stolpar som gäller. Eventuellt med avspärrningsband, om man vill ha "fusk" gates.

6 rör + band bör ju få plats på en cykel.

Kommentar

• Copterdude
                              • maj 2012
                              • 1269

Ursprungligen postat av Xermalk
                              Skall man släpa på det, så är det nog flaggor/stolpar som gäller. Eventuellt med avspärrningsband, om man vill ha "fusk" gates.

6 rör + band bör ju få plats på en cykel.
                              Det får nog bli något sådant till att börja med bara för att testa. Man blir jue sugen när man ser alla airgate videos

Kommentar

• PatrikE

• okt 2010
                                • 609

Sådana ballongdjurs ballonger!...
                                Lätt att transpotrera.
                                || MultiWii Airplane Setup ||
                                || RTH Med MWii Ariplane ||
                                || Baseflight i Flygplan ||

Kommentar

Arbetssätt...