Majestätiskt o snyggt!! Stort grattis!
Piper Cub L4 skala 1/3
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Grattis! Ett fantastiskt bygge!Kommentar
-
Kjell !
Att se en premiärflygning är aldrig fel men att sitta i kärran och åka med är nog ett snäpp högre. Att du skulle lyckas med din maskin var det nog ingen som betvivlade men att den flyger så fint är nog en bonus som du har din noggrannhet och ditt kunnande att tacka för. Din byggtråd såväl som många andras, har förhoppningsvis sporrat andra modellflygare att själva prova på ett ritningsbygge. För det är ju inte så svårt, det tar bara lite längre tid än att montera en ARF-kärra. Att det sedan blir lite olika resultat beroende på våra kunskaper, ja det är väl grädde på moset.
Tack Kjell för en otroligt trevlig byggtråd.
Kay krutKommentar
-
Fantastiskt! Påminner mig om flygningarna med min egen fullskala J3 Cub. Grattis!Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se
Anledningen till min långa frånvaro är just det där "oförutsedda", tyvärr.. Men om planen håller så kommer jag med den röda. Ska bli fantastiskt kul speciellt som jag missade det i fjol.
Mvh
/MickeKommentar
-
Aktualiserar den här gamla tråden igen för lite uppdateringar. L4an är just under våröversyn och i samband med den skall den få lite inredning som inte blev av när den byggdes. Har än så länge lött ihop ett skelett till framstolen och sågat ut golv, kabinsida och golv i "växthuset" av 2mm lättplywood. Printat delar till throttle- och bränsle-reglage. Har också fått kära hustrun att sy dynor till framsitsen....
Meningen är att L4an skall vara pigg och fräsch till Cub & Cubs som går av stapeln på Höganäs Flygplats ESMH 14-17 maj 2015.

MVH
KjellKommentar
-
Jag är imponerad! Snyggt bygge med alla reglagen och stolen.
Har i "pipe" att göra lika till min 1:3 Super Cub som saknar detta.
De tre reglagen du har gjort, kan man lägga en beställning på samma till mig? :applouse: Skicka ett pm till mig om det är realistiskt genomförbart.
/LarsKommentar
-
Tack Alf,
nästa projekt är den Tiger Moth jag håller på med nu. Efter den har jag inget nytt bygge på kö men det dyker säkert upp något.
MVH
KjellKommentar
-
Hej,
Om jag skall vara ärlig så är det nog så att mina stora modeller, jag har 5 st i skala 1/3 eller större, flygs alldeles för lite. Det beror inte på att dom är dåliga att flyga och när dom väl är i luften är det njutbart. Problemet är att transportera dom på backen - baxa ut ur hobbylokalen, lasta på släpvagn, lasta ur och montera på fältet och sen alltihopa baklänges igen tills planet är tillbaka på sin plats. Det är inget man gör för några timmar en eftermiddag eller kväll...drömmen vore att ha en hangar vid fältet där dom kunde stå flygfärdiga hela tiden.
Så svaret blir: Kul att planera och bygga stora modeller men jobbiga att hantera på marken och dom flygs alldeles för lite.
MVH
KjellKommentar

Kommentar