Markus bygger FPV tricopter och quadXcopter
Kollaps
X
-
Ja det blev mest suddigt tyvärr.
Dom sista dioderna jag satte dit, dom som sitter runt motorfästena (röda bak, vita fram) gjorde stor skillnad för orienteringen. Att bara ha på bommarna tyckte jag inte räckte till.
Det är svårt att se bara man kommer 50m bort ändå... höll på att tappa bort mig vid halva filmen ungefär.
Denna är så rapp och fin så frågan är om inte FPV-utrustningen ska flyttas över. Ska nog testa iaf. Men det blir inte nu.
Tänkte bygga klart min markstation innan och förhoppningsvis få hem några brillor inom en snar framtid.
Min 7" skärm har så låg upplösning så den duger inte när det börjar gå undan.
Har en 15.4" samsungpanel som kommer från en skrotad HP laptop som jag tänkte ha på markstationen som backup till brillorna och för ev åskådare.
Kamerastativ från netonnet, 300 spänn.
Kommentar
-
Sjysst! Hur kopplar du in LCD panelen till composit enklast?Ja det blev mest suddigt tyvärr.
Dom sista dioderna jag satte dit, dom som sitter runt motorfästena (röda bak, vita fram) gjorde stor skillnad för orienteringen. Att bara ha på bommarna tyckte jag inte räckte till.
Det är svårt att se bara man kommer 50m bort ändå... höll på att tappa bort mig vid halva filmen ungefär.
Denna är så rapp och fin så frågan är om inte FPV-utrustningen ska flyttas över. Ska nog testa iaf. Men det blir inte nu.
Tänkte bygga klart min markstation innan och förhoppningsvis få hem några brillor inom en snar framtid.
Min 7" skärm har så låg upplösning så den duger inte när det börjar gå undan.
Har en 15.4" samsungpanel som kommer från en skrotad HP laptop som jag tänkte ha på markstationen som backup till brillorna och för ev åskådare.
Kamerastativ från netonnet, 300 spänn.

/CalleKommentar
-
Tänkte testa en LVDS controller från ebay.
Väntar på svar ang blå/svartskärm från dom innan jag lägger en order bara.
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI...m=270972904471Kommentar
-
Jag har öppnat den och kollat modellbeteckningen på panelen.
Det är en 30-pins Samsung LTN154X3-L01
Om kontrollern funkar till den får njytouch svara på. Jag har mailat dom panelbeteckningen.
Men det tror jag, det är ju standad 3.3V LVDS signal till den.
Backlightinvertern fungerar så det använder jag den som sitter i skärmen.
• High contrast ratio, high aperture structure
• 1280 x 800 pixels resolution
• Low power consumption
• Fast Response
• Single CCFL
• DE(Data enable) only mode
• 3.3V LVDS Interface
• Onboard EEDID chip
• Attached Burst mode Inverter with Ambient Light SensorKommentar
- kameran får kämpa lite med LEDstripparna. Lite lättare att orientera när det är mörkt

Kommentar