FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xermalk
    • jul 2013
    • 672

Den som är bäst just nu är pid 1. Det skall vara riktigt svårt att bli av med "studsen" på pitch och roll på de nya, speciellt 3an.

Kommentar

• Steflo112
      • jan 2013
      • 347

Jag kör med Naze32, Cleanflight (Pidcontroller 1) och KISS Esc 18A med OneShot. Det där med flyttals processer och olika räknesätt har jag ingen aning om men bra flyger den. Om ni tycker det är ryckigt och ojämt så är det inte quadden utan jag som rycker och drar i spakarna. Fick rastat några hundar nere på tippen idag. Läskigt när man skall landa. Fick störtlanda långt bort för att inte eventuellt skada hundarna. Det är inte mina hundar och det vore riktigt olyckligt om något skulle hända med någon annans hund.
      //Stefan

Kommentar

• Limpan
        • feb 2015
        • 16

Tycker det ser stabilt ut på videon. Har du justerat p.i.d utöver att sätta controller 1? Tycker PID är en djungel, mkt att sätta sig in i. Finns det någon smart guide nånstans?

Kommentar

• Steflo112
          • jan 2013
          • 347

Ja. När jag gick över från PID-Controller 0 till 1, fick jag minska alla värdena. Inte öka dom som det står på flera ställen på nätet. Det jag menade med ryckningarna var att det är jag som står för dom inte quadden. Den flyger precis dit man pekar den. Nu gäller det bara att öva sig själv och det är inte quadden som begränsar mig.

Kommentar

• Xermalk
            • jul 2013
            • 672

Verkar som att det nu går att logga blackbox data för de med en komplett naze32a och snart cc3d kort.

Ursprungligen postat av DominicClifton
            yes thanks, fixed.

I pushed new binaries today with yet another minor fix to Pid Controller 5 (HaraKiri) - great to have so many people testing things, giving feedback and making it even better!

In other news the latest configurator (development branch version) and the latest cut of the 1.8.x master branch now has support for logging blackbox data to the onboard flash chips found on naze boards (not acro boards). CC3D also has a flash and support for that will be added soon.

Please test and report!

Kommentar

• Copterdude
              • maj 2012
              • 1269

Lite RD270 flygning. Höll på att flyga in i några ledningar i slutet men lite flyt ska man ha :P
              Ska dock byta ut reglagen mot KISS då dessa SimonK är alldeles för slöa. Blir luftskepps känsla när man drar ner gasen och man flyter ett tag innan den sjunker

Varning det blir högt ljud efter nån minut då markkameran var i skalet så ljudet från den är mycekt längre än flygkamerans. Helbildsflygnignen startar vid 50s.

Senast redigerad av Copterdude; 2015-03-05, 18:22.

Kommentar

• Ålänning
                • maj 2007
                • 6809

Om nån är ute och går och hör en liten ilsken geting flyga förbi i 100+ km/h, nog f-n ska de undra. :-D Hilarious!
                www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Xermalk
                  • jul 2013
                  • 672

På tal om 100+ km/h.

Inget man flyger ofta dock, den käkar 6s 1500 mAh batterier till frukost.

Kommentar

• Copterdude
                    • maj 2012
                    • 1269

Ursprungligen postat av Ålänning
                    Om nån är ute och går och hör en liten ilsken geting flyga förbi i 100+ km/h, nog f-n ska de undra. :-D Hilarious!
                    Aa, det var några som höll på att såga träd utmed åkern och när jag drog förbi blev det tyst från motorsågen ett tag hehe

Ursprungligen postat av Xermalk
                    På tal om 100+ km/h.

Inget man flyger ofta dock, den käkar 6s 1500 mAh batterier till frukost.
                    Mm sjukaste man sett helt klart. t.om. han skrev att han var skakis efteråt hehe. Man blir jue sugen på att prova nån gång dock..

Kommentar

• Xermalk
                      • jul 2013
                      • 672

Jag håller på att sätta fpv utrustning på min efx racer. Skall be skoj med med fpv i lite högre hastighet.
                      Och man behöver inte 2+kw effekt i motorerna för att uppnå det.

Kommentar

• streber76
                        • aug 2014
                        • 234

Jag vet inte... dom där quadarna såg lite trötta ut. Tror dom får lite mer pulver om man kardborrar fast en sån där booster raket nasa kör med^^

Fick hem en 600mm vinge som man ska ha en 1804 motor på men jag hade bara 2204 o 6 tumms proppar, den blev sådär roadrunner snabb - o jag som inte ens kan flyga plan. Ska testa sätta på fpv grejer på den när jag vågar.

Kommentar

• eAk
                          • apr 2014
                          • 1023

Om jag ritar en sådan topplatta charpu hade på flite test.
                          finns det många intresserade av en sådan då till zmr250?
                          Alltså en breddning med plats för Gopro 3/4 där man sätter ccd kmeran annars.

Kommentar

• cklinga
                            • nov 2014
                            • 53

Ursprungligen postat av eAk
                            Om jag ritar en sådan topplatta charpu hade på flite test.
                            finns det många intresserade av en sådan då till zmr250?
                            Alltså en breddning med plats för Gopro 3/4 där man sätter ccd kmeran annars.
                            Jag skulle absolut vara intresserad! (kanske av två då isf). Får man fotfarande plats med 6"-proppar?

Kommentar

• eAk
                              • apr 2014
                              • 1023

Jag har inte ritat någon ännu men skulle det bli ont om plats kan man ju alltid göra ett par längre armar
                              Ursprungligen postat av cklinga
                              Jag skulle absolut vara intresserad! (kanske av två då isf). Får man fotfarande plats med 6"-proppar?

Kommentar

• jocke1963
                                • dec 2007
                                • 2709

Var inne på Carbix o kollade priser på glas- o kolfiber plattor när jag stötte på denna:

Klicka på bilden för större version

Namn: carbix.jpg
Visningar: 1
Storlek: 29,0 KB
ID: 504532
                                Har ej orkat läsa igenom hela denna tråd så om någon annan redan postat detta tips innan får ni ha överseende..

Kommentar

Arbetssätt...