FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simonarvestrand
    • jan 2012
    • 3850

Jag har sprayen och är nöjd. Har normalt acro men råkade bygga en maskin till och snodde en full från ett flygplan. Ser egentligen ingen anledning till annat än acro på en 250

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
      • 5250

Ursprungligen postat av simonarvestrand
      Jag kör med plastidip , så grymt smidigt . dock vet jag inte riktigt hur man ska göra på naze32 fullversionen känns inte optimalt att plasta in barron .
      nu har jag iofs aldrig använt den men får säkert för mig att vilja testa om man plastar den.
      På min mikrokopter som har baro så tejpade jag barometern å sen målade kortet, tog bort tejpen å satte en mic puff över dels för att skydda den å dels få lite vindskydd. MK vill ha ett skydd på barometern å lika borde vara med naze så den inte får in luftström å annat som kan störa?
      //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• eAk
        • apr 2014
        • 1023

Ursprungligen postat av DrHanke
        På min mikrokopter som har baro så tejpade jag barometern å sen målade kortet, tog bort tejpen å satte en mic puff över dels för att skydda den å dels få lite vindskydd. MK vill ha ett skydd på barometern å lika borde vara med naze så den inte får in luftström å annat som kan störa?
        Alla kontroller vil lha skydd på barometern det är pga att dom är ljuskänsliga.

Kommentar

• simonarvestrand
          • jan 2012
          • 3850

Skydd vill man ha för vinddraget ljuskänslig tror jag inte ett skit på möjligtvis pga värmen av sol

Kommentar

• eAk
            • apr 2014
            • 1023

Skydd vill man ha för vinddraget ljuskänslig tror jag inte ett skit på möjligtvis pga värmen av sol
            Det är vad dom skrivit om apm i flera år iallafall nu. att barometrar är ljuskänsliga så täcker du dom inte med skum som inte släpper igenom ljus får du ett dåligt värde som hoppar fram och tillbaka. Levereras ju tillockmed med ljus skyddande skum bitar att montera inuti lådan över barometern.
            Ursprungligen postat av Rcgroups;
            Always cover your barometer/pressure sensor with a piece of open cell foam to protect it from airflow and light!

Make sure it's not too dense so the baro can still "breathe".
            Senast redigerad av eAk; 2015-01-14, 22:35.

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

Jag täcker mina med sådant skum men det är för att inte få direkta tryckdiffar av direkt vind. En solig vindstilla dag har jag aldrig märkt något utan skum men med vind har den studsat som en jojo.

Kommentar

• turmere
                • apr 2013
                • 63

Vad är det för plastdip ni kör med ? Är det någon av dessa ?
                http://www.mekonomen.se/bil/bilvard-...art-pa281687sv
                http://www.mekonomen.se/bil/bilvard-...art-pa281690sv

Kommentar

• kajakmannen
                  • jun 2006
                  • 1471

Jag kör med den från mekonomen. Inte sprayen utan den andra. Ett till två lager. Funkar kanon. Går att dra av om man ändrar sig. Blir som ett skinn. Inte alla mekonomen har det men i uppsala på östra sidan av gamla genomfartsleden har dom den.

Kommentar

• Skydive
                    • nov 2013
                    • 63

Ursprungligen postat av kajakmannen
                    Jag kör med den från mekonomen. Inte sprayen utan den andra. Ett till två lager. Funkar kanon. Går att dra av om man ändrar sig. Blir som ett skinn. Inte alla mekonomen har det men i uppsala på östra sidan av gamla genomfartsleden har dom den.

Annars kan man beställa på nätet och hämta ut i sin närmaste butik dagen efter, sjukt snabbt och smidigt!

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                      • 5250

Jag har också den man penslar på, Spray tyckte jag tog för många gånger innan det vart ett bra lager.
                      //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• turmere
                        • apr 2013
                        • 63

Får handla en och testa lite

Kommentar

• Copterdude
                          • maj 2012
                          • 1269

Den ser stabil ut, perfekt 4cell flygställe
                          går det inte trimma yaw så den blir bättre? dock helt klart enklare om cg sitter bra centrerat hellre framtung än baktung
                          Har nu kommit fram till att det inte är inställningarna eller CG som skapar problemet då jag testat ett stort spann med P och I på Yaw utan skillnad nu i helgen. Även stort spann med olika looptime. Bytt Nazekort och testat både Cleanflight och Baseflight, bytt proppar till större stigning etc. Fortfarande vill Yaw glida.
                          Så ska nu testa ett par andra motorer om det möjligtvis skulle göra nån skillnad..
                          Roll och Pitch inga som helst problem och funkar bra. Fattar inte varför yaw ska bråka.

Ett par Sunnysky 2300Kv orginalbatch från förra året. Grym kvalle, 0 glapp efter ett år med mängder av krasher och fina lindningar. Enda problemet är att dom är svåra att köra på 4S med många reglage och SimonK versioner.

Utan proppar verkar dom funka men får se sen när jag flyger. Det är då det brukar visa sig..
                          Inte så bra för lagren att gasa kanske men var tvungen att testa lite och se om dom lira.

Kommentar

• eAk
                            • apr 2014
                            • 1023

Vibrationer? Proppellrar går in i varandra? Någon av motorerna är någon grad sne?

Kommentar

• Xermalk
                              • jul 2013
                              • 672

Hrm, måste hitta nya ackar till min 250. Nuvarande hänger inte med alls, och sjunker ner till 3.0v/cell vid full gas.

Får nog bli några 4s 1800 mAh 40+c när jag hittar till ett rimligt pris.

Kommentar

• Copterdude
                                • maj 2012
                                • 1269

Ursprungligen postat av eAk
                                Vibrationer? Proppellrar går in i varandra? Någon av motorerna är någon grad sne?
                                Nope :( Tack för förslagen dock.
                                Råkar alltid ut för skumma problem men det löser sig förhoppningsvis om jag byter ut en del i taget.

Xermalk, Den där Blackboxen verkar bra att ha

Kommentar

Arbetssätt...