Den som är bäst just nu är pid 1. Det skall vara riktigt svårt att bli av med "studsen" på pitch och roll på de nya, speciellt 3an.
FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd
Kollaps
X
-
Jag kör med Naze32, Cleanflight (Pidcontroller 1) och KISS Esc 18A med OneShot. Det där med flyttals processer och olika räknesätt har jag ingen aning om men bra flyger den. Om ni tycker det är ryckigt och ojämt så är det inte quadden utan jag som rycker och drar i spakarna. Fick rastat några hundar nere på tippen idag. Läskigt när man skall landa. Fick störtlanda långt bort för att inte eventuellt skada hundarna. Det är inte mina hundar och det vore riktigt olyckligt om något skulle hända med någon annans hund.
//Stefan
Kommentar
-
Ja. När jag gick över från PID-Controller 0 till 1, fick jag minska alla värdena. Inte öka dom som det står på flera ställen på nätet. Det jag menade med ryckningarna var att det är jag som står för dom inte quadden. Den flyger precis dit man pekar den. Nu gäller det bara att öva sig själv och det är inte quadden som begränsar mig.Kommentar
-
Verkar som att det nu går att logga blackbox data för de med en komplett naze32a och snart cc3d kort.
Ursprungligen postat av DominicCliftonyes thanks, fixed.
I pushed new binaries today with yet another minor fix to Pid Controller 5 (HaraKiri) - great to have so many people testing things, giving feedback and making it even better!
In other news the latest configurator (development branch version) and the latest cut of the 1.8.x master branch now has support for logging blackbox data to the onboard flash chips found on naze boards (not acro boards). CC3D also has a flash and support for that will be added soon.
Please test and report!Kommentar
-
Lite RD270 flygning. Höll på att flyga in i några ledningar i slutet men lite flyt ska man ha :P
Ska dock byta ut reglagen mot KISS då dessa SimonK är alldeles för slöa. Blir luftskepps känsla när man drar ner gasen och man flyter ett tag innan den sjunker
Varning det blir högt ljud efter nån minut då markkameran var i skalet så ljudet från den är mycekt längre än flygkamerans. Helbildsflygnignen startar vid 50s.
Senast redigerad av Copterdude; 2015-03-05, 18:22.Kommentar
-
Om nån är ute och går och hör en liten ilsken geting flyga förbi i 100+ km/h, nog f-n ska de undra. :-D Hilarious!www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Aa, det var några som höll på att såga träd utmed åkern och när jag drog förbi blev det tyst från motorsågen ett tag hehe
Mm sjukaste man sett helt klart. t.om. han skrev att han var skakis efteråt hehe. Man blir jue sugen på att prova nån gång dock..Kommentar
-
Jag vet inte... dom där quadarna såg lite trötta ut. Tror dom får lite mer pulver om man kardborrar fast en sån där booster raket nasa kör med^^
Fick hem en 600mm vinge som man ska ha en 1804 motor på men jag hade bara 2204 o 6 tumms proppar, den blev sådär roadrunner snabb - o jag som inte ens kan flyga plan. Ska testa sätta på fpv grejer på den när jag vågar.Kommentar
-
Jag skulle absolut vara intresserad! (kanske av två då isf). Får man fotfarande plats med 6"-proppar?Kommentar
Kommentar