FrSKY TARANIS

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bogieboy
    • feb 2011
    • 1054

Ursprungligen postat av Halcon
    Sliders - tömde plånboken på $6.75 hos Aloft Hobbies.

Aloft Hobbies offers top quality RC aircraft and radio gear with very reasonable pricing, fast shipping, and full service to backup our products. We are very loyal to our customers!

Jag kan starkt rekommendera Aloft Hobbies - de är extremt snabba, det tar ca 3-4 dagar från USA innan man har grejorna, trots billigaste frakten.

Första gången beställde jag en liten Frsky Rx och andra gången sliders - helt sanslöst bra service o snabb frakt, bra priser oxå ....

/Håkan
    Vad använder ni sliders till? Jag har alldrig haft sådana på någon radio innan. :-P

Kommentar

• Halcon
      • jun 2006
      • 512

Jag använder för att tilta gimbalen upp o ner.
      Kolla sliders på din Taranis och se .... visst ja... du har ju ingen än !! ;>)

Kommentar

• Flahultarn
        • jan 2012
        • 489

Sliders - tömde plånboken på $6.75 hos Aloft Hobbies.

Aloft Hobbies offers top quality RC aircraft and radio gear with very reasonable pricing, fast shipping, and full service to backup our products. We are very loyal to our customers!

Jag kan starkt rekommendera Aloft Hobbies - de är extremt snabba, det tar ca 3-4 dagar från USA innan man har grejorna, trots billigaste frakten.

/Håkan
        Hm, har uppenbarligen inte hittat rätt frakt, har avbrutet när jag fått frakt på typ $15 för några småsaker. Då måste jag kolla igen... för sliders vill jag byta.

Ursprungligen postat av bogieboy
        Vad använder ni sliders till? Jag har alldrig haft sådana på någon radio innan. :-P
        Ena till ljudvolym, andra till flaps på de modeller som har det. hur smidigt som helst=)

/ P

Kommentar

• dvogonen
          • jul 2012
          • 491

Ursprungligen postat av bogieboy
          Jag förstod inte heller vad man skulle ha dem till. Nu använder jag den ena för att addera lite höjdroder på min DLG. Fullt upp ger lagom med höjdroder i launch och sedan slår jag av den helt på toppen. Beroende på vind och dagsform kan jag välja aningen mindre höjdroder genom att ställa slidern lite lägre vid launch. Mycket smidigare än att använda en brytare och finjustering.

Kommentar

• PeterGBG
            • aug 2012
            • 10

Halcon, gjorde det någon skillnad med den nya högtalaren?

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

Ursprungligen postat av PeterGBG
              Måste säga att det är en riktigt bra dlg radio. Lätt och smidig bara att flytta momswitchen så är den redo

Kommentar

• Halcon
                • jun 2006
                • 512

Jag har sett olika sätt att montera högtalaren - tror inte någon gjort likadant. Det blev högre ljud och lite bättre kvalite men några som byggt om har tagit bort "gallret" framför högtalaren (ovanför strömbrytaren) och satt högtalanät där istället men så långt ville inte jag gå. Verkar som alla har fått lite olika resultat men kolla på rcgroups, leta efter speaker mod.

Kommentar

• Halcon
                  • jun 2006
                  • 512

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                  Måste säga att det är en riktigt bra dlg radio. Lätt och smidig bara att flytta momswitchen så är den redo
                  Jo men man måste tydligen skifta två kablar oxå.

Kommentar

• Flahultarn
                    • jan 2012
                    • 489

Ursprungligen postat av PeterGBG
                    Har också petat i just den (tror jag) högtalaren. Skillnaden mot original är stor. Satte den i en liten burk, vet inte om det skulle bli ännu bättre utan. Men framför allt led originalinstallationen av ett hummande som försvann när jag flyttade kabelhärvan till höger om som låg väldigt nära högtalaren.

Kommentar

• simonarvestrand
                      • jan 2012
                      • 3850

Jo men man måste tydligen skifta två kablar oxå.
                      för trimmen menar du ? eller för att få funktionen rätt på momswitchen ?

Kommentar

• Halcon
                        • jun 2006
                        • 512

Det sista - jag har inte hunnit prova än så det verkligen funkar utan följde bara den omfattande instruktionen med bilder etc på rcgroups....

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

Det sista - jag har inte hunnit prova än så det verkligen funkar utan följde bara den omfattande instruktionen med bilder etc på rcgroups....
                          ok . jag lödde om lite så jag kunde dra trådarna lite smidigare och få bort onödiga kontakter som i min värld bara är felkällor , kollade aldrig på nätet finns kanske nån bättre lösning.

Kommentar

• Halcon
                            • jun 2006
                            • 512

Kolla här:

SH SF switch swap - solderless method

Kommentar

• bogieboy
                              • feb 2011
                              • 1054

Wooot. :-D

Kommentar