Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Givetvis har du rätt att separation är bra. Med min utrustning så fungerar det dock ypperligt så här. UHF RC störs generellt mer av annan elektronik typ kameror, spänningsomvandlare etc.
Nej, inga planer på att flyga jättelångt, men en vacker dag så blir man kanske sugen på att dra iväg för att testa och då kan det varit bra att ha gjort är dessa separationer. Och sedan, varför skall man bjuda på dessa problem om man enkelt kan bygga bort dem, så var min tanke?
En fråga; är RVJet ihålig i vingen om man vill dra kabel i dem?
Ken
Nej den är inte ihålig men vingen består av en undre och övre del. Om man tänker till lite innan man limmar ihop vingdelarna så kan man enkelt och snyggt dra kablar samt bygga kanaler i vingen som inte syns utanpå. Hållbarheten blir även bättre än på de vingar där man öppnar upp långa gångar upptill utan att täcka för.
Eftersom ni diskuterar placering av tx så undrar jag om man försämrar signalen om man har flera skarvkontakter på den.
Om inte kan man ju placera tx och mottagare längre ut på vingarna
Ja, signalen försämras med många kontakter men den största nackdelen är nog längden på just signalkablage. Ju längre kabel desto större risk för störningar. Användning av skärmat kablage samt att kabeln är tvinnad är nästan krav i en FPV-modell tycker jag.
@Simon
Jag har ett extra fäste till en obyggd RVJET jag har hemma. Är du intresserad att testa igen? Kanske ska byta propeller för säkerhets skull samt kanske även navet ifall de har skapat stora vibrationer. Jag såg även att någon på RCG har byggt in ett metallfäste i "cylindern" i motorfästet.
@Simon
Jag har ett extra fäste till en obyggd RVJET jag har hemma. Är du intresserad att testa igen? Kanske ska byta propeller för säkerhets skull samt kanske även navet ifall de har skapat stora vibrationer. Jag såg även att någon på RCG har byggt in ett metallfäste i "cylindern" i motorfästet.
Har ingen motor heller just nu en kabel av och en kraftigt skadad.
om jag fattat rätt så ska ett fäst och motor vara skickad. lämnar nog fästet till grannen så får han göra nån kolfiberförstärkning eller nått han är duktig på kolfiber.
Proppbyte har det fått bli ändå men navet byter jag nog ifall problemet ligger där.
Äntligen bytt motor på rvjeten till den som rv säljer och fått min nya lucka eftersom jag tappade den gamla.. testade den litta snabbt idag, fast det blåste lite. (Hade lipos som låg laddade sen helgen som måste tömmas) den flög som en dröm. Loopade hur lött som helst. Tom vertical climb.. najs. Synd bara att min videosändare var kass. Hade bara 150 m räckvidd. Är det någon som vet om lawmate videosändaren är kompitabel med en videomottagare från readymade rc med saw filter.. /jonas
Kommentar