Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Snyggt Mr. Rosso, både film och flygning. Gott att få in tips på nya ställen runt Göteborg
Jag kommer kolla in och testflyga ditt nya ställe i Mölndal senare idag.
Snyggt Mr. Rosso, både film och flygning. Gott att få in tips på nya ställen runt Göteborg
Jag kommer kolla in och testflyga ditt nya ställe i Mölndal senare idag.
Tack, börjar känna mig mycket säkrare med rate/ acro flygning nu.
Hade gärna hakat på, är dock inte hemma i kväll. Men jag flyger gärna en sväng på Lördag.
Som dessa. Men tjejen håller på och grejjar med någon festival blaha som ska vara i kungälv till helgen. Så några airgates lär jag inte ha till helgen iallafall.
Är det något ställe som kan rekommenderas för nybörjare? Har flugit lite LOS med min zmr250 tidigare, har monterat fpv utrustning på quaden nu men är inte så bekväm att flyga för nära där det kan finnas folk än... Gärna stora öppna gräsfält om det finns.
Fiskebäck brukar vara relativt folktomt. Annars är det väl bara att leta upp en fotbollsplan eller kortklippt åker.
Jag har varit några gånger på fotbollsplanerna som finns vid Reningsborg i V.Frölunda.
Fotbollsplanerna på Kviberg är ett annat tips, lite beroende på var du bor.
Ett tips är att börja smått. Dra inte iväg den flera hundratals meter för att du kan utan håll den hyffsat tight och ta med en polare som har uppsikt på personer som kan vandra in i din flygyta och även se var den kraschar. Om den nu gör det.
Lycka till.
PS. Jag sticker ut på en flygvända om en stund om du vill haka på. DS
Senast redigerad av Steflo112; 2015-08-13, 15:39.
Anledning: PS DS
Ok tack för info. Blev testkört en sväng i Torekulla/Mölndal som länkats ovan. Stort och bra.
Riktigt kul med FPV får jag säga nu efter första gången. Kan tycka det var lättare än los då man inte tappade orienteringen på quaden. Tycker det var lättare i rate mode än horizon när man flög fpv. Gäller bara att skaffa fler batterier märker jag nu, 4 batterier tog slut väl fort [emoji1]
Senast redigerad av KiteAnton; 2015-08-13, 19:25.
Anledning: Du
Såg ditt inlägg först idag. Jag är inte hemma denna helgen men vi kanske kan flyga i veckan. Hur går det med FPV-gaterna? Dom hade varit roliga att testa på en bana någonstans.
Såg ditt inlägg först idag. Jag är inte hemma denna helgen men vi kanske kan flyga i veckan. Hur går det med FPV-gaterna? Dom hade varit roliga att testa på en bana någonstans.
Jag har inte varit förbi tygaffären. Sedan handlar det väl om hur snabb tjejen är efter det. Men hon vill till ikea dom har väl en syaffär där på bäckebol va.
Kommentar