Jeti DS-16

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Michael
    • maj 2006
    • 1742

Ursprungligen postat av simonarvestrand
    Måste man inte skicka med svensk manual när man säljer i sverige
    Grundregeln är att det ska finnas en svensk bruksanvisning, men i vissa fall är det inget tvingande krav. För att citera Konsumentverket:

"Det finns undantag då du får acceptera att bruksanvisningen är på engelska. Det gäller för varor för en begränsad kundkrets med särskilda kunskaper, till exempel avancerade tekniska eller elektroniska apparater. Säkerhetsinformation som till exempel varningstexter, har du alltid rätt att få på svenska."

Kommentar

• kenneth.eriksson.94
      • sep 2015
      • 288

Tack Henke,
      Den laddas ner i kväll, skall bli skoj och se om det blir 24,kanaler, tänkte nästan beställa den nya radion dc-24.

Ursprungligen postat av henke2
      Ny mjukvara igen, denna gången en stor uppdataring!

1. DS-16 har nu 24kanaler fullt proportionella och programmerbara!
      2. Ny tydligare font
      3. Multikopter mode
      4. Inaktivitetslarm - gyroskopet kan nu aktivera tex failsafe om du skulle snubbla och tappa sändaren, eller automatiskt slå av sändaren om du glömt detta.
      5. Ny röstfunktion "Caller" som kan läsa manövrer för konstflyg etc.
      6. Preflight check via telemetri. Exempelvis får du larm om batterierna inte är laddade över en viss gräns.
      7. Fler röstfunktioner för telemetri
      8. Svenska tecken för modellnamn
      9. Fler funktioner kring EX bus
      10. Screenshots lagras nu som 1bit BMP
      11. unit converter - gissar detta innebär fler enheter för visning av värden helt enkelt
      12. Telemetristyrning med hjälp av antennstyrka
      13. Automatiskt F3K läge där gyroskopet automatiskt registrerar kaströrelsen och väljer rätt flightmode
      14. Smartare ingång till menyerna
      15. Låsa en spak vid visst utslag - bra vid programmering av kurvor
      16. Portugisiska adderat som språk

Mer finns här:

Liten videogenomgång:

https://www.youtube.com/watch?v=zHw3k61qsyw

Kommentar

• FelixContentus
        • sep 2014
        • 49

Allvar!
        Läser man manualen på datorer? Har ajfån manual?

Kommentar

• kenneth.eriksson.94
          • sep 2015
          • 288

Nu är denna radio verkligen kompetent, finns nog inget som kan slå den(förutom Taranis förstås). 24 fulla kanaler, gyro, i en fruktansvärt massa finneser. Jag la in hela B-25 programeringen i radion på mindre än 10minuter, 20kanaler med timmers, logic, ja allt.
          Bara så super nöjd att jag gjorde av med mitt tidigare radio märke.

Kommentar

• henke2
            • mar 2011
            • 3188

Shit, nästan 5 år sedan jag fick min DS-16. Det otroliga är att jag fortfarande är så jäkla nöjd. Den är helt otroligt bra och inget nytt som kommit lockar mig att byta. Förr kände man ju sug efter nytt typ direkt men DS-16 levererar än! Ny mjukvara med nya funktioner dyker upp lite då och då. Senaste tillskottet är integration via telemetri med mina jetmotorer och nu absolut senast med gyrot i helikoptern. Inga lösa displayer eller USB sladdar längre.

Av en slump såg jag nån bild på en nyare DS-16 eller DS-24 med nyare li-ion acke i så jag gjorde slag i saken och bytte upp mig jag med. Efter 5år kunde det ju vara kul med en liten uppgrade. Ut med de gamla VTC2-orna och in med MJ1-or. Vips bumpar vi kapaciteten med faktor 2. MJ1 är lämpliga celler vid väldigt låga strömmar, vilket vi har i sändaren. Vid effektuttag typ mottagaracke eller till borrmaksinen så blir det andra celler. Gäller att ha sitt lilla lager med olika celler haha.

Superhero

Kommentar

• bem

• apr 2009
              • 1643

7000 mAH som sändarbatteri var inga dåliga grejer. Hur många timmar kan du ha radion påslagen då ungefär?
              Nån risk att sändaren blir "baktung" med så stort batteri i sändaren? (om man använder halsrem)
              Annars är väl Jetis största sändarbatteri 5200 mAh?

/Bo

Kommentar

• henke2
                • mar 2011
                • 3188

Ursprungligen postat av bem
                7000 mAH som sändarbatteri var inga dåliga grejer. Hur många timmar kan du ha radion påslagen då ungefär?
                Nån risk att sändaren blir "baktung" med så stort batteri i sändaren? (om man använder halsrem)
                Annars är väl Jetis största sändarbatteri 5200 mAh?

/Bo
                Det är samma storlek på celler och samma vikt, bara evolutionen som ger 7-10% mer kapacitet per år. Jeti använder lite nyare celler idag så de får 5200mAh, jag har som sagt valt att gå ner i strömtålighet "C" för att få in fler mAh. Jeti säljer även sina celler för att driva strömkrävande produkter och då skall man inte kliva över 3000mAh i en 18650 i regel.

Drifttiden vet jag inte minns bara att jag upplevde den som något kort med de gamla cellerna när man satt och programmerade. I praktiken aldrig ett problem.
                Superhero

Kommentar

• donskills
                  • maj 2012
                  • 3

Jeti Studio 1.1.0 och fw 4.27 till alla Jeti TX ute nu!!

Kommentar

• GliderKing
                    • jan 2007
                    • 177

nu med svensk text dessutom....gjorde min nerladdning idag till min DC-16....

Kommentar

Arbetssätt...