Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
P.g.a rådande väderförhållande så har Ivve skjutit på semestern och behövde därför servoleverans till bakdelen,även kallad stabben.
Materialförvaltaren begav sig direkt till Spillan..
Till mig ser den däringa ut som en flygande vinge,spännvidden på bakre delen är icke direkt blygsamma 1.60..
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
Ska försöka fylla på med bilder o annat från Ivves magiska bod Olov.
Jag blir själv helt tagen av att se den känslan för bygge som han har,det funderas en hel del och sen
så: PANG! ,det bara rasslar till..
Men en sak är säker,den kommer att synas i luften för liten blir den inte..
Det är låååångt tills den står på egna ben men jag har åtminstonde inte svårt alls att se den framför mig när jag blundar..:love:
// Bokis
(nu även med biskvier!)
Tack alla gossar för beröm o glada tillrop. Kan behövas. "Lagom" var ordet. Så kan det gå när man har krävande "kunder", dom skall bara ha större o större leksaker.:banghead:
Till vintern så får jag väl stå utanför garaget o spika. "Kunden visar ingen hänsyn ! gentemot en gammal man.
Skämt å sido så är det ju faktiskt ett rätt så "svettigt" projekt. Får väl se om den blir klar under kommande vinter.
Göran, du har ju en hel del o ta reda på du med. Dessutom finns det ju annat än flygplan oxå, båtar till exempel.
Själv har jag fått både båtar o segelflyg på hjärnan för tillfället.
Tycker din skonare blev jäkligt fin ! Tänk om man va så duktig ändå ! Hur som så e de kul med omväxling.
Skvalpa lungt.
Senast redigerad av bokis; 2012-06-18, 14:37.
Anledning: Kunden upptäckte att tryckfelsnisse hade härjat lite
Göran, du har ju en hel del o ta reda på du med. Dessutom finns det ju annat än flygplan oxå, båtar till exempel.
Själv har jag fått både båtar o segelflyg på hjärnan för tillfället.
Tycker din skonare blev jäkligt fin ! Tänk om man va så duktig ändå ! Hur som så e de kul med omväxling.
Skvalpa lungt.
Det är ju det som är det underbara med modellhobbyn. Det är bara fantasin som sätter gränserna för vad man kan göra.
Och när man ser dina byggen och andras med för den delen så blir man bara ännu mer inspirerad att bygga.
Regn och åter regn..Gurun har tvingats att återigen skjuta upp semesterplanerna och hammare å fogsvans får istället dansa i byggboden.
Arbetet pågår i treskift,han bemannar samtliga,helger som vardagar.
Den där bakdelen ,att få den rak o fin,är inget litet projekt i sig så här kommer det flera bilder!
Genialt var ordet sa Bull!
Eftersom jag kanske ska få flyga denna en dag så kan jag bara säga: MUMS!Känner darret redan nu..
Betänk att detta görs UTAN en vettig byggbeskriving,delarna funderas o vrids samt limmas på plats.
// Bokis
(nu även med biskvier!)
Ivve e van mä´hårda nypor!
Han har vid flera tillfällen tillrättavisat mig och då krävs det slikt..
Idag har solen skinit över honom så han tog ut den oflygande vingen i den svenska sommarvärmen för att begrunda "projekt glasning".
Givetvis togs bilder på högtidsstunden samt så konfererades det om huruvida man kan få tag på väv o epoxi på lagom avstånd till
facila priser nu när Lindinger nobbar o skicka flytande saker.
Men vi får slå våra kloka påsar ihop så kommer vi nog fram till nåt bra?
Bilderna? Jodå,nedan:
// Bokis
(nu även med biskvier!)
Det finns ritningsunderlag men problemet är att delarna inte är utmärkta på de 20 lritningar som följde med..
Men på något märkligt vis har gurun lyckat klura ut vad som hör vart!
Glasfibern har kommit närmare in lösning,ett samtal till MBS från materialförvaltaren under veckan..
// Bokis
(nu även med biskvier!)
Kommentar