Markus bygger FPV tricopter och quadXcopter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • UndCon
    • apr 2009
    • 2886

Mina har ju 924KV så det borde vara mer klös i dem...

Kommentar

• markusb
      • jun 2009
      • 1376

........ funderade just på vad det var för okänt nummer som ringde. Svarade och hörde storbonden i andra änden.
      Han undrade lite om kvällens incident....
      Det var väl ingen incident sa jag, inte mer än att din boskapsvakt kom hit och var helt hispig.
      Han såg att djuren fick fart pga "helikoptern" och fick för sig att dom skulle skena över hela byn. Riktigt så allvarligt är det inte förklarade jag. Visst fick dom fart, men dom stannade efter 100-200m, precis som dom gör när paramotoflygare, försvaret och annat kommer farande i luften...

Han var svår att mjuka upp ikväll, ska göra ett besök hos honom imorrn när han är tillbaka i byn.
      Överenskommelsen blev att hålla mig ifrån hans marker. Var går gränsen för hans marker i höjdled?

Filmen renderas just nu.....

Kommentar

• UndCon
        • apr 2009
        • 2886

LOL - -jag var på fältet å flög efter waypoints.

Testade RTH och FPV länken - funkade sketabra - lite besviken på Frsky som piper titt som tätt så jag skruvade på patchen föra att få tyst på den rackarn.

Testade även lite failsafe dvs stänga av radion = RTH
        Riktigt fräckt att kunna lägga ifrån sig sändaren totalt

Filmat från Gopro på huvvet och Groundstation. Flög en del via FTP-skärmen och landade alla gånger via densamma.

Kommentar

• UndCon
          • apr 2009
          • 2886

blev det ingen film?

Kommentar

• markusb
            • jun 2009
            • 1376

Film är på g, tror jag.. blev 3Gb! Fattar inte hur jag ska justera Vegas för att få bra kvalite men ändå slippa så svinstora filmer på disken...

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

Ursprungligen postat av markusb
              Film är på g, tror jag.. blev 3Gb! Fattar inte hur jag ska justera Vegas för att få bra kvalite men ändå slippa så svinstora filmer på disken...
              Du bör ladda ner en annan codec, ska se om jag lyckas kika vilken jag använder senare idag.
              Dom som ligger i vegas är inte optimala för youtube

Kommentar

• markusb
                • jun 2009
                • 1376

Aha, så det är så det funkar... ja kolla gärna det, och vilka inställningar jag ska köra oxå.

Kommentar

• simonarvestrand
                  • jan 2012
                  • 3850

började fundera på det när jag fick en film på 22gig som min quad dator med 12 gig minne inte vill spela upp
                  med flyt efter codecbyte blev den 800mb. förstår inte hur det kan bli sådan brutal skillnad, det är ju inte brutalskillnad i kvalitet

Kommentar

• markusb
                    • jun 2009
                    • 1376

Har liknande trubbel på min dator med AMDx2 som inte vill få 3Gb 11min film att flyta.. riktigt irriterande när man inte förstår sig på alla inställningar och sånt.

En "riktig" HD film är ju kanonkvalite, 2 timmar film tar upp 4.7Gb bara.

Kommentar

• bjerred
                      • aug 2012
                      • 172

Jag vill inte störa, bara säga att denna tråd är toppen! Är inte renderingen snart klar?
                      Lars

Kommentar

• markusb
                        • jun 2009
                        • 1376

Lars, du stör absolut inte!
                        Kul att du gillar tråden! Roligt att hålla den vid liv när man vet att det uppskattas.

Håller på att tanka upp "The mad farmer" nu, och en annan flygfilm från sent igår kväll ligger i Vegas på rendering nu.
                        Ha tålamod att det tar tid.. dels är laptopen bland det segaste på hela Öland, och dessutom sitter jag bara på 24/1-lina om helgerna. 24% av 3Gb upladdat.. har tagit 2h nu ungefär

Kommentar

• markusb
                          • jun 2009
                          • 1376

Äntligen uppladdad! Tog hela dan på 24/1

The mad farmer.

Kommentar

• simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

snyggt. dock flög du lite väl mycket hos kossorna , verkade lite stressade.

Kommentar

• markusb
                              • jun 2009
                              • 1376

Tack.
                              Jo så är det kanske. Iofs tyckte jag dom var lugnare ju mer jag var där.. Dom blir alltid springiga så fort dom får syn på nåt men sen lugnar dom sig.

Kommentar

• markusb
                                • jun 2009
                                • 1376

Nästa film är på G om en stund. Går betydligt fortare att få upp på 100/10 här inne i stan.

Kommentar

Arbetssätt...