FrSKY TARANIS

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boopidoo

• dec 2008
    • 1937

Ah, ja de är ju bättre. Tyvärr har 12FG en annorlunda kontakt än ex 10CG och jag vet inte om man kan få ut PPM ut ur den modul kontakt som jag har. JR varianten är nog den vanligaste som finns nu.

Kommentar

• Tokaz
      • mar 2009
      • 194

Nån som har koll på om det går att binda 2 mottagare till ett och samma modell minne på taranisen?

Kommentar

• Halcon
        • jun 2006
        • 512

Ja, det har jag hört ska gå - 2st X8R men att det var svårare än man tror, allt hörsägen.

Kommentar

• High Five
          • aug 2013
          • 220

Ursprungligen postat av Tokaz
          Nån som har koll på om det går att binda 2 mottagare till ett och samma modell minne på taranisen?
          Det ska gå med 2 st X8R åtminstone. Fungerar för 16 kanaler om det var vad du ville åstadkomma, annars får du nog förtydliga dig. Se den här engelska videon för procedur (och ett rätt coolt plan).

Kommentar

• dvogonen
            • jul 2012
            • 491

Ursprungligen postat av Tokaz
            Det går att göra på flera olika sätt. Om man bara använder den interna radiosändare så kan man sätta upp två stycken X8R så de delar på kanalerna. På detta sätt kan man använda upp till 32 kanaler samtidigt.

Alternativt kan man använda både den interna sändaren och en extern sändarmodul samtidigt. Med den interna styr man en FrSky-mottagare. Den externa modulen styr sedan en annan mottagare. Denna modul måste inte vara FrSky, men kan vara det. Det går också bra med exempelvis en Orange-modul för spektrummottagare.

Kommentar

• fortuna
              • feb 2011
              • 127

Hej!
              Finns det någonstan på taranis där jag kan ändra hastigheten på servon, ungefär som en door sequencer, delay har jag hittat, men skulle behöva sakta ner ett servo lite... och helst slippa montera door sequenser, ( eller vad det nu heter)
              Mvh Micke

Kommentar

• radiocontrol
                • jul 2006
                • 178

I radion heter funktionen "Slow up" och "Slow dn" och finns i "Mixer-menyn" om du går in och editerar en kanal.

Kommentar

• Tokaz
                  • mar 2009
                  • 194

Har en spektrum nu och där har jag en mottagare på den 3axliga riggen för panorering tilt och triggar och en mottagare på maskinen som styr flygningen och båda är bundna till samma modell minne på sändaren. Det är det jag undrar den på riggen behöver alltså inte mer än 4 kanaler.
                  Fredde

Kommentar

• bogieboy
                    • feb 2011
                    • 1054

Hallåj vilken version av companion9x är det jag ska ha?

Den jag fick ner står det överst i fönstret "companion9x - Nuvarande Firmware: openTx för 9X"

Ska det stå så?
                    http://mickeshobby.blogspot.com/

Kommentar

• Peter1
                      • maj 2013
                      • 231

Ursprungligen postat av bogieboy

Den jag fick ner står det överst i fönstret "companion9x - Nuvarande Firmware: openTx för 9X"

Ska det stå så?
                      Det ska stå "open tx for frsky taranis" jag har version 1.52
                      -Peter

Kommentar

• dvogonen
                        • jul 2012
                        • 491

Ursprungligen postat av bogieboy

Ska det stå så?
                        På titelraden står vilken radio (FlySky 9x) och vilken firmware (openTX) som är valda. Nu har ju du en Taranis, så du får gå in på inställningssidan i Companion9x och välja Taranis istället.

Kommentar

• fortuna
                          • feb 2011
                          • 127

Tack för svaret.. ska kolla det i kväll.

Ursprungligen postat av radiocontrol
                          I radion heter funktionen "Slow up" och "Slow dn" och finns i "Mixer-menyn" om du går in och editerar en kanal.

Kommentar

• Halcon
                            • jun 2006
                            • 512

Måste man på något sätt spara inställningarna till olika modeller innan man ändrar det?

Kommentar

• Halcon
                              • jun 2006
                              • 512

(***"På titelraden står vilken radio (FlySky 9x) och vilken firmware (openTX) som är valda. Nu har ju du en Taranis, så du får gå in på inställningssidan i Companion9x och välja Taranis istället." ***)

Måste man på något sätt spara inställningarna till olika modeller innan man ändrar det?

Kommentar

• dvogonen
                                • jul 2012
                                • 491

Nej. Modell-inställningarna översätts automatiskt när man byter radiotyp.

Kommentar

Arbetssätt...