Saab j21r
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Intressant! Jag har precis glasat en vinge med 25 grams väv och 2 lager epoxy. Vikten blev 0,65 gram/dm2. Det vore kul att få höra en jämförelse då en del säger att det blir tungt med golvlack..
Måste också få sälla mej till dom som är imponerade av ditt bygge. Här är en till, och jag följer ditt bygge med spänt intresse./LelleKommentar
-
Tack Lelle! det värmer,Intressant! Jag har precis glasat en vinge med 25 grams väv och 2 lager epoxy. Vikten blev 0,65 gram/dm2. Det vore kul att få höra en jämförelse då en del säger att det blir tungt med golvlack..
Måste också få sälla mej till dom som är imponerade av ditt bygge. Här är en till, och jag följer ditt bygge med spänt intresse.
Tyvär har jag inte en så noggrann våg att man kan göra en pålitlig test men jag tror inte att det blir tyngre med golvlack för jag använder inte mera lack än epoxy, men det blir säkerligen inte lika stark och slagtålig yta som med epoxyMVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Som vanligt trevligt att följa tråden!
Men kom ihåg...
Ca 6 månader till träff på Sättna, blir besviken om du och far inte är där med den nya då....
:icon_pidu::icon_pidu:
Vi siktar på samma helg även nästa år... DVS. gatufesten....Det ordnar sig med blommor bara käringa dör....
-----------------------------------------------
MFK Skvadern Sundsvall.Kommentar
-
Nog hade jag tänkt vara på Sättnaträffen alltid:thumbup: men med far vet man aldrig, han är ju ingen jetare precis, han kan ju vara upptagen med att diska:sarcastic:MVH/Christer
-
Finns nog disk så det räcker även på Sättna!!!!!
:sarcastic::sarcastic::sarcastic:
Och med tanke på det så är ALLA välkomna dit trots att det passar bra för getter och andra stora flygetyg, bara för att det är ett gammalt flygfält så betyder det inte att man kan flyga med en .25 trainer på träffen....
Ni är välkommen oavsett!
:fans:Senast redigerad av Zkeeter; 2009-12-30, 23:59.Det ordnar sig med blommor bara käringa dör....
-----------------------------------------------
MFK Skvadern Sundsvall.Kommentar
-
Tänker nog försöka ta mig till Sättna, det borde ju finnas bra med termik där. :thumbup:
Sedan måste jag försöka hitta en blotta så att jag kan "tvåla" till Christer. :lol:
Om inte annat så kan det ju bli problem med övernattning för blåslampschauffören. :big_boss:/Lasse
Modellflygare sedan 1952
Fullskalaflygare åren 1964-1978.
Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.Kommentar
-
Är du snäll så kan jag hjälpa till att sträcka klädseln åt dig.
Med värme:lollypop:MVH/Christer
-
MVH/Christer
-
Bara att konstatera att det är ett proffs som varit framme, det ser mycket snyggt ut. :thumbup:
Tycker det ser ut som om några delar är trycksvarvade?
Mycket imponerande :icon_super:
/Lasse/Lasse
Modellflygare sedan 1952
Fullskalaflygare åren 1964-1978.
Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.Kommentar
-
Kommentar
-
Aha!!! rökbostertablett coolt:icon_super:
En annan oinvigd kunde ju tro att det var ett montagehjälpmedel för att få turbinen och röret centrerat och i rätt avstånd från varandra:stupido2: där ser man hur tokigt det kan bli när man försöker tänka själv:banghead:
Motorkörning med röret får nog vänta ett tag, det är liksom inte läge för det nu, nästa gång jag kör motorn blir när den är monterad i modellenMVH/Christer

Kommentar