3d-skrivare
Kollaps
X
-
-
Har du sett Makerfarms uppdateringskit med aluminiumskenor! vad tror du om det?Snyggt!
Jag klurar på att bygga om hela min extruder(allt som rör sigo ch åker fram/tillbaka) och då ligger detta nära till hands
Har även fått en induktiv switch idag för autolevelingen. På så vis trollar jag bort glapp i servot och ev glapp när microbrytaren löser ut.
Jag blev lite sugen, men vet inte om det är värt det och hur mycket bättre maskinen blirMVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Jag tror att om man monterar den fix i en tjockare massiv skiva så blir det nästan samma sak. Kanske med lite stagning från toppen om det skulle behövas. Aluminium är ju inte bättre än träbitarna det skruvas i :OSuperheroKommentar
-
Kommentar
-
Induktiv och ALU funkar halvtaskigt------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Börjar bli sugen på en reprappro ormerod. Någon som hört något bra eller dåligt om den.
Har ju två reprappro mono mendel så en försäljning av dom skulle ge mig råd att köpa en ormerod. :-DKommentar
-
Varför vill du byta? Har Ormerod några uppenbara fördelar framför dina Mendlar?
Jag var på Creative Tools demobutik I Stockholm förra veckan och tittade på en halvbyggd Ormerod de hade undanstoppad. Försäljaren var mest intresserad av Makerbots för 20000 och uppåt, så det gick inte att få fram så mycket. På en direkt fråga sade han att Ormerod eller Mendel var likvärdiga. Men han verkade som sagt rätt ointresserad av båda typerna.Kommentar
-
Den har lite större byggyta och autoleveling. Och så är jag sugen på att bygga något.Varför vill du byta? Har Ormerod några uppenbara fördelar framför dina Mendlar?
Jag var på Creative Tools demobutik I Stockholm förra veckan och tittade på en halvbyggd Ormerod de hade undanstoppad. Försäljaren var mest intresserad av Makerbots för 20000 och uppåt, så det gick inte att få fram så mycket. På en direkt fråga sade han att Ormerod eller Mendel var likvärdiga. Men han verkade som sagt rätt ointresserad av båda typerna.
Och fick precis syn på detta.
Kommentar
-
Vad bra då. har gjort diverse tester med induktiva givare i industrin mot alu men avkänningsavståndet blir oftast så dåligt
så det är oanvändbart men i detta fall så är det ju så extremt korta avstånd så det funkar väl.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Den har lite större byggyta och autoleveling. Och så är jag sugen på att bygga något.
Och fick precis syn på detta.
https://reprappro.com/2014/09/11/orm...-released-449/
Är den inte ranglig?
Varför inte skala upp den du har? Finns ju grövra gängstänger att tillgå och rita delarna större bara. Autoleveling är en smal sal att bygga till. Om jag inte fattat fel så innehåller repetiers firmware den funktionen från start.SuperheroKommentar
-
Rent mekaniskt vad behövs för autoleveling. Sen vet jagvinte om melzi kortet stödjer det?Kommentar
-
Du behöver en ändlägesbrytare monterad på extrudern. De flesta använder ett servo för att fälla ner den när den mäter, men med induktiv givare kan man montera den fast en bit högre än extrudern. Melzi känner jag inte till.SuperheroKommentar
Kommentar