FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd
Kollaps
X
-
Du flyger väldigt kontrollerat genom störningarna
En ej erfaren pilot hade nog fått panik många gånger om hehe.Kommentar
-
Ja den ser ut att flyga fint, men shit vad bilden flimrar.
Visst är man van vid att det kan flimra till lite ibland runt träd och buskar, men det här var ju i tuffaste laget.//LasseKommentar
-
Det verkar bara vara i stort sett inne på gården videon beter sig så. 500m längre bort på en åker hade jag klockren bild flera hundra meter. Märkligt.
Får nog överge mina planer på att sitta på balkongen och mysflyga, blir att masa sig iväg
Bytte några ord med IBCrazy på rcgroups, han som designade cloverleafantennen bl.a. och han tror inte det är mobilmasten (eller vad det nu är för mast) utan han säger att det är något på mitt band.
Jag borde kunna hitta störkällan med en riktantenn.Kommentar
-
Igår fick jag min Mobius. Hade trubbel med mitt Sandisk 4Gb cl4 så fick sticka till netonnet och köpa ett 8Gb Trancend cl4 som funkade klockrent direkt.
Maskinen byggdes om lite för att få plats med nya kameran. Framflyttad så propparna precis försvinner ur bild i wide-läget.
FPV-kameran blev lite mer utsatt nu istället men det får bli så i väntan på QAV buren till denna.
Den lilla blå tampen på taket är för att snabbt kunna hitta rätt cg.

Kommentar
-
Samma sak för mig. SanDisk klass 4 fungerade aldrig riktigt bra, böt till ett Kingston och allt var frid och fröjd.
Monterade min Mobius på en liten platta med öronpluttar under och det tog bort all tendens till jello som fanns tidigare.Kommentar
jag har försökt memorera ungefär vad jag ska passa mig för inne i trädgården. 
Kommentar