Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Efter att ha limmat dit de sista longerongerna så började jag klä alla ytor som skall dukas. Jag använder Solartex plastfilm.
Det var första gången på hyfsat länge som jag klädde vingar osv.
Fenan var lite av en utmaning att klä eftersom den nedre delen är dubbelkrökt. Men med lite tålamod och envishet så gick det bra.
Det som är kvar att klä är ovanvingen med skevroderna...men jag fick rätta till en sak till...
De roderhorn som satt här tidigare var bara fastkilade utanpå rören. Så när jag började belasta skevroderna så lossnade först den ena och sedan den andra. Så det var bara till att tillverka ett par nya horn och silverlöda fast dem på ett par pianotrådsbitar. Jag tryckte in en hel del JB Weld i rören och sedan trycktes pianotrådarna på plats.
Nu när roderhornen satt ordentligt fast så provade jag hållfastheten på det som satt i andra ändan av röret....och tur var det....för de pianotrådsböjarna som var avsedda att limmas fast i skevrodrena.....lossnade.
Så det var bara till att såga loss alltsammans, öppna dörren, och kasta ut skiten....jo...det hände till slut...jag blev en aningens aning irriterad. Hoppas att damen ute på parkeringen inte blev alltför rädd när det damp ned två rör med tillhörande delar strax sidan om henne!
Jag tillverkade två nya setuper av en heldragen pianotråd med mässingshorn. Det blev mycket stabilare.
Förutom kastövningar så har jag pysslat med mer klädsel idag.
Det "enda" som är kvar att klä är ovanvingen med skevroderna. Eftersom skevroderna är fastmonterade och inte går att ta loss utan vissa väl valda uttryck och åthävelser så skall jag försöka klä dem på plats. Jag gillar ju utmaningar.
Och nu börjar jag även närma mig det tillfället då jag bör bestämma mig för vilken förebild jag vill använda så kommer jag att studera bilder från några plastmodeller som jag har införskaffat.
När sover du egentligen? Först och främst att driva ett företag med en icke anständig arbetstid, och sedan hinna med dina byggen. Trevligt för oss betraktare är det i alla fall. Härligt bygge och bra jobbat under dom omständigheterna. :applouse:
När sover du egentligen? Först och främst att driva ett företag med en icke anständig arbetstid, och sedan hinna med dina byggen. Trevligt för oss betraktare är det i alla fall. Härligt bygge och bra jobbat under dom omständigheterna. :applouse:
Tack Lelle!
Sova? Vad är det? :sarcastic:Nej, allvarligt talat så sover jag nog några timmar varje natt...tror jag i alla fall.
Kanten mellan klädseln och övriga kroppen behövde jämnas till. Kanten behövde även förankras så det var bara till att blanda till en mix av epoxy och microballonger och smeta ut. Jag måste ju ha något att slipa!
Kanten mellan klädseln och övriga kroppen behövde jämnas till. Kanten behövde även förankras så det var bara till att blanda till en mix av epoxy och microballonger och smeta ut. Jag måste ju ha något att slipa!
Göran
Ja, det är ju självklart att du måste få något att slipa på. Det ser som alltid bra ut det du bygger. Det ska bli skoj att få se den klar.
Göran
Göran, om du inte har något att slipa på och abstinensen blir för stor så kan du packa ner slipmusen och hälsa på mig i mitt hus. Där har jag många kvadratmeter väggar att slipa.
Det var ett bra tag sedan vi träffades.
//TomasE
Do you remeber when sex was safe and flying was dangerous?
Ja, det är ju självklart att du måste få något att slipa på. Det ser som alltid bra ut det du bygger. Det ska bli skoj att få se den klar.
Mvh Olov
Tack Olov!
Slipandet tog inte så lång stund.
Jag ser själv framemot att få se den klar. För då kan jag sätta igång med nästa projekt som jag verkligen ser fram emot! :applouse:
Kommentar