Saab B-17A i skala 1/5 designad av Jerry Bates
Kollaps
X
-
-
Gjutdelar
Hej Igen, kan jag då få fråga om "gjut" och huvdelar som du gjort formar till. Vad vill du ha för två kit? Om du inte vill svara här har jag som sagt hogglas@gmail.com
Mvh HåkanKommentar
-
Hej Igen, kan jag då få fråga om "gjut" och huvdelar som du gjort formar till. Vad vill du ha för två kit? Om du inte vill svara här har jag som sagt hogglas@gmail.com
Mvh Håkan
Det kan ordnas, men tyvärr inte förrän om cirka 8-9 månader då det ligger nedpackat och magasinerat.
GöranKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-

Eftersom B-25:an har förflyttats ut till hangaren och väntar på rätt tillfälle för utomhusaktiviteter så var det dags att flytta in nästa projekt som skall göras klart. Så det var dags att damma av B17...

Det tog lite funderande och testande innan jag fått grepp om vad som var vad och hur allting styrs och det viktigaste av allt....varför jag har byggt de olika sakerna som jag har gjort.

Tyvärr har det blivit en del skador under åren och flyttningarna, men det går att reparera. Här är det höger vinges ficka för RDS (Rotary Drive System) systemet som har fått nytillverkas och monteras in i skevrodret. Som tur är har allting annat på och i skevrodret klarat sig trots smällen som den fick när det hände.

Så har hålet lagts igen och skall snyggas till längs kanterna innan klädsel läggs på igen.
Göran
Kommentar
Kommentar