FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Copterdude
    • maj 2012
    • 1269

Gopro 3 Black är helt klart bättre men kostar också mycket mer. För lite lattjo film till tuben funkar Mobius helt ok tycker jag. Youtube komprimerar filmerna så otroligt så man tappar ändå skärpa.

Sen om man vill köra helt galet så slipper man oroa sig för att ha sönder en dyr kamera
    Skulle nog inte hänga inverterat över grusplan till sista sekund med GP3 t.ex.
    Men annars håller jag med, Gopro 3 Black är mycket bättre än Mobius på alla punkter utom vikt/storlek och pris.

Bra att ha båda så man kan byta efter behov

Råka man heta XHover kanske man inte behöver bry sig dock haha. Han kör GP3 men flyger ändå som en dåre. Börjar vid 0:56.
    Senast redigerad av Copterdude; 2014-09-22, 18:08.

Kommentar

• Jesper Carlbring
      • jun 2013
      • 51

Motortesterna de gjort på de nya motorerna är väldigt intressanta, och visar vilken stor skillnad i effektivitet det är mellan olika propellrar. Inte för att det spelar någon enorm roll på dessa busmaskiner men ändå:

5x3x3 (trebladig) - 125g thrust=2.0A
      5x3 - 125g thrust=1.7A
      6x4 - 125g thrust=1.4A

eller i g/W med 3S = 12,6 V

5x3x3 - 4,96 g/W
      5x3 - 5,83 g/W
      6x4 - 7,09 g/W

Kommentar

• Copterdude
        • maj 2012
        • 1269

Intressant att se siffrorna på det sättet. Trebladigt var jue helt klart inte speciellt effektivt.

Förresten för dom som inte vet, HQ ska släppa sin Bullnose 5045 snart, ska bli intressant att se hur effektiv den är och hur mycket mer lyft man får.
        Bra för ramar som inte tar 6 tummare men vill ha mer lyft. Om motorerna palla dvs.

Kommentar

• GREVEN
          • okt 2011
          • 139

Nån som behöver ett Turnigy nanotech 1000mah 4S
          hobbyking skicka med ett i min order.. Som jag inte beställt..
          o fungerar inte på min lille..

https://www.hobbyking.com/hobbyking/...Lipo_Pack.html

Kommentar

• simonarvestrand
            • jan 2012
            • 3850

Ursprungligen postat av Copterdude
            Gopro 3 Black är helt klart bättre men kostar också mycket mer. För lite lattjo film till tuben funkar Mobius helt ok tycker jag. Youtube komprimerar filmerna så otroligt så man tappar ändå skärpa.

Sen om man vill köra helt galet så slipper man oroa sig för att ha sönder en dyr kamera
            Skulle nog inte hänga inverterat över grusplan till sista sekund med GP3 t.ex.
            Men annars håller jag med, Gopro 3 Black är mycket bättre än Mobius på alla punkter utom vikt/storlek och pris.

Bra att ha båda så man kan byta efter behov

Råka man heta XHover kanske man inte behöver bry sig dock haha. Han kör GP3 men flyger ändå som en dåre. Börjar vid 0:56.
            Tycker man ser rätt tydligt att det är uppspeedat. hade säkert varit lika underhållande utan det. tycker det är så trist

Kommentar

• Steflo112
              • jan 2013
              • 347

Ursprungligen postat av Copterdude
              Intressant att se siffrorna på det sättet. Trebladigt var jue helt klart inte speciellt effektivt.

Förresten för dom som inte vet, HQ ska släppa sin Bullnose 5045 snart, ska bli intressant att se hur effektiv den är och hur mycket mer lyft man får.
              Bra för ramar som inte tar 6 tummare men vill ha mer lyft. Om motorerna palla dvs.
              Det jag märkte när jag provade trebladiga, var att quadden blev väldigt mycket tystare.
              Å det kan ju vara bra ibland. :th_o:

Kommentar

• Steflo112
                • jan 2013
                • 347

Ursprungligen postat av GREVEN
                Nån som behöver ett Turnigy nanotech 1000mah 4S
                hobbyking skicka med ett i min order.. Som jag inte beställt..
                o fungerar inte på min lille..

https://www.hobbyking.com/hobbyking/...Lipo_Pack.html
                Var finns du någonstans?

Kommentar

• GREVEN
                  • okt 2011
                  • 139

Ursprungligen postat av Steflo112
                  Var finns du någonstans?
                  Stockholm/Uplandsbro ska till Mantorp på freda så kan tas med o droppas längs vägen

Kommentar

• Steflo112
                    • jan 2013
                    • 347

Ursprungligen postat av GREVEN
                    Stockholm/Uplandsbro ska till Mantorp på freda så kan tas med o droppas längs vägen
                    Det blir en lång dropp. Jag bor i Göteborg.

Kommentar

• soulsurf
                      • nov 2012
                      • 6

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                      Tycker man ser rätt tydligt att det är uppspeedat. hade säkert varit lika underhållande utan det. tycker det är så trist
                      Nu blev jag nyfiken! Vad är det som gör att du tror det är uppspeedat? I denna filmen ser man människor i bakgrunden som inte är uppspeedade. Det får mig att tro att hans klipp inte är trixade med.

Kommentar

• kajakmannen
                        • jun 2006
                        • 1471

tror int ealls att de speedar upp något även om man kan tro det ibland. Kolla in Charpu FPV filmer på vimeo och på tuben. Fartkänslan ökar markant då man flyger väldigt lågt.

Kommentar

• Xermalk
                          • jul 2013
                          • 672

Verkar som att armattans mini snart släpps med y6 hårdvara.
                          Riktigt frestad, men det skulle gå åt sjukt många proppar när jag flyger i skogen.
                          Samt 6x cobra 1960 på 4s är lite väl mycket kraft i en mini.

Kommentar

• simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

Allt är inte uppspeedat men vissa delar. Är fortfarande rätt säker

Kommentar

• Imprez
                              • jun 2013
                              • 25

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                              Allt är inte uppspeedat men vissa delar. Är fortfarande rätt säker
                              Håller med, man ser vissa rörelser när han korrigerar som går alldeles för snabbt i de speedade partierna.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                                • 1937

Jo, det känns inte helt naturligt. För hackiga rörelser. Tror också att de har dragit på hastigheten.

Kommentar

Arbetssätt...