FrSKY TARANIS

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumpe
    • okt 2011
    • 341

Men det var ju tråkigt. Väskan gav ju liksom en del mervärde.

Kommentar

• Peter_L

• feb 2013
      • 179

Ursprungligen postat av Pumpe
      Men det var ju tråkigt. Väskan gav ju liksom en del mervärde.
      Precis... kollade på T9:s hemsida och jag hittade inget om nån väska, så det är väl så att man skippat den då.

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7942

Ursprungligen postat av Hayvosh
        Ploppade upp en annons på Facebook idag om ett till företag i Sverige som säljer taranis, dock verkar dom inte ha i lager förens i juli.. http://www.djisverige.se/taranis-mod...d897ddf410b733
        ...och där är det alu-väska specad - men frågan är om dom vet vad dom får ifrån FrSky...
        Roger

Kommentar

• Hayvosh
          • dec 2012
          • 63

Ursprungligen postat av McRegor
          ...och där är det alu-väska specad - men frågan är om dom vet vad dom får ifrån FrSky...
          Roger
          Möjligt, kanske går att köpa separat från frsky?

Kommentar

• The Flyer
            • maj 2013
            • 134

Ursprungligen postat av dvogonen
            De har sagt att många väskor blev skadade i transporten och att de slutar med dem därför. Sedan är förstås en pappkartong billigare och lättare.... Trist. k
            Jaha sedär...någon bluffar! Mailade T9Hobbysport och frågade varför och fick följande svar:

"The case is not availiable anymore. This is the B version with improved sliders and 2000 NiMh batt."

Att väskorna blivit skadade i transporten är nog bluffen. Sanningen är nog den att man helt enkelt nu när "smekmånaden" är över inte längre inkluderar den, just för att hålla nere priset.
            Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

Kommentar

• Tokaz
              • mar 2009
              • 194

Jag fick hem min i onsdags och jag fick väska med. Tog min från infinty hobby.
              Jäklar vad lätt den är när man väl börjar förstå den

Kommentar

• kuling
                • maj 2014
                • 11

Ursprungligen postat av The Flyer
                Beställde nyligen ytterliggare en Taranis från T9 Hobbysport. Blev faktiskt väldigt besviken när jag öppnade paketet. Jag förväntade mig att den skulle ligga i en aluminiumväska men till min stora förvåning låg den förpackad i en vanlig cellplastlåda. Levereras inte Taranisarna i aluminiumväska längre? [ATTACH=CONFIG]45699[/ATTACH]
                Intressant. Min kom utan att cellplastkartongen var inplastad(var din inplastad?) samt med en del mindre repor på displayen vilket indikerade om att den varit demad/använd och som grädden på moset ingen aluväska. Dock gick det fort att få hem den ifrån T9hobbysport så det ska dom ha cred för. Edit: synfel av mig, det var skyddsplasten som det var repor på. : )
                Senast redigerad av kuling; 2014-05-24, 13:07.

Kommentar

• Håkan
                  • sep 2006
                  • 121

Repor på skyddsplasten för displayen kanske? Lättrepad, knappt man ser skyddsplasten.

Kommentar

• bogieboy
                    • feb 2011
                    • 1054

Ursprungligen postat av kuling
                    Intressant. Min kom utan att cellplastkartongen var inplastad(var din inplastad?) samt med en del mindre repor på displayen vilket indikerade om att den varit demad/använd och som grädden på moset ingen aluväska. Dock gick det fort att få hem den ifrån T9hobbysport så det ska dom ha cred för.
                    Har du tagit bort skyddsplasten? Jag trodde samma sak tills jag såg att det satt plast på.
                    http://mickeshobby.blogspot.com/

Kommentar

• kuling
                      • maj 2014
                      • 11

Ursprungligen postat av Håkan
                      Repor på skyddsplasten för displayen kanske? Lättrepad, knappt man ser skyddsplasten.
                      Ursprungligen postat av bogieboy
                      Har du tagit bort skyddsplasten? Jag trodde samma sak tills jag såg att det satt plast på.
                      Jag tyckte att jag tittat noga och att jag inte såg någon skyddsplast men efter påpekande ifån er båda så tittade jag igen och mycket riktigt hade ni båda rätt - skyddsplasten satt kvart på displayen. Fanns inga luftbubblor som indikerade någon skyddsplast men när jag drog lite försiktigt i ena hörnet med nageln så mycket riktigt släppte det lite. Tack för infon! Det kändes lite snopet om den skulle varit begagnad även om det egentligen inte skulle spelat så stor roll med tanke på det skick den var i förövrigt!

Kommentar

• bogieboy
                        • feb 2011
                        • 1054

Haha skönt. :-D
                        http://mickeshobby.blogspot.com/

Kommentar

• kuling
                          • maj 2014
                          • 11

Mycket : )

Kommentar

• The Flyer
                            • maj 2013
                            • 134

Ursprungligen postat av kuling
                            Intressant. Min kom utan att cellplastkartongen var inplastad(var din inplastad?) samt med en del mindre repor på displayen vilket indikerade om att den varit demad/använd och som grädden på moset ingen aluväska. Dock gick det fort att få hem den ifrån T9hobbysport så det ska dom ha cred för. Edit: synfel av mig, det var skyddsplasten som det var repor på. : )
                            -Nej den kom inte inplastad. Endast radio omgiven av cellplast och cellplast omgiven av papp enligt bilden jag bifogade. Väldigt banalt med andra ord.

Kommentar

• Tokaz
                              • mar 2009
                              • 194

har monterat min x8r i min nya phantom 2 ikväll och ställt in allt skysst. Men hur ska man fästa antennerna? en vertikalt och en horisontellt?

Kommentar

• The Flyer
                                • maj 2013
                                • 134

Ursprungligen postat av Tokaz
                                har monterat min x8r i min nya phantom 2 ikväll och ställt in allt skysst. Men hur ska man fästa antennerna? en vertikalt och en horisontellt?
                                -Ja du ska ha dem i en 90 graders vinkel.

Kommentar

Arbetssätt...