FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kajakmannen
    • jun 2006
    • 1471

FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Simon Arvestrand. Du har väl version 1 av BEE245 armarna och de var lite veka om man kör hårt eller landar olyckligt. Precis som du nämner så är armarna inte designade för att klara för stora krafter i den ledden. De nya armarna är betydligt robustare. Angående kolfiberkvaliten så är kvalitén Birdseye använder i övre prisskiktet och inget fel på. Armar kommer att kunna gå av då de är designade att gå av innan något dyrare och mer vitalt går av. (Säger inte att det var fallet i ditt fall Simon). Självklar beror risken för att armar går hur hårt man flyger men förr eller senare händer det och därför väljer jag alla dagar i veckan en ram som inte har Unibody utan en som har utbytbara armar så att man slipper bygga om hela quaden om olyckan är framme.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
      • 1937

Ja, att flytta allt är ju lite bökigt men har man köpt på sig en qav250 - väska känns det i trist att inte flyga iaf lite med den.

Men du kanske kan fixa bra pris på en killerbee?

Kommentar

• A.Montonen
        • sep 2014
        • 8

Ursprungligen postat av Landin81
        Sååå mycket bättre och stilrenare!
        [ATTACH=CONFIG]51716[/ATTACH]
        Snygg, har liknande men får ej plats med pdb som du har. Hittat den thingaverse?

Kommentar

• eAk
          • apr 2014
          • 1023

Någon som vet vad det är för hålbild på hq 7045 propparna?
          Jag har 2208 motorer med 6mm prop adapter. Som jag tänkte kört 6045 på men det passade ju ej. Vågar inte ställa mig och borra upp hålen för då exploderar väl propparna.

Har beställt hem lite 3mm kolfiber till att förlänga zmr250 armarna med Så då kan man ju likagärna förlänga till att passa med 7" det handlar ju ändå bara om 2cm för att passa med lite extra marginal.

Kommentar

• Copterdude
            • maj 2012
            • 1269

På Getfpv står det 5mm center hub.

http://www.getfpv.com/hqprop-7x4-5-c...de-2-pack.html

Ursprungligen postat av eAk
            Någon som vet vad det är för hålbild på hq 7045 propparna?
            Jag har 2208 motorer med 6mm prop adapter. Som jag tänkte kört 6045 på men det passade ju ej. Vågar inte ställa mig och borra upp hålen för då exploderar väl propparna.

Har beställt hem lite 3mm kolfiber till att förlänga zmr250 armarna med Så då kan man ju likagärna förlänga till att passa med 7" det handlar ju ändå bara om 2cm för att passa med lite extra marginal.

Kommentar

• eAk
              • apr 2014
              • 1023

Suck :(

Vågar man borra upp 6045 proppar att köras 4s på 1800kv då

Kommentar

• Copterdude
                • maj 2012
                • 1269

Har aldrig borrat upp själv men kanske värt att prova med en och se hur det blir.

Kommentar

• Landin81
                  • maj 2014
                  • 389

Ursprungligen postat av A.Montonen
                  Snygg, har liknande men får ej plats med pdb som du har. Hittat den thingaverse?
                  Thingaverse?

Den satt där den skulle, allt passade fint men var tvungen att skala lite på escerna så att kondingen fick plats

Kommentar

• A.Montonen
                    • sep 2014
                    • 8

Thingaverse?

Den satt där den skulle, allt passade fint men var tvungen att skala lite på escerna så att kondingen fick plats
                    Ja alltså "distans ramen" [emoji5]️ 3d printad?

Kommentar

• Landin81
                      • maj 2014
                      • 389

Ursprungligen postat av A.Montonen
                      Ja alltså "distans ramen" [emoji5]️ 3d printad?
                      Ja jag beställde den från great3d.com. det enda som jag inte var nöjd med, som jag oxå påpekade för säljaren är att jag fick borra upp samtliga hål då m3 skruv var för stora, även om ramen var gjord för just m3 skruv.

Kommentar

• eAk
                        • apr 2014
                        • 1023

Ja jag beställde den från great3d.com. det enda som jag inte var nöjd med, som jag oxå påpekade för säljaren är att jag fick borra upp samtliga hål då m3 skruv var för stora, även om ramen var gjord för just m3 skruv.
                        Hålbilden böir nästan aöltid kass när man printar. Jag ritar alltid mina hål större. För plasten krymper när den svalnar.

Kommentar

• Landin81
                          • maj 2014
                          • 389

Ursprungligen postat av eAk
                          Hålbilden böir nästan aöltid kass när man printar. Jag ritar alltid mina hål större. För plasten krymper när den svalnar.
                          Ja det är ganska logiskt, men man tycker att han borde fått till måtten när han säljer saker på en seriös företagssida

Kommentar

• simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

Ursprungligen postat av kajakmannen
                            Simon Arvestrand. Du har väl version 1 av BEE245 armarna och de var lite veka om man kör hårt eller landar olyckligt. Precis som du nämner så är armarna inte designade för att klara för stora krafter i den ledden. De nya armarna är betydligt robustare. Angående kolfiberkvaliten så är kvalitén Birdseye använder i övre prisskiktet och inget fel på. Armar kommer att kunna gå av då de är designade att gå av innan något dyrare och mer vitalt går av. (Säger inte att det var fallet i ditt fall Simon). Självklar beror risken för att armar går hur hårt man flyger men förr eller senare händer det och därför väljer jag alla dagar i veckan en ram som inte har Unibody utan en som har utbytbara armar så att man slipper bygga om hela quaden om olyckan är framme.
                            Det är nog säkert V1 som jag har. såg att han hade några andra armar som han rekommenderade.
                            Ritade dock av armen så jag kan göra en hög med armar något modifierade. det är ju rätt smidigt att byta dom

Kommentar

• markusb
                              • jun 2009
                              • 1376

Igår tog jag mig iväg till kohagen igen för att flyga några ackar. Lite blåsigt bitvis men ändå skön flygning. Så jäkla nice att lågsniffa vitsippor!

Nicke, ons-tors verkar bli finfint flygaväder, planer?

Kommentar

• UndCon
                                • apr 2009
                                • 2886

Det verkar bli bra väder - idag har vi haft mäklaren på besök så det blev ingen flygtur. Laddar accar och tar med rubbet till jobbet i morgon, kanske kan bli en flygtur på lunchen

Kommentar

Arbetssätt...