Pilot RC - YAK yellow flame
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Har du någon bild på hur detta går till Wesse ?. Inte lätt de här för en som är van vid att flyga Cessna :banghead::banghead: bara att stoppa i batteriet och flyga. När man väl märkt ut så är det dags för maskeringstejp och en dremel med fräs på ? eller vad använder ni för metoder att köra ut dessa hål till kåpan?
/MartinKommentar
-
Kolla här
Fick dessa tips av Nyroth
Mitt favorit verktyg är en liten Dremel diamant klinga som jag tyvär bara sett vid Järnia, kostade skjortan där, jag köpte min i USA.
Näst bäst är en kombination av cirkel skiva antingen metall eller typ carbonide. man kapar i grova drag med skivan, för attt sedan använda roterande slipduks trumma för alla hörn, kurvor och även raka snitt. jag brukar tejpa upp en stöd kant av mask tape så har man en bättre kontroll på verktyget.
ill slut så putsar jag med sandpapper och en kloss eller trästicka för att få alla ytor raka.
//JockeKommentar
-
Finns även lite bilder på sidan 23-24 i denna
Kommentar
-
-
Jag använde min Dremel med den runda "sandpappersslipen" i min kåpa. Fungerade alldeles utmärkt. Inga flisor eller fransar någonstans, bara man slipar lugnt och försiktigt.
---
Fredrik 'Felix' Månsson - Växjö RC-Klubb
Flyger med:
Pilot RC 30% Extra 260, PA Addiction, AboveAll Sukhoi SU-31, Hyperion Zivko Edge 540T, Futaba T14MZ 2,4 GHz, lite blandat småjox för inomhusflygKommentar
-
jag dremmlar med en liten träfräs innanför strecket som är gjort sen rullar jag ihop 400korn sandpapper till en liten rundfil o gör linjerna följsamma för ögat o är hålet stort o utsatt för vibrationer så tar jag lite vanligt epoxylim på insidan som förstärkning även en glasfiberremsa om jag vill va extra säker...yehhhh
:love: Get high with hovering not drugs :love:Kommentar
-
Jaha då var det dags för en liten uppdatering av monteringen. Har idag efter rådfrågande här på forumet satt borren i motorfästet och flyttat bak det så att de nu sitter 130mm respektive 135mm från brandväggen, om jag räknat rätt så kommer motorn sticka ut ca 13mm från kåpan med dessa mått. Här följer lite bilder från dagens jobb.
Vände på motorfästet och ritade in de nya hålen med hjälp av detta
Här syns resultatet av ovanstående manöver
Motorfästet monterat och epoxilimmat på plats (Det ska dit lite trekantslist i framkant med)
Gasservo hållare limmas på plats med epoxi
Gasservot monterat
MT-57 motorn på plats
Vid nästa lediga tillfälle tänkte jag montera dit canisterdämparen, återkommer med mer bilder när det blir dags
.
Kommentar
-
Jodå.. om de inte fanns hus,fruga och barn så skulle den varit klar för länge sedan
men det börjar ju närma sig slutet. Största problemet jag har nu är att hitta 2S Lipo, de mesta verkar vara slut på HC
men det trillar väl in innan sommaren är över hoppas jag.
/MartinKommentar

Kommentar