SAAB 210 Lilldraken!
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Flitemetal är ju görtjusigt men det är vad jag har hört precis som Göran skriver,det kräver ett mycket fint underarbete..
De som har erfarenhet av det i omgivningen är Ivve och Warben,bägge är mycket duktiga på att applicera ungsfolien..
..och bägge har telefon...:lollypop:
Göran oxå?
Tror att det kan vara värt mödan att ringa tex. Gurun,han kan nog ha ett par tips i bakfickan!// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Sv: SAAB 210 Lilldraken!
Häftigt må jag säga. :-D
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Kommentar
-
Hej!
Ja, det är faktiskt ett ganska trevligt material när man väl kommer under fund med det. Det går tyvärr inte att ha hur dubbelkrökta ytor som helst. Är det det så måste man ta det med fler bitar, men skarven går att göra näst intill osynlig.
Vad det gäller underarbetet så håller jag inte med Bokis om att det det skulle kräva ett extra fint underarbete. Samma underarbete som om man skulle sprutmåla modellen, mer än så krävs inte.
Vad som där emot är tidsödande är att man klär modellen med en plåt i taget och när allt är klätt ska det slipas, slipas, slipas...
Mvh OlovKommentar
-
Kommentar
-
Kommer garanterat att höra av mig till x antal mästerbyggare för att diskutera val av ytskickt när det börjar närma sig, om ett år eller så :sarcastic:Flitemetal är ju görtjusigt men det är vad jag har hört precis som Göran skriver,det kräver ett mycket fint underarbete..
De som har erfarenhet av det i omgivningen är Ivve och Warben,bägge är mycket duktiga på att applicera ungsfolien..
..och bägge har telefon...:lollypop:
Göran oxå?
Tror att det kan vara värt mödan att ringa tex. Gurun,han kan nog ha ett par tips i bakfickan!MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Som tur är så har Lilldraken inte så många dubbelkrökta ytor, det är nog mest nospartiet och lite längst bak på kroppen.Hej!
Ja, det är faktiskt ett ganska trevligt material när man väl kommer under fund med det. Det går tyvärr inte att ha hur dubbelkrökta ytor som helst. Är det det så måste man ta det med fler bitar, men skarven går att göra näst intill osynlig.
Vad det gäller underarbetet så håller jag inte med Bokis om att det det skulle kräva ett extra fint underarbete. Samma underarbete som om man skulle sprutmåla modellen, mer än så krävs inte.
Vad som där emot är tidsödande är att man klär modellen med en plåt i taget och när allt är klätt ska det slipas, slipas, slipas...
Mvh OlovMVH/Christer
-
MVH/Christer
-
Man tackar Bokis!:blush:
Då har vi säkert samma leverantör! Schweighofer fick äran att leverera dom, bra och snabb service, då vissa saker jag beställde var restade, men några snabba mail så fixades ersättningprylar :thumbup:MVH/Christer
-
Kul att se hur ett av många proffs på ritningsbyggen jobbar!
:applouse:Det ordnar sig med blommor bara käringa dör....
-----------------------------------------------
MFK Skvadern Sundsvall.Kommentar

Kommentar