Till alla nybörjare inom multirotor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rc9
    • aug 2007
    • 125

"FPV är ju lite mer invecklat... Jag kan sätta ihop ett FPV-paket som jag vet funkar bra, men risken är överhängande"

Jag hör vad du säger, tyvärr så kommer man nog aldrig ifrån detta fenomen. Skulle du trots allt känna att du orkar och får lust
    att knåpa ihop ett paket vid något tillfälle så är vi säkert en hel del som skulle uppskatta det. Annars får jag ju bara ge mig till tåls till Mars. Oavsett, kom denna tråd som ett svar från himmlen på en fråga jag inte ens visste att jag ställt innan jag såg dina filmklipp.

Kommentar

• metric
      • aug 2012
      • 127

Ursprungligen postat av SteffeB
      Bec till vaddå?
      För att strömförsörja kk2 och mottagare!

Kommentar

• SteffeB
        • jun 2011
        • 888

Sv: Till alla nybörjare inom multirotor

Ja, jag förstår det. Skrev ett till inlägg efter det. Kör man Naza behöver man ingen bec.

Kommentar

• Lassekar
          • dec 2012
          • 279

Ursprungligen postat av berthrsd
          Tänk på att du behöver en BEC om du ska köra DJI fartreglage.
          Hjälp, en BEC..?

Oj, oj... - Jag vill nästan svära nu!
          Som jag skrev inledningsvis är jag ett totalt Blåbär i denna spännande hobby.
          Detta visar sig nu när jag först köper en laddare som inte fungerar till de modernaste Liposarna. :blush:

Nu när jag har beställt delar till en "Original"setup av den här (vad jag förstår) fina "pirat"modellen i hobbyn så ska jag en BEC... *Ha-Ha*

I min enfald "trodde" jag att en ESC kunde styras av vilket kontrollerkort som helst, men icke!
          Läser att det behövs en BEC för att strömförsörja KK2.0 och mottagare! *Jaha*

Jag tror det kommer sluta med att det blir en Naza innan det här är klart.

Nazan fanns med i den långsiktiga planeringen. - Lite längre är det tänkt att skaffa en större quad eller hexa för foto och film. - Längre fram, inte nu! *Hmm*

Fort och fel :sarcastic:

/Lasse

Kommentar

• Lassekar
            • dec 2012
            • 279

Ursprungligen postat av SteffeB
            Ja, jag förstår det. Skrev ett till inlägg efter det. Kör man Naza behöver man ingen bec.
            Titta!

Perfekt, men blev det som tänkt? *Ha-Ha*

Tack alla för hjälpen

/Lasse

Kommentar

• SteffeB
              • jun 2011
              • 888

Kommentar

• berthrsd
                • feb 2011
                • 413

De flesta fartreglage har inbyggd BEC, men DJI är "opto", dvs utan BEC. En lös BEC (spänningsregulator) kostar bara några dollar på HK.

Kommentar

• berthrsd
                  • feb 2011
                  • 413

Så köp nu för sjutton inte ett Naza för två tusen spänn för att du saknar en komponent för ett par tior

Kommentar

• Lassekar
                    • dec 2012
                    • 279

Ursprungligen postat av berthrsd
                    Så köp nu för sjutton inte ett Naza för två tusen spänn för att du saknar en komponent för ett par tior
                    Hmm!?

- Det är sant, och jag hade ju inte tänkt flyga på "riktigt" förrän till senvintern/våren.
                    Men efter alla filmer, inte minst dina Berthrsd så har jag fått blodad tand! :crazy_pilot:

Jag ska kika in på HK senare ikväll och leta efter en BEC + lite till...

Ja, nu är det bara resten kvar

/Lasse

Kommentar

• McRegor
                      • maj 2006
                      • 7943

Hej Lasse,
                      Det känns som du kanske skulle plugga lite grundläggande begrepp inom elflyget så att du slipper göra alltför många misstag...
                      Hoppas allt går bra hälsar
                      Roger

Kommentar

• Lassekar
                        • dec 2012
                        • 279

Ursprungligen postat av McRegor
                        Hej Lasse,
                        Det känns som du kanske skulle plugga lite grundläggande begrepp inom elflyget så att du slipper göra alltför många misstag...
                        Hoppas allt går bra hälsar
                        Roger
                        Hej Roger och Tack för tipset!

Ja, jag kan inte annat än att hålla med dig.
                        Ellära i sig är inga problem, utan det är alla olika konfigurationer och "hokuspokus" med detta som är lite av grekiska för mig idag...

Tanken var Inte att köpa på sig någon egen plattform innan jag pluggat på, men blev ivrig då denna tråd för "Nybörjare" dök upp. Det kändes mer lockande än jag kunde bemästra! :worked_till_5am:

- Drömmen om att flyga har funnits länge och tanken var att ta det lugnt!

Men, men...

/Lasse

Kommentar

• SteffeB
                          • jun 2011
                          • 888

Jaja, nu beställde jag ett KK2. Såg att de fanns i lager. Få se vad det är för något. Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig. Har en färdig RcTimer-quad utan styrsystem som det kommer passa bra på.

Kommentar

• SteffeB
                            • jun 2011
                            • 888

Lassekar: Det du kommer tycka är svårast är att veta åt vilket håll din quad är riktad åt när du flyger. Tjatar därför om min led-triangel som gör att det är nästintill omöjligt att inte se riktning samt lutning på maskinen. Försök inte ens klistra dit led-remsor hit och dit på quad-armarna. Det fungerar inte. (Ödmjuk som vanligt )

Kommentar

• Lassekar
                              • dec 2012
                              • 279

Hej SteffeB!

Din led-triangel ser ut att vara perfekt.
                              - Hur/var fixar man en sådan?

Sitter med pannan i djupa veck, har hittat en Naza för drygt 1500:-, ska ju ändå ha ett sådant styrkort sedan. KK2.0 kostar en bråkdel, men blir det en hyllvärmare då man förhoppningsvis lärt sig flyga?

Givetvis med en triangel som visar vägen! :scared:

/Lasse

Kommentar

• PÖ
                                • maj 2007
                                • 499

Jag skulle tro att det är precis tvärtom :-D Jag har bara naza+gps och hade jag varit en bättre pilot så skulle nog nåt annat funka minst lika bra

Kommentar

Arbetssätt...