Jag har hört om ett eller två fall där folk tappat sin Taranis och då haft sönder en vipp-brytare. Skulle tro att det är ett vanligare fel. När det gäller reservdelar så kan du nog bygga hela radion från reservdelar då allt eller nästintill allt finns som reservdel till Taranis.
FrSKY TARANIS
Kollaps
X
-
Efter att ha läst de tre fyra sista sidorna av denna tråd som avhandlar uppgradering av EU ETSI kompatibel mjukvara till FrSKYs mottagare har jag försökt hämta den nya, ETSI kompatibla firmwaren till mina X8R mottagare från FrSkys hemsida (http://www.frsky-rc.com/download/vie...20328%20V1.8.1).
Problemet är bara att när jag klickar på DOWNLOAD knappen så kommer det upp en HTML sida med kvalificerad rappakalja.
Nån som vet vad detta beror på?Återfallspilot - flyger både plankor och visparKommentar
-
Kommentar
-
Pröva att höger-klicka på Downloadknappen och välj "save link as" eller någon liknande. Eller pröva en annan webbläsare.
http://www.frsky-rc.com/download/vie...20328%20V1.8.1).
Problemet är bara att när jag klickar på DOWNLOAD knappen så kommer det upp en HTML sida med kvalificerad rappakalja.
Nån som vet vad detta beror på?Senast redigerad av ToWi; 2015-02-01, 15:29.Kommentar
-
-
Testat med både IE och Opera, no luck.
Sen slängde jag ut Opera och installerade FireFox istället -voilá - nu gick det hur fint som helst.Återfallspilot - flyger både plankor och visparKommentar
-
Borde fungera fint om du kör Open-TX 2.0.x. När man kopplar in en slavenhet så blir TR1->TRn aktiva och kan användas istället för Rud/Ele etc i inputs och mixar. Satt och lekte med det här igår kväll för att jag blev nyfiken själv
OBS att du inte skall gå över i Trainer-läge.
Hallå alla! någon som vet om denna funkar med Taranisen?Senast redigerad av ToWi; 2015-02-02, 06:49.Kommentar
-
Alright det låter ju bra. Min taranis är orörd vad gäller programvara. Så vet ej vilken version jag har.Borde fungera fint om du kör Open-TX 2.0.x. När man kopplar in en slavenhet så blir TR1->TRn aktiva och kan användas istället för Rud/Ele etc i inputs och mixar. Satt och lekte med det här igår kväll för att jag blev nyfiken själv
OBS att du inte skall gå över i Trainer-läge.
Tror du den headtrackern är plug and play då då?Kommentar
-
Ok då får jag försöka mig på en uppdatering då.
Hittade denna tråd på rcgrops kanske är ett bättre alternativ! :-D
Kommentar
-
MultiWii funkar forfarande...Ok då får jag försöka mig på en uppdatering då.
Hittade denna tråd på rcgrops kanske är ett bättre alternativ! :-D
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1677559
HeadTracker Based on MultiWii. Updated 16-06-28 with New links to source code. Headtracker code based on v2.1 Headtracker code based...
Det var ju någon som fick mej att göra en howto på den för länge sen..
Jag har lekt lite ned den på senaste tid och upgraderat till koden till V2.4
Men den ligger inte ute.
I radion sätter man bara PPM-kanal som källa i mixen.Kommentar
-
Haha ja. Undrar hur det gick för den stållen. :-PMultiWii funkar forfarande...
HeadTracker Based on MultiWii. Updated 16-06-28 with New links to source code. Headtracker code based on v2.1 Headtracker code based...
Det var ju någon som fick mej att göra en howto på den för länge sen..
Jag har lekt lite ned den på senaste tid och upgraderat till koden till V2.4
Men den ligger inte ute.
I radion sätter man bara PPM-kanal som källa i mixen.Kommentar
-
Kommentar

Kommentar