KMP Hawker Hurricane MK IIa

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sweeper
    • jun 2006
    • 3961

Ja, det sägs så himla mycket. :lol:
    Men annars så har du ChristerL som är en rackare på att spaka Fw190 har jag sett/hört.... PDT_Armataz_02_11

Men om vädret fortsätter så här som det är nu så kan man kanske lika bra sätta igång med spakandet redan nu. Och det är ju inte helt fel....hehe

Ja, inte kan man göra något än att godkänna bygget när det ser så bra ut som det gör. Men jag börjar bli lite rädd för att du håller på att bli lite väl fanatisk....jag pratar om den där linjalen du skulle tillverka på jobbet........under ert industri mikroskop...... PDT_Armataz_02_28
    Inte ens jag har kommit så långt i min fanatism. Men å andra sidan.....hehe...jag har lite detaljer som skall tillverkas längre fram. PDT_Armataz_02_43

På tal om den där nya brandväggen. Du kan ju montera trottelservot på den så blir det ju inget loss hakande av servoarmen om du behöver komma åt tanken.

Nej, nu skall jag fortsätta leka Rembrandt....ritandet fortskrider på B-25:an. PDT_Armataz_02_08 men nu här hemma då det blir lite lättare med att jämföra bilderna på laptopen, den stationära datorn, böckerna, 5-plans skisserna och de lösa fotografierna....glömde jag något? PDT_Armataz_02_10

Göran
    Sponsrad av MBS RC Models

Admin RC Scalebuilder siten

Kommentar

• Nalle
      • sep 2006
      • 326

Ursprungligen postat av Sweeper
      Men annars så har du ChristerL som är en rackare på att spaka Fw190 har jag sett/hört.... PDT_Armataz_02_11

Men om vädret fortsätter så här som det är nu så kan man kanske lika bra sätta igång med spakandet redan nu. Och det är ju inte helt fel....hehe

Göran
      Jag har läst någon stans hur Christer brukar buklanda FW190. Jag citerar:
      Skador blev att bombfällningen på vingens undersida slets loss (väntat) och träproppen gick av (piloten stängde av motorn försent). PDT_Armataz_02_28
      Och HAN vill du ska flyga min skönhet?? PDT_Armataz_02_20
      Tja varför inte. Men då får han ha tränat på sin snygga spitt först...

Om vi kör med kortbyxor utanpå långkalsongerna så kan vi simulera sen vår och flyga redan nu. PDT_Armataz_02_05

Smart lösning på trottelservot!! Den iden är tagen.
      /Nalle :cheers2:

Kommentar

• Sweeper
        • jun 2006
        • 3961

Men om han buklandar den OCH kommer ihåg att stänga av motorn. Tänk så lite slitage du får på landningsstället! PDT_Armataz_02_23

Om du dyker upp på fältet i långfillingar med Bermuda shorts utanpå, hawaii skjorta och en klick solskyddskräm på näsan så skall jag gladeligen ställa upp och skolflyga med dig! :wave:

Göran

Kommentar

• Ompa
          • aug 2006
          • 2961

Hör av er om så blir, då ska jag banne mig försöka komma till er för att se spektaklet. MMMM HellyHansen med en Hawai skjorta utanpå, najs. PDT_Armataz_02_03 He He He
          Modellflyg
          En Stört-skön hobby
          :crazy_pilot:
          //Tomas//

Kommentar

• Sweeper
            • jun 2006
            • 3961

Du är så välkommen, men glöm för allt i världen inte solparasollet! PDT_Armataz_02_25

Göran

Kommentar

• Ompa
              • aug 2006
              • 2961

Och solkrämen kanske...
              Modellflyg
              En Stört-skön hobby
              //Tomas//

Kommentar

• Nalle
                • sep 2006
                • 326

Frysväska med välkyld pilsner kan vara gott i vårsolen!

Idag har det varit "lite" lungt i hobbyhörnan.
                så här långt kom jag på sidopanelen i natt:

Det är säkringskåpet med låda för Volt och Ampher mätare. Samt ett gasreglars och lite vreden och knappar.
                Den gula kranen e ny sen du var här imorse,Sweeper.

Formning av inner sidan på panelen samt limning av spanten som sitter i sittbrunnen.

Inpassning av delarna för att veta vart allt hammnar.

Så hör ser det ut nu då sida och reglars provmonteras. mer saker ska på
                sidan: Radio frekvens ställare mm mm.

Mer bilder kommer vart efter det händer något.

Kommentar

• Ompa
                  • aug 2006
                  • 2961

...som sagt, jag är AVUNDSJUK. PDT_Armataz_02_18
                  Men jag gillar ditt arbete skarpt. Keep on building!
                  Vart är min byggsats tro :?:
                  Modellflyg
                  En Stört-skön hobby
                  //Tomas//

Kommentar

• Nalle
                    • sep 2006
                    • 326

Byggsatsen den kommer, var så lugn.

Under tiden du väntar föreslår jag att du sammlar in alla kort och fakta du kan finna på P-47. Omdet nu inte redan är gjort.
                    Och om du ska bygga en panel så kan det vara läge att leta mätare från någon panel till flightsim. Det är "lite" pill att fåtag på
                    mätarna samt att klippa ihop matare och visare. PDT_Armataz_02_27
                    Kör du fast där är det bara att hojta så kommer det hjälp.

Kommentar

• ChristerL
                      • maj 2006
                      • 1228

Snygga sidopaneler Nalle! Sätter press på mig inför slutjobbet i Spitfiren. Men något ska jag ha att göra fram till vårkanten....

Vad har min buklandning med Fw190 och dennna Hurricanetråd med varandra att göra????? Vi som var på fältet tycke den var väldigt skalaenlig! Å får man bara ut ett landställsben är buklandning att föredra...
                      /Christer Landberg

Fw190D9
                      Fw190F2
                      Hawker Tempest Mk. V
                      S29C Tunnan

Kommentar

• Nalle
                        • sep 2006
                        • 326

BER OM URSÄKT CHRISTER!! Det var plumt skrivet. PDT_Armataz_02_06
                        Men efter som jag visste att det gick bra med 109 så skrev jag som jag gjorde, vilket var dumt.

Kan du tänka dig att ta jungfruturen med Hurricanen i sommar??
                        Själv skulle jag göra mer än kaffeved av henne första turen och
                        det skulle som sagt vara kul om den flög mer än bara den gången.

Här kommer det en bild från kvällens bygge:

Det som tillkommit är:
                        Frekvensväljaren för radion med vire och el samt ett kort på
                        D.Moors fästmö. Det är så tajt mellan mätarpanelen och kroppen då
                        man stoppar in sidopanelen att det knappt inte behövs något lim då det ska på plats.

Kommentar

• Ompa
                          • aug 2006
                          • 2961

Underbart, jag upprepar underbart.
                          Har förövrigt pratat med ÖMH, modellerna är för tillfället hos tullen. Kenneth skulle pröjsa tullavgiften i dag, så kanske i morgon eller på onsdag bör ÖMH få modellerna.
                          Modellflyg
                          En Stört-skön hobby
                          //Tomas//

Kommentar

• Nalle
                            • sep 2006
                            • 326

Vad GLAD jag blir.
                            :wave:
                            Då kommer det att infinna sig julstämmning hos er i år också!!

Kommentar

• Ompa
                              • aug 2006
                              • 2961

Å man tackar. Hoppas jag kan komma i närheten av ditt och Christers byggen bara. Har ett annat problem just nu, FTP program för att tanka upp min hemsida till nätet. Det vill sig inte med mitt gammla beprövade :( Det nya jag laddade hem fick jag ingen riktig kläm på, skickade ett mail till dig Nalle om detta.
                              Modellflyg
                              En Stört-skön hobby
                              //Tomas//

Kommentar

• ChristerL
                                • maj 2006
                                • 1228

Ursprungligen postat av Nalle
                                BER OM URSÄKT CHRISTER!! Det var plumt skrivet. PDT_Armataz_02_06
                                Men efter som jag visste att det gick bra med 109 så skrev jag som jag gjorde, vilket var dumt.

Kan du tänka dig att ta jungfruturen med Hurricanen i sommar??
                                Själv skulle jag göra mer än kaffeved av henne första turen och
                                det skulle som sagt vara kul om den flög mer än bara den gången.
                                Nalle, hoppas du inte tror att jag tog illa upp? Här är det ge och ta som gäller!! (Men vänta du bara.... när du flyger din Hurricane själv kanske jag lämnar Spitfiren hemma och tar med Fw190 istället. Å gör skrot av din kärra! :badgrin: )

Om inte Sotarn vill provflyga kan jag alltid ställa upp. Gillar att provflyga andras modeller, man känner ingen press. Det gör ju inget om man kraschar!
                                /Christer Landberg

Fw190D9
                                Fw190F2
                                Hawker Tempest Mk. V
                                S29C Tunnan

Kommentar

Arbetssätt...