Pilot RC - YAK yellow flame

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wesse
    • maj 2007
    • 5864

Ursprungligen postat av Sigun
    Det är ju nästa fundering man har. Hur märker man enklast ut vart man ska kapa bort i kåpan. Här vill man ju absolut inte göra fel !. Tips mottages tacksamt

/Martin

jag tejpar på kartongremsor på kroppen o på dessa remsor märker jag ut o gör hålen presic dom dom ska vara sen är det bara o vika dessa remsor bakåt montera kåpan o vika fram remsorna igen sen ser du exakt var hålen ska va hipp så enkelt o bra det blev..yehhh

:love: Get high with hovering
    not drugs :love:

Kommentar

• Sigun
      • aug 2007
      • 3942

Har du någon bild på hur detta går till Wesse ?. Inte lätt de här för en som är van vid att flyga Cessna :banghead::banghead: bara att stoppa i batteriet och flyga. När man väl märkt ut så är det dags för maskeringstejp och en dremel med fräs på ? eller vad använder ni för metoder att köra ut dessa hål till kåpan?

/Martin

Kommentar

• zymos
        • maj 2008
        • 48

Kolla här

Fick dessa tips av Nyroth
        Mitt favorit verktyg är en liten Dremel diamant klinga som jag tyvär bara sett vid Järnia, kostade skjortan där, jag köpte min i USA.
        Näst bäst är en kombination av cirkel skiva antingen metall eller typ carbonide. man kapar i grova drag med skivan, för attt sedan använda roterande slipduks trumma för alla hörn, kurvor och även raka snitt. jag brukar tejpa upp en stöd kant av mask tape så har man en bättre kontroll på verktyget.
        ill slut så putsar jag med sandpapper och en kloss eller trästicka för att få alla ytor raka.

//Jocke

Kommentar

• zymos
          • maj 2008
          • 48

Finns även lite bilder på sidan 23-24 i denna

Kommentar

• Sigun
            • aug 2007
            • 3942

Tack för tipsen Jocke, nu kommer de gå som en dans
            /Martin

Kommentar

• zymos
              • maj 2008
              • 48

Klart vi Pilot-RC kunder måste hålla ihop

Kommentar

• Sigun
                • aug 2007
                • 3942

Vad tror du om denna ? http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=57093552
                /Martin

Kommentar

• zymos
                  • maj 2008
                  • 48

Funkar säkert. Jag har inte gjort detta än. Monterade canister dämparen idag och det tog längre tid än jag trodde.

Kommentar

• Felix
                    • jan 2008
                    • 159

Jag använde min Dremel med den runda "sandpappersslipen" i min kåpa. Fungerade alldeles utmärkt. Inga flisor eller fransar någonstans, bara man slipar lugnt och försiktigt.
                    ---
                    Fredrik 'Felix' Månsson - Växjö RC-Klubb

Flyger med:
                    Pilot RC 30% Extra 260, PA Addiction, AboveAll Sukhoi SU-31, Hyperion Zivko Edge 540T, Futaba T14MZ 2,4 GHz, lite blandat småjox för inomhusflyg

Kommentar

• wesse
                      • maj 2007
                      • 5864

jag dremmlar med en liten träfräs innanför strecket som är gjort sen rullar jag ihop 400korn sandpapper till en liten rundfil o gör linjerna följsamma för ögat o är hålet stort o utsatt för vibrationer så tar jag lite vanligt epoxylim på insidan som förstärkning även en glasfiberremsa om jag vill va extra säker...yehhhh

:love: Get high with hovering
                      not drugs :love:

Kommentar

• Nyroth
                        • maj 2006
                        • 721

Ok grabbar!
                        Något är lurt här, nog för att det är första April, men kom igen!
                        Två seriösa svar ifrån Wesse på en dag, det är mer än han normalt förmår på ett år

Glad vår på er allihop!

Niklas

Kommentar

• matbos
                          • jul 2008
                          • 1444

Han kanske för bannor av bagarn annars (A.....) eller satt på en diet av bara morötter. :sarcastic:
                          /Matte
                          :captain:Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

Kommentar

• Sigun
                            • aug 2007
                            • 3942

Jaha då var det dags för en liten uppdatering av monteringen. Har idag efter rådfrågande här på forumet satt borren i motorfästet och flyttat bak det så att de nu sitter 130mm respektive 135mm från brandväggen, om jag räknat rätt så kommer motorn sticka ut ca 13mm från kåpan med dessa mått. Här följer lite bilder från dagens jobb.

Vände på motorfästet och ritade in de nya hålen med hjälp av detta

Här syns resultatet av ovanstående manöver

Motorfästet monterat och epoxilimmat på plats (Det ska dit lite trekantslist i framkant med)

Gasservo hållare limmas på plats med epoxi

Gasservot monterat

MT-57 motorn på plats

Vid nästa lediga tillfälle tänkte jag montera dit canisterdämparen, återkommer med mer bilder när det blir dags .

Kommentar

• Robert_s
                              • jan 2007
                              • 826

Ser hur bra ut som helst ju! Men är du inte klar snart?!
                              //Robert Söderberg
                              Futaba - "We put the future of R/C in your hands."

Kommentar

• Sigun
                                • aug 2007
                                • 3942

Jodå.. om de inte fanns hus,fruga och barn så skulle den varit klar för länge sedan men det börjar ju närma sig slutet. Största problemet jag har nu är att hitta 2S Lipo, de mesta verkar vara slut på HC men det trillar väl in innan sommaren är över hoppas jag.

/Martin

Kommentar

Arbetssätt...