Windows MovieMaker klarar Gopro formatet.
Markus bygger FPV tricopter och quadXcopter
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Vackert! Tog just upp trin på rekordhöjd och filmade dimman som nu väller in över hela Öland. Riktigt mäktigt att se det från ovan.
Tyvärr så blir det bara skräp som kommer ur gopron vid denna tiden på dygnet, skulle spelat in markstationen om jag hade tänkt så långt...
Kanske postar ett litet klipp sen eller nån bild iaf.Kommentar
-
Länk till filmen,
Ja gopron är verkligen skit i dåligt ljus. Förvånande dålig faktiskt med tanke på hur bra den ändå är när ljuset är bra.
Vi får väl se hur det blir med gopro 3.. eller 4... vore kul att kunna filma kvälls/nattaflyg till en rimlig kostnad.
Det är dessutom då det oftast är som minst vind.Senast redigerad av administrator; 2012-07-29, 07:45.Kommentar
-
Väldans va svart/mörk filmen va, är det GoProns fel?
Det såg ju bättre ut när du filmade i brillorna..?
Härlig dimma ni har där
Nästan så att det är nåt spökligt över filmen, nästan lite läskig ju hahaha
man skulle iaf kunna göra en skräckfilm med det typ
Mvh SebastianKommentar
-
Jepp, gopron fixar inte dålig belysning särskilt bra, det är därför det är bättre att ha en separat kamera för själva flygbilden.
Det jag ser i glasögonen är som dagsljus och inga detaljer är särskilt svåra att se.
Hade jag flugit med gopron hade jag nog inte hittat hem...
Ja dimman var riktigt tuff. Nu hoppas jag på fina sensommarblixtar framöver, det måste filmas!Kommentar
-
Lite smått bedrövad.. såg fram emot att bidra med nytt material i FPV-utmanartråden denna helgen, men som vanligt glömmer man nästan vart man är. Synd att man blir konstant påmind om det bara... solen och VINDARNAS ö...
MEN! Just som det blev kolsvart nu ikväll så stillnade det till skapligt. Ville inte släpa ut trin nu, istället premiärflög jag mitt senaste bygge, Mikeys FPV pusher. Syrran skötte följespoten (ficklampan) och jag snurrade ett 20-tal meter ifrån oss i cirklar.
Lite småfix kvar men nu har jag iaf hittat en bra batteriplacering för att få ordning på cg.
Ska styva/förstärka upp hela planet innan det blir seriösare flygning med det.

Har byggt och flugit tre av Mikeys plan nu. Mikeys FPV, sports trainern och nu denna pushern. Sportstrainern flyger skitfint, den goaste av dom. Pushern känns redan bättre än FPV dubbeldäckaren så jag tror detta kan bli bra med kameror på framöver.Kommentar

sitter via telen o då blir det lite cp när jag tittar på klipp i en tråd 
Kommentar