Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Så har antennen fått ett fäste i livet. Det består av lite chemiwood med en magnet i botten. Epoxym och microballongerna skall bara torka och sedan skall det slipas till rätt form.
Efter en del slipande så har fästet fått rätt form liksom själva antennen. Det främre genomskinliga lampglaset limmades på plats.
Det röda hittade också hem.
Jag upptäckte att jag har missat att trycka dit tre inspektionsluckor, så det var bara till att fixa. Jag upptäckte även att jag missat att nita två hela rader med nitar på ovansidan av kroppen...så de nitas på plats när limmet på lampglasen har torkat.
För att få en tätare skarv mellan akterskyttens kabinhuv och stabilisatorn så punktlimmade jag fast en 1 mm tjock plastbit som jag smorde in med släppvax på den sidan som vätter mot stabilisatorn. Därefter smetade jag dit en epoxy/microballong mix längs med kanten på stabilisatorn och pressade huven mot denna mix. Huven tejpades fast så den sitter stabilt.
På detta sätt får jag en rakare kant att jobba med för inpassningen.
Hej Göran. Helt underbart vilka bra Tips&Trix du ger. När det är dags för ngt liknande på eget bygge är det bara att kolla in på denna tråd. Tusen tack Göran :thumbup:
//Anders
Hej Göran. Helt underbart vilka bra Tips&Trix du ger. När det är dags för ngt liknande på eget bygge är det bara att kolla in på denna tråd. Tusen tack Göran :thumbup:
//Anders
Tack Anders!
Jag delar bara med mig av de tipsen som jag har fått genom åren av alla andra modellbyggare!
När epoxymixen härdat så var det bara till att knacka bort plastskivan, slipa lite, justera höjden på huven med lite 0,4 mm plywood och vips ser det hela bättre ut.
Nästa steg blir att snygga till plywooden en aning på insidan.
Kommentar