Intressant Phastey 
Tog fram tabellen som visar olika drivlinor för SpeedBob 1060. Nu gjorde jag tre nya beräkningar med hjälp av Ecalc. Data för Phasteys motor Propdrive 28/36 KV2700 blev tillgängliga när jag hade loggat in.
Med 3S och 6x4 prop skall strömmen bli 39 A. Tänkte att det skulle bli ändå mer med 4S och 4,7x4,7 prop, men Ecalc säger 34,4 A.
Tabellen nedan är en ny version av Drivlinor.
Har du optimerat timingen i fartreglaget? Surra fast SpeedBoben och mät varvtal och ström vid fullt pådrag. Höj timingen steg för steg. Vid något steg stiger strömmen utan att varvtalet ökar. Då backar du ett steg och sen skall det var bra. Jag gjorde så när jag flög EF-1 racing för 6-7 år sen.
Phasteys 1060 är nu uppe i mer än 800 W/kg! På papperet är den en aning snabbare än en 1060 med Mega 16/15/4. Häftigt
Dessutom kan den med 2S och 6x4 prop bli en trevlig trainer som flyger mer än 10 minuter på ett 2S 2200 mAh LiPo. :applouse:

Lars
P.S. FPV kamera på en sån här kan ju vara en "utveckling i tiden".
Flyger Red Bull med flera plan samtidigt i ett Heat Race? Konservativ som jag är så vill jag förstås ha heat racing. Kan tänka mig att tävla med normal synkontakt mot en som har FPV-goggles. Roligast är dock 4 i samma heat men då ligger FPV-kärrorna illa till eftersom bara den sista ser resten av heatmedlemmarna.:sarcastic
.S.

Tog fram tabellen som visar olika drivlinor för SpeedBob 1060. Nu gjorde jag tre nya beräkningar med hjälp av Ecalc. Data för Phasteys motor Propdrive 28/36 KV2700 blev tillgängliga när jag hade loggat in.
Med 3S och 6x4 prop skall strömmen bli 39 A. Tänkte att det skulle bli ändå mer med 4S och 4,7x4,7 prop, men Ecalc säger 34,4 A.
Tabellen nedan är en ny version av Drivlinor.Har du optimerat timingen i fartreglaget? Surra fast SpeedBoben och mät varvtal och ström vid fullt pådrag. Höj timingen steg för steg. Vid något steg stiger strömmen utan att varvtalet ökar. Då backar du ett steg och sen skall det var bra. Jag gjorde så när jag flög EF-1 racing för 6-7 år sen.
Phasteys 1060 är nu uppe i mer än 800 W/kg! På papperet är den en aning snabbare än en 1060 med Mega 16/15/4. Häftigt
Dessutom kan den med 2S och 6x4 prop bli en trevlig trainer som flyger mer än 10 minuter på ett 2S 2200 mAh LiPo. :applouse:Lars
P.S. FPV kamera på en sån här kan ju vara en "utveckling i tiden".
Flyger Red Bull med flera plan samtidigt i ett Heat Race? Konservativ som jag är så vill jag förstås ha heat racing. Kan tänka mig att tävla med normal synkontakt mot en som har FPV-goggles. Roligast är dock 4 i samma heat men då ligger FPV-kärrorna illa till eftersom bara den sista ser resten av heatmedlemmarna.:sarcastic
.S.

Kommentar