Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Prydligt, jag brukar dock pussla fram sakerna betydligt mera. Gillar inte bly :-(
Spännande att se hur det slutar, nära nu ju! :-)
Det gör inte jag heller... men iom att alla tre ackar hamnar helt framme i hjulbrunnen, tror jag, att det nästen kommer att hänga ihop...?? Alla fall blir det inte mycket bly, och vikten borde inte hamna mycket över 3000 gram.......?
An Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:
Om någon tycker att det ingenting händer, stämmer det mycket väl.. :alberteinstein: Går och väntar på LiPo ackar och en PowerBox sensor switch, innan jag kan balansera. Har gjort försök med bly på strategiska ställen, och det ser mycket lovande ut...:lollypop:
Så kom mina grejor äntligen :dance3:
Har kollat tyngdpunkten preliminärt....och det blir inte mycket bly!
Måste ha nått krympslang till LiPo´erna innan jag kan montera dom.
Återkommer......:lollypop:
/Pete
Hej Pete!
L59.an blir super snygg, ska bli kul att se och höra hur den flyger.
Måste bara fråga om Ni använder Antibubble tankar till Era småturbiner?
När Ni ställer in CG enl spec undrar jag om Ni gör det med tom huvudtank full antibubble tank samt ställ infällda.
Fick hem lite grejer till Miragen idag som ska konverteras från EDF till P-20 turbin, därav mina frågor.
Mvh
Magnus
Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:
Jag såg att du gett upp dit F-15 projekt, pga problem med utblåsröret? Helt exakt vad var problemet?
Jag har använt en liten 80cc UAT på L-59´an för att få fram tyngdpunkten. Den ger ca 100 gram mer totalt. När jag finkalibrerar TP, är det med full UAT men tom huvudtank och ställen ute, möjligtvis med modellen på rygg.....
/Pete
Hej Pete!
Tack för svaret.
Problemet med röret står i tråden, jag skulle helt enket få börja skära i kroppen för att få grejerna på plats vilket skulle förstöra profilen på kärran. Christers Söderhälls svetsverktyg var för stora för att kunna göra ett passande rör till F15.
Vad som händer med den kärran få vi se framöver.
Hils
Magnus
Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:
Då är jag i stort sett klar med Albatrossen. Alla tre LiPo ackar är försedd med krympplast och insatt i hjulbrunnen med kardborre band. Slutvikten hamnade på 3100 gram!
Finjustering av tyngdpunkten återstår, men det blir inte mycket bly i nosen.
Ackarna sitter, 2 på vardera sida av hjulbrunnen och 1 i mitten.
/Pete
Gjorde en simpel rig för att balansera modellen. 24cm ut från nosen och 5cm in på vingen. Där ska den balansera.
Bara knapp 40gr blykrävdes, och den var klar! Totalvikt med full UAT: 3.140 gram.
/Pete
Gjorde en simpel rig för att balansera modellen. 24cm ut från nosen och 5cm in på vingen. Där ska den balansera.
Bara knapp 40gr blykrävdes, och den var klar! Totalvikt med full UAT: 3.140 gram.
Om jag nu bara visste, hur man startar upp den där Kolibri-jävel? Kommer ju utan någonsomhelst instruktion!!!
Du, Henke, du som är expert på Kolibrier, kunde kanske berätta hur man programmerar ECU´en? Är det samma som t.ex på Wren? De har samma Gaspard ECU och GSU.
/Pete
Om jag nu bara visste, hur man startar upp den där Kolibri-jävel? Kommer ju utan någonsomhelst instruktion!!!
Du, Henke, du som är expert på Kolibrier, kunde kanske berätta hur man programmerar ECU´en? Är det samma som t.ex på Wren? De har samma Gaspard ECU och GSU.
/Pete
Kommentar