FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xermalk
    • jul 2013
    • 672

Hrm, då får det bli temporärlöddning, medans jag testar motorerna på överblivna esc's.
    Vågar inte testa dom direkt mot mina kiss esc's utan offrar hellre ett simonk/blheli reglage innan jag vet att alla är ok.

Kommentar

• UndCon
      • apr 2009
      • 2886

Jag har krashat ett par gånger med glappande Bullets (motorbortfall) som orsak - sedan började jag löda och dessa krasher uteblev.

Numera krashar jag själv istället

Kommentar

• simonarvestrand
        • jan 2012
        • 3850

har precis lärt mig att plastidip är extremt brandfarligt som tur är ganska lätt att släcka, hade precis kört på plastidip på prylar och skulle värme på en krypslang intill, det sa voff och hela minin va i lågor under nån sekund, blev hyfsat svettig men gick att blåsa ut

Kommentar

• Xermalk
          • jul 2013
          • 672

Mm, vet inte vad de an vänder för att hålla Plastidip flytande, men har en svag misstanke om att det är aceton.
          Det brinner iallafall Riktigt bra när det inte torkat till 100%

Kommentar

• simonarvestrand
            • jan 2012
            • 3850

Jupp. flammutveckling kan jag inte annat än att jämföra med antändning av gas
            Men nu är iallafall min Bee245 färdig för flygning, dock sitter jag mest här och håller tummarna att träden inte ska ramla in genom taket, hundarna har svårt att hålla sig på benen ute på tomten just nu, blåser såpass så jag garanterat aldrig skulle få se quaden igen om jag får för mig att flyga nu.

Kommentar

• Xermalk
              • jul 2013
              • 672

Ja, det blåser verkligen rejält.
              Min datorskärm står och småskakar under vindbyarna medans jag skriver detta.
              Då det är extremt irriterande så jag går ner på bottenvåningen och tittar på film istället.

Kommentar

• simonarvestrand
                • jan 2012
                • 3850

Samma här. men räknar med att det blir strömavbrott så hela filmen får man nog inte se :P

Kommentar

• Xermalk
                  • jul 2013
                  • 672

Det var *länge* sedan vi hade ett ordentligt strömavbrott här.
                  Men nåja, man kan alltid flytta nasens ups.

Kommentar

• simonarvestrand
                    • jan 2012
                    • 3850

här är det rätt vanligt, men va ett tag sedan nu. har dubbla ups'er men dom klarar nog inte hemmabion vidare länge

Kommentar

• Thullen
                      • aug 2014
                      • 68

Ursprungligen postat av Xermalk
                      Mm, vet inte vad de an vänder för att hålla Plastidip flytande, men har en svag misstanke om att det är aceton.
                      Det brinner iallafall Riktigt bra när det inte torkat till 100%
                      Man förtunnar det med celulosaförtunning när man ska spraya bilar med det iallafall.

Kommentar

• Copterdude
                        • maj 2012
                        • 1269

Lite Cleanflight test. Inte så kul video men är jue ändå så lite aktivitet nu på vintern så postar :P
                        Provar lite låga looptimes för kuls skull. Looptime = 1600. Lär väl dock inte göra nån skillnad för SimonK reglage hehe.
                        Flyttade allt från min RD260 till Flip260. Har även satt batteriet inne i ramen som ett experiment då tyngdpunkten hamnar mer i linje med propparna.
                        Mina Gemfan 5x3 och 1806 motorer får dock kämpa med den tyngre ramen. Yawen bråkar också endel men genom att flytta batteriet lite framåt fixar det sig förhoppningsvis då den är lite baktung.
                        Runt 5min flygtid med 1300mah 4S när jag flyger som nedan.

Tejpad så snön inte kommer in.

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

Den ser stabil ut, perfekt 4cell flygställe
                          går det inte trimma yaw så den blir bättre? dock helt klart enklare om cg sitter bra centrerat hellre framtung än baktung

Kommentar

• Copterdude
                            • maj 2012
                            • 1269

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                            Den ser stabil ut, perfekt 4cell flygställe
                            går det inte trimma yaw så den blir bättre? dock helt klart enklare om cg sitter bra centrerat hellre framtung än baktung
                            Jo den känns bra nu om jag lyckas fixa yawen. Helt okej ställe att flyga runt lite på.
                            En gles skog hade suttit fint dock. Här får man ta fram macheten om man ska ut i skogen på vissa ställen hehe.
                            Kan endast flytta batteriet 2cm framåt. Får hoppas det räcket.
                            Har även märkt att om man tejpar ramen får det lite skumma effekter på yaw av nån anledning. Kanske får köra lite plastic dip istället.
                            2204 eller 2206 med 5x4 proppar hade suttit fint för lite mer kraft men det får bli senare projekt.

Kommentar

• simonarvestrand
                              • jan 2012
                              • 3850

Jag kör med plastidip , så grymt smidigt . dock vet jag inte riktigt hur man ska göra på naze32 fullversionen känns inte optimalt att plasta in barron .
                              nu har jag iofs aldrig använt den men får säkert för mig att vilja testa om man plastar den.

Kommentar

• Copterdude
                                • maj 2012
                                • 1269

Har bara Acroversionen så det är nog lugnt. Får skaffa sån där Plastidip vid nått tillfälle.

Kommentar

Arbetssätt...