Rangevideo flygande vinge

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Bara en tanke som slog mig, jag har upptänkt stora förbättringar genom att öka avstånden mellan de två.

Det blev i alla fall snyggt!
    Ken

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
      • 1937

Hur långt tänker du flyga?

Givetvis har du rätt att separation är bra. Med min utrustning så fungerar det dock ypperligt så här. UHF RC störs generellt mer av annan elektronik typ kameror, spänningsomvandlare etc.

Kommentar

• Kenneth E
        • okt 2006
        • 3445

Nej, inga planer på att flyga jättelångt, men en vacker dag så blir man kanske sugen på att dra iväg för att testa och då kan det varit bra att ha gjort är dessa separationer. Och sedan, varför skall man bjuda på dessa problem om man enkelt kan bygga bort dem, så var min tanke?

En fråga; är RVJet ihålig i vingen om man vill dra kabel i dem?
        Ken

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
          • 1937

Nej den är inte ihålig men vingen består av en undre och övre del. Om man tänker till lite innan man limmar ihop vingdelarna så kan man enkelt och snyggt dra kablar samt bygga kanaler i vingen som inte syns utanpå. Hållbarheten blir även bättre än på de vingar där man öppnar upp långa gångar upptill utan att täcka för.

Kommentar

• uffe40
            • aug 2007
            • 334

Eftersom ni diskuterar placering av tx så undrar jag om man försämrar signalen om man har flera skarvkontakter på den.
            Om inte kan man ju placera tx och mottagare längre ut på vingarna

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
              • 1937

Ja, signalen försämras med många kontakter men den största nackdelen är nog längden på just signalkablage. Ju längre kabel desto större risk för störningar. Användning av skärmat kablage samt att kabeln är tvinnad är nästan krav i en FPV-modell tycker jag.

Kommentar

• kajakmannen
                • jun 2006
                • 1471

http://youtube.com/watch?v=10elJdtyNBA.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                  • 1937

EDIT: Ah, såg att jag var tvåa.

Kommentar

• simonarvestrand
                    • jan 2012
                    • 3850

Den är trevlig helt klart. önskar jag fick lite flygtid med min

Kommentar

• UndCon
                      • apr 2009
                      • 2886

Skrytmånsar

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                        • 1937

@Simon
                        Jag har ett extra fäste till en obyggd RVJET jag har hemma. Är du intresserad att testa igen? Kanske ska byta propeller för säkerhets skull samt kanske även navet ifall de har skapat stora vibrationer. Jag såg även att någon på RCG har byggt in ett metallfäste i "cylindern" i motorfästet.

Kommentar

• Copterdude
                          • maj 2012
                          • 1269

Bra recension från flitetest.

Kommentar

• simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

Ursprungligen postat av Boopidoo
                            @Simon
                            Jag har ett extra fäste till en obyggd RVJET jag har hemma. Är du intresserad att testa igen? Kanske ska byta propeller för säkerhets skull samt kanske även navet ifall de har skapat stora vibrationer. Jag såg även att någon på RCG har byggt in ett metallfäste i "cylindern" i motorfästet.
                            Har ingen motor heller just nu en kabel av och en kraftigt skadad.
                            om jag fattat rätt så ska ett fäst och motor vara skickad. lämnar nog fästet till grannen så får han göra nån kolfiberförstärkning eller nått han är duktig på kolfiber.
                            Proppbyte har det fått bli ändå men navet byter jag nog ifall problemet ligger där.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                              • 1937

Jag har både en motor samt fäste att låna ut ifall det tar lång tid från RV, bara att höra av dig.

Kommentar

• jonte_malmö
                                • apr 2013
                                • 46

Äntligen bytt motor på rvjeten till den som rv säljer och fått min nya lucka eftersom jag tappade den gamla.. testade den litta snabbt idag, fast det blåste lite. (Hade lipos som låg laddade sen helgen som måste tömmas) den flög som en dröm. Loopade hur lött som helst. Tom vertical climb.. najs. Synd bara att min videosändare var kass. Hade bara 150 m räckvidd. Är det någon som vet om lawmate videosändaren är kompitabel med en videomottagare från readymade rc med saw filter.. /jonas

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Kommentar

Arbetssätt...